Miért szidják ennyire a pd-s dízelt?
Én a saját autómból indulok ki 1.9 pd-s passat 115 le. A hasonló lóerős kocsik benzinesbe pl 1.8-as passat kb 8-9 litert esznek. A dízelem pedig 5-6 litert, Tehát kb 3 literrel eszik kevesebbet.Egy kicsit matematikázzunk
100km 3liter *400ft (benzin ár) =1200 ft megtakarítás
Ha megszorzom 100-zal akkor 10000 km-enként megspórolok 1200*100=120000 Ft
Ha pedig lemegyek vele 100000 km-ert akkor pedig 1 millió kétszáz ezret forintot.
Ja és nem is számoltam ugy hogy innen onnan lehet olcsóbb gázolajat venni.
Amikor mi is vettük a kocsit akkor mindenki mondta hogy az szar elromlik drága fenntartani meg stb, meg az hogy drága a pd elem. Ez igaz is h drága(kb 260 e ft 4 db) de ha 100 ezer km-erenként kéne cserélni akkor is lenne miből (az 1200000-re gondolva) Ja amugy pedig apám kocsijába 300000 km van és még nem volt hozzányúlva
Drágább hiba lehet még a turbó de azt sem évente kell cserélni.
Ezt még adagolos dízeleknél is igaz hogy visszatérül a drága alkatrész ár
Az igaz hogy Cammon Rail-nél egy kicsit mássabb, mert ott több drága cucc van benn pl rail cső nagynyomású szivattyú, befecskendező turbo, de még itt is megtérülhet.
Na én ezért vettem pd-s passatot mert hamar vissza jön az üzemanyag árán az alkatrészár és marad is. (persze nem suzukihoz swifthez hasonlítottam a számolást ezt lehet h sokan írják is majd)
De nem lehet összevetni kényelemre , gyorsulásra pakolhatóságra ...... stb mert más kategória, (és ilyen kaszniú kocsit benzinesbe 8 liter alatti fogyasztással nem lehet működtetni)
egyébként a 06:14-es válaszban van a lényeg a common-rail motorokat illetően
("Azert nem mindegy, hogy mennyi ido alatt teszik bele a 300km-t mivel a turbo egy eleg erzekeny alkatresz es nem egeszseges hidegen hasznalni, illetve huteni kell, viszont ha havi 300km-t megy valaki akkor, napi szinten olyan keveset hasznaljak, hogy el se eri az uzemi homersekletet mire leallitjak. Igy jobban kopnak az alkatreszek es elobb elhasznalodik!")
amit én is alá tudok támasztani, egy szakember által publikált szakvéleménnyel:
(bosch) Nos, a gyártó szerint az injektoraik 450 000km (nem elírás!) futásteljesítményt kell, hogy tudjanak. Egyetlen egyszer találkoztunk egy Renault Masterrel, amelyben 470 000 km volt és még nem volt hozzányúlva a befecskendező rendszerhez. Cseréltünk benne 4 injektort egy nyomásszabályzó szelepet és a kocsi ment tovább. A gazda az alábbi infót adta:
A kocsi folyamatosan járja európát, szinte ki sem hűl a motorja.
A sofőrök „melegváltásban” nyomják a pedált.
Hát igen, ez a titok nyitja. Így még egy Lada is lefut vagy 250 000 km-t.
A hazai járműparkra viszont nem ez a jellemző használati mód. Rövideket megyünk, sok a hidegindítás. Ennek eredményeképpen alig 100-150 000Km után már javítani kell az injektorokat.
(és ezek csak az injektorok)
"Ha abból indulok ki, hogy azért veszik a dízelt, mert sokat spórolnak rajta jobb esetben, (ahogyan a kérdező is írta) de ha valaki csak az öt km-re lévő munkahelyére használja meg vissza, nem fog annyit spórolni rajta, hogy a felmerülő több százezres költségeket visszahozza a dízelmotor. (Egy dízelmotornál könnyen bele lehet futni egy több százezres javításba, ezzel szemben, a benzinesekben nincsenek ilyen alkatrészek, esetleg turbo."
Szerintem ezen gondolkodj egy kicsit...
"Szerintem ezen gondolkodj egy kicsit..."
Min?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!