Ha az ember régebbi autót szeretne akkor csak ráfázni fog?
Az a helyzet, hogy nekem a régebbi autók jönnek be. A 80 as évek vége 90 esek elejében gyártott autók. Az a régi egyszerűség nem voltr ez a sok elektronika, se az utastérben se a motor alatt.
Majd ha lesz sok pénzem olyan autót szeretnék ami tényleg ilyen régebbi inkább 80 as évek feeling.
Kérdeztem haverokat akik autósok, és mindegyik egy véleményen van: NE!
Nem gyártják már az autót=nem gyártanak hozzá alkatrészt.
Mivl az autók elmúltak 30 évesek így tuti szét vannak hajtva mint állat vagy a garázsban döglöttek be.
És nem véletlen akarják eladni....
Illetve régi autó, könnyebben ellopják mint egy új mostani autó.
Tehát nem éri meg ilyen 80 as évekbeli autót venni mai használatra.
De ha az ember ilyet szeretne, akkor mondjon le róla inkább?
Ha van egy garázsod, (jó)néhány szerszámod, kézügyességed és akaraterőd ( lakatos és festő ismerős is kötelező), akkor nyugodtan vágj bele. Keresel egy megfelelő donort, majd rendbe rakod és tökéletes lesz mai használatra is :)
Anyagilag és munkaráfordítást tekintve biztos nagyobb szívás, mint egy 8-10-12 éves autó, de ha neked ezek tetszenek, akkor hajrá.
"Nem gyártják már az autót=nem gyártanak hozzá alkatrészt. ", csak a nagyon régi autókra igaz, de a 90-es évek eleji kocsikhoz bőven van még alkatrész és olcsóbb is, mint az újakhoz.
"Mivl az autók elmúltak 30 évesek így tuti szét vannak hajtva mint állat vagy a garázsban döglöttek be." ez igaz, de van amit rendszeresen karbantartottak. A mostani kocsit közül hamarább találsz olyat, amibe pénz szűke miatt még olajat sem cseréltek.
"És nem véletlen akarják eladni....", hát nem is, vagy kell a pénz, vagy újat vesznek, mint mások
"Illetve régi autó, könnyebben ellopják mint egy új mostani autó. ", nem feltétlenül igaz, ráadásul nem is éri meg a tolvajoknak egy régi maximum 100-200 ezer forint értékű kocsiért kockáztatni. Aki pedig 200ezres hangrendszert tesz egy ilyen kocsiba, az meg is érdemli.
Tehát összegezve új (0km-es) autók pozitívumai:
- te vagy az első, nincs ismeretlen előélete, saját vezetési stílusodhoz kopik
- általánosan jobb a teljesítményük és jobb az üzemanyag felhasználásuk
- halkabb, nincs azaz irgalmatlan motorzaj akár már 90km/h-nál
- némelyik kényelmesebb
- biztonságosabb
- környezetbarátabb
- jobban tisztelnek a forgalomban
hátrányai:
- alapból drágább az ára
- drágább az adó, kötelező biztosítás
- garancián kívül drágább az alkatrész
- bonyolultabb
- túlságosan az elektronikára támaszkodik
- összességében kevesebb anyag van benne, nem olyan strapabíró (alsó-közép kat.)
- ha összetöröd és a te hibád, foghatod a fejed
- jobban mennek rájuk a tolvajok
Nem feltétlenül. Ez márka és modellspecifikus is. Rengeteg olyan kultautó van, amit soktíz évig életben tartanak és nem eggyel járnak is.
Érdekes összehasonlítás: a párom egy húsz év körüli VW Bogárral járt sokáig. Aztán beleunt, hogy úgymond mindig volt rajta valami apróság, belevágott egy új Suzuki lízingjébe. Na az új kocsinak nem volt és azóta sincs baja, de mégis sokkal többe van, mintha megtartotta volna a nem hiteltartozásos Bogarat.
Én sok retróst ismerek, elsősorban Bogár, VW Golf, régi Passat a fő célpontok, meg a Scirocco, Corrado. Aztán fentebbi körökben a Porsche 911, de ismerek 356 tulajdonost is. Ezek a kocsik, ha egyszer rendbeteszik őket, utána hibátlanul működnek. Sok esetben valóban egyszerűbb is őket javítani, ha netán adódna valami.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!