Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szidják ennyire a pd-s...

Miért szidják ennyire a pd-s dízelt?

Figyelt kérdés

Én a saját autómból indulok ki 1.9 pd-s passat 115 le. A hasonló lóerős kocsik benzinesbe pl 1.8-as passat kb 8-9 litert esznek. A dízelem pedig 5-6 litert, Tehát kb 3 literrel eszik kevesebbet.Egy kicsit matematikázzunk

100km 3liter *400ft (benzin ár) =1200 ft megtakarítás

Ha megszorzom 100-zal akkor 10000 km-enként megspórolok 1200*100=120000 Ft

Ha pedig lemegyek vele 100000 km-ert akkor pedig 1 millió kétszáz ezret forintot.

Ja és nem is számoltam ugy hogy innen onnan lehet olcsóbb gázolajat venni.

Amikor mi is vettük a kocsit akkor mindenki mondta hogy az szar elromlik drága fenntartani meg stb, meg az hogy drága a pd elem. Ez igaz is h drága(kb 260 e ft 4 db) de ha 100 ezer km-erenként kéne cserélni akkor is lenne miből (az 1200000-re gondolva) Ja amugy pedig apám kocsijába 300000 km van és még nem volt hozzányúlva

Drágább hiba lehet még a turbó de azt sem évente kell cserélni.

Ezt még adagolos dízeleknél is igaz hogy visszatérül a drága alkatrész ár

Az igaz hogy Cammon Rail-nél egy kicsit mássabb, mert ott több drága cucc van benn pl rail cső nagynyomású szivattyú, befecskendező turbo, de még itt is megtérülhet.

Na én ezért vettem pd-s passatot mert hamar vissza jön az üzemanyag árán az alkatrészár és marad is. (persze nem suzukihoz swifthez hasonlítottam a számolást ezt lehet h sokan írják is majd)

De nem lehet összevetni kényelemre , gyorsulásra pakolhatóságra ...... stb mert más kategória, (és ilyen kaszniú kocsit benzinesbe 8 liter alatti fogyasztással nem lehet működtetni)



2012. dec. 23. 23:33
1 2 3 4
 11/40 anonim ***** válasza:

Az indik roppant egyszeru, mert butak az emberek!


Annyi szent, hogy ha mocskos uzemanyagot tankolsz bele, es gagyi olajjal jarsz, akkor a pd elem, elobb megadja magat... Nekem ugyanilyen passatom csak a 131lovas verzio 480e km-t tett meg alattam, vagyis 180-al vettem es 300-at mentem vele! Elso auto volt, imadtam! Ha azt mondom, hogy utana egy 2.0 PD TDI RS Octavia-t vettem, akkor szerintem elhiheted, hogy elegedett voltam vele. Az RS-be 140e km-t sikerult HIBA NELKUL beletennem! Ezt 8000e km-el vettem, es garanciaban csereltek a dudakat 1 honap utan, mert nem szolt. Amugy volt rajta egy chip is, es 205-210 loeros volt, nagyon ment, nagyon jol fogyasztott, es imadtam! Legjobb autom volt eddig eletemben a 730d mellett:)


Mr Flash S merga hogy remekel?

2012. dec. 24. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/40 anonim ***** válasza:
De nem érted meg, hogy a dízel minden sarkon elromlik! Hisz megmondták már elég sokszor itt. "a dízel fenntartási költsége magasabb". Kb. minden nap leírják ott. 20 éve dízellel jár az egész család, sose volt vele még gondunk, pedig ez sok százezer km, és van közös nyomócsöves is bőven. Már ott tartunk, hogy használtad a dízelek nem drágábbak, mint a benzinesek. Eddig fajult a világ a sok mendemonda miatt.
2012. dec. 24. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/40 anonim ***** válasza:

viszont ha egy elemet cserelni is kell, akkor utana az tenyleg 2-300ekm utan megy megint tonkre, addig boven behozza az arat, amennyiben mennek vele.


minden turbos auto nyomateka nagyobb az azonos loereju szivohoz kepest szinte, egy 1.8 és 1.8t kozt is 25 loero a kulonbseg, de sokkal erosebb erzetre az 1.8t.

2012. dec. 24. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/40 anonim ***** válasza:
35%

"csak is az kalkulál akinek van miért. Aki megy havi 300km-t felesleges a dízel."


Hidd el annak sem lenne hülyeség a dízel. Persze ezt sem ismeri be a benzinb.zi:)

2012. dec. 24. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/40 anonim ***** válasza:
annál meg aztán főleg nem megy sokáig tönkre.
2012. dec. 25. 00:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/40 anonim ***** válasza:
56%
Nem tudom én se, miért nem mindegy, hogy egy dizelbe 1 hónap alatt, vagy 2 nap alatt teszik bele a 300 km-t, hiszen úgy is a kilómétertől függ, hogy mikor jönnek elő a problémák, és ez egy PDTDI-nél 250.000 km-nél jön elő leghamarabb, ahogy észrevettem.
2012. dec. 25. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/40 anonim ***** válasza:
69%
Igen, ezért nem értem én se ennek az "évi 30e km alatt nem éri meg a dízel". Én évi 10-re vettem. És?
2012. dec. 25. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/40 anonim ***** válasza:
74%
Azert nem mindegy, hogy mennyi ido alatt teszik bele a 300km-t mivel a turbo egy eleg erzekeny alkatresz es nem egeszseges hidegen hasznalni, illetve huteni kell, viszont ha havi 300km-t megy valaki akkor, napi szinten olyan keveset hasznaljak, hogy el se eri az uzemi homersekletet mire leallitjak. Igy jobban kopnak az alkatreszek es elobb elhasznalodik!
2012. dec. 26. 06:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/40 anonim ***** válasza:
74%

"Hidd el annak sem lenne hülyeség a dízel. Persze ezt sem ismeri be a benzinb.zi:)"


Ha abból indulok ki, hogy azért veszik a dízelt, mert sokat spórolnak rajta jobb esetben, (ahogyan a kérdező is írta) de ha valaki csak az öt km-re lévő munkahelyére használja meg vissza, nem fog annyit spórolni rajta, hogy a felmerülő több százezres költségeket visszahozza a dízelmotor. (Egy dízelmotornál könnyen bele lehet futni egy több százezres javításba, ezzel szemben, a benzinesekben nincsenek ilyen alkatrészek, esetleg turbo.

2012. dec. 26. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/40 anonim ***** válasza:
39%

"Igen, ezért nem értem én se ennek az "évi 30e km alatt nem éri meg a dízel". Én évi 10-re vettem. És?"


Majd rájössz:)

2012. dec. 26. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!