Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért szidják ennyire a pd-s...

Miért szidják ennyire a pd-s dízelt?

Figyelt kérdés

Én a saját autómból indulok ki 1.9 pd-s passat 115 le. A hasonló lóerős kocsik benzinesbe pl 1.8-as passat kb 8-9 litert esznek. A dízelem pedig 5-6 litert, Tehát kb 3 literrel eszik kevesebbet.Egy kicsit matematikázzunk

100km 3liter *400ft (benzin ár) =1200 ft megtakarítás

Ha megszorzom 100-zal akkor 10000 km-enként megspórolok 1200*100=120000 Ft

Ha pedig lemegyek vele 100000 km-ert akkor pedig 1 millió kétszáz ezret forintot.

Ja és nem is számoltam ugy hogy innen onnan lehet olcsóbb gázolajat venni.

Amikor mi is vettük a kocsit akkor mindenki mondta hogy az szar elromlik drága fenntartani meg stb, meg az hogy drága a pd elem. Ez igaz is h drága(kb 260 e ft 4 db) de ha 100 ezer km-erenként kéne cserélni akkor is lenne miből (az 1200000-re gondolva) Ja amugy pedig apám kocsijába 300000 km van és még nem volt hozzányúlva

Drágább hiba lehet még a turbó de azt sem évente kell cserélni.

Ezt még adagolos dízeleknél is igaz hogy visszatérül a drága alkatrész ár

Az igaz hogy Cammon Rail-nél egy kicsit mássabb, mert ott több drága cucc van benn pl rail cső nagynyomású szivattyú, befecskendező turbo, de még itt is megtérülhet.

Na én ezért vettem pd-s passatot mert hamar vissza jön az üzemanyag árán az alkatrészár és marad is. (persze nem suzukihoz swifthez hasonlítottam a számolást ezt lehet h sokan írják is majd)

De nem lehet összevetni kényelemre , gyorsulásra pakolhatóságra ...... stb mert más kategória, (és ilyen kaszniú kocsit benzinesbe 8 liter alatti fogyasztással nem lehet működtetni)



2012. dec. 23. 23:33
1 2 3 4
 21/40 anonim ***** válasza:
74%

egyébként a 06:14-es válaszban van a lényeg a common-rail motorokat illetően


("Azert nem mindegy, hogy mennyi ido alatt teszik bele a 300km-t mivel a turbo egy eleg erzekeny alkatresz es nem egeszseges hidegen hasznalni, illetve huteni kell, viszont ha havi 300km-t megy valaki akkor, napi szinten olyan keveset hasznaljak, hogy el se eri az uzemi homersekletet mire leallitjak. Igy jobban kopnak az alkatreszek es elobb elhasznalodik!")


amit én is alá tudok támasztani, egy szakember által publikált szakvéleménnyel:


(bosch) Nos, a gyártó szerint az injektoraik 450 000km (nem elírás!) futásteljesítményt kell, hogy tudjanak. Egyetlen egyszer találkoztunk egy Renault Masterrel, amelyben 470 000 km volt és még nem volt hozzányúlva a befecskendező rendszerhez. Cseréltünk benne 4 injektort egy nyomásszabályzó szelepet és a kocsi ment tovább. A gazda az alábbi infót adta:



A kocsi folyamatosan járja európát, szinte ki sem hűl a motorja.


A sofőrök „melegváltásban” nyomják a pedált.



Hát igen, ez a titok nyitja. Így még egy Lada is lefut vagy 250 000 km-t.


A hazai járműparkra viszont nem ez a jellemző használati mód. Rövideket megyünk, sok a hidegindítás. Ennek eredményeképpen alig 100-150 000Km után már javítani kell az injektorokat.


(és ezek csak az injektorok)

2012. dec. 26. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/40 anonim ***** válasza:
53%

"Ha abból indulok ki, hogy azért veszik a dízelt, mert sokat spórolnak rajta jobb esetben, (ahogyan a kérdező is írta) de ha valaki csak az öt km-re lévő munkahelyére használja meg vissza, nem fog annyit spórolni rajta, hogy a felmerülő több százezres költségeket visszahozza a dízelmotor. (Egy dízelmotornál könnyen bele lehet futni egy több százezres javításba, ezzel szemben, a benzinesekben nincsenek ilyen alkatrészek, esetleg turbo."


Szerintem ezen gondolkodj egy kicsit...

2012. dec. 26. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/40 anonim ***** válasza:
Aki színtiszta spórolásból vett eddig autót, az úgyis gázosította.
2012. dec. 26. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/40 anonim ***** válasza:

"Szerintem ezen gondolkodj egy kicsit..."

Min?

2012. dec. 26. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/40 anonim ***** válasza:

"Min?"

Amit írtál, azon...

2012. dec. 26. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/40 anonim ***** válasza:
35%
Lehet nektek sem ártana elgondolkodni ezen: Ha az autónk 10 év alatt futja le ezt a 200-300,000 km-t, akkor már értékének túlnyomó részét elveszítette, újraértékesítési esélyei nem jobbak, mint a benzines társáé, ráadásul éppen esedékesek azok a kiadások, melyek a (CR) dízelüzem sajátosságaiból adódnak.
2012. dec. 26. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/40 anonim ***** válasza:
40%
Ha valaki évente 10.000 km-t megy egy dizellel, akkor 15 év alatt lesz meg a 150.000 km, szóval igy is megéri szerintem dizelt venni, mert nem kell kétévente cserélni turbót, injektort, stb, és az sem olyan biztos, hogy 150.000 km után széthullik a motor. És az sem olyan biztos, hogy mindenki csak 5 km-re használja ezeket az autókat, lehet ritkábban ülnek be, és lenyomnak egy hosszabb távot (ilyenek a szüleim)
2012. dec. 27. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/40 anonim ***** válasza:
Na meg akkor is jóval több a használati meg értékesítési értékük,mint a benzineseknek, nem számolva a fogyasztásbeli különbséget egy azonos menetdinamikájú (nem lóerejű!) autónak
2012. dec. 27. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/40 anonim ***** válasza:
Jah, az is nagyon fontos, nekem simán megérné dizelt venni évi 10 ezer km-nél is, méh ha valóban drágább is lenne a szervizelése . Egy 90 lovas 1.4 benzines kis városi autót alig tudok feltornázni százig, egy nagy dög 1.9-es TDI 90 lovas Passat (ezt tapasztaltam már sok márkánál) mire ránézek az órára, már 160-at mutat :) Egy benzines legalább 150 ló kell legyen, hogy úgy birjon menni.
2012. dec. 27. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/40 anonim ***** válasza:
Jaja, a nyomaték baromi jó dolog, de egy turbos benzinesnél már az is van, szívóból meg 150 lóerős nem éri el a 90 lovas TDI szintjét :)
2012. dec. 28. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!