Miért tolsz le az útról, ha kicsit előre gondolkodóan vezetek?
"...Akkor ha te látod, hogy 10s múlva zöldre vált a lámpa, akkor még gázt is adsz, hogy a mögötted jövők is ezt tehessék, majd fékezhessenek, és 0-ról elindulhassanak? Ezzel biztosan gyorsítasz a forgalom ritmusán...."
Utoljára, mert úgy se akarod felfogni:
Úgy közlekedek, hogy a forgalmat képviselő közösség számára minél gördülékenyebb legyen és nem úgy hogy nekem legyen jó. Ha ebben az van benne hogy adott esetben plusz üzemanyagot használok akkor az van, de összességében nyerni fogok a gördülékeny forgalom miatt, ha mindenki betartja ezen elveket.
A baj csak az, hogy mindig akad egy olyan okostojás aki azt hiszi, hogy feltalálta a spanyol viaszt és még büszke is a hülyeségére.
A lámpa zöldhulláma pedig marhára nem mindig 50-es tempóra van optimalizálva, mert a keresztező forgalom és csomópontok összetettsége miatt ez nem mindig megvalósítható.
Látom néhány okostojás erre se jött még rá.
Ha optimalizálva is van akkor is van úgy, hogy 5-6 kocsira, de egy kis odalépéssel átférne a 6-8 is, mert hát tűréshatárok vannak.
Különös kedvencem az gyökér, aki 50-re pöcel beállva megy előttem zöld hullámnál, a világért se lépne oda egy kicsit, mert a mögötte levő le van tojva, aztán a 3.-4.-ik lámpánál észre veszi, hogy előtte besárgul. Na akkor bezzeg odalép és önelégült vigyorra nyugtázza, hogy milyen ügyesen még átért. A mögötte levő megint letojva.
"...De azért amikor még 20mp van zöldig és csak 50 méterre vagy a lámpától, ne lassulj be...."
gondolhatod ha ilyet ír: "Errefel a többi mit csinál?", akkor ez azt jelenti, hogy elég gázos módon csinálja amit csinál, nem pedig ésszerűen. Érted nem egyesek dudálnak rá hanem a "többi".
Tudod mint a viccben, amikor valaki szembe megy a forgalommal és meg van győződve, hogy mindenki hülyee és ő jól megy.
Én is így szoktam menni. Mióta megtanított apukám kihasználni a motorfék adta lehetőségeket azóta 1l-t spórolok a fogyasztáson.
Mikor leejtő van, vagy dombos az út, kanyargós útszakaszon, rohadt sokat számít, hogy nem fékezek a kanyarnál, hanem látom, hogy jön, és előtte elveszem a gázt, így pont abban a tempóban érkezek ahogy kényelmes kanyarodni.
Én leszarom az ilyen idiótákat akik mögöttem 1m-re jönnek.
(természetesen, ha egy egész sor áll mögöttem, és láthatóan feltartanám őket ezzel a manőverrel akkor nem tökölök, elgurulok a lámpáig.
De ha 1, 2 autó akkor nem számít. vagy rájönnek a trükkre, vagy szopnak...
Kérdező: Neked adok igazat, tök jól csinálod, én is így szoktam.
Többi válaszoló: persze, kicsit oda kell lépni neki ha zöld vagy sárga a lámpa ez igaz. De mi van ha utána jön a csekk? A többi 3 autós aki esetleg még átfért azért mert 65-el mentem 50 helyett ki fogja nekem perkálni a 30 rugót? Nem. Na ügye...
Az nem az én bajom hogy a közlekedés szervezés képtelen jól beállítani a lámpákat. Egyébként egy lámpa ciklus átlagosan 1 perc, vagyis max. 1 perccel érsz oda hamarabb. De továbbmegyek: én igyekszem szabályosan vezetni, ahol 50 ott 50, viszont ahol lehet ott motorfék. Számtalanszor bebizonyosodott már, hogy aki padlózza majd fékezget, illetve a piroson áthajt előbb utóbb előttem csak max. 30m-re lesz, vagyis látótávon belül. Ezért pedig nem éri meg padlózgatni, illetve rizikózni a csekket. Pláne a sárgán áthajtásos 100 rugósat!
Kérdező: sokan nem fogják fel miről is szól itt a dolog. Ahol szarul van beállítva a zöld hullám, ott 50 helyett jellemzően nem 60-al, hanem 70-el kell menned ahhoz hogy mindenhol elcsípd. Párszor már én is próbáltam, így valóban zöld hullám lesz. De baromi rizikós, egyszerűen nem éri meg.
Volt egy tanulmány is (youtubeon visszakereshető) hogyan keletkeznek a dugók. Jellemzően éppen a gyorsítgatás, fékezgetés miatt, ha mindenki állandó de lassú tempót tartnaa, nem lenne dugó!
Én is ismerek olyanokat akik ahogy mondod tapossák a gázt azért hogy fékezhessenek. De azért a zöld előtt se illik megállni mert az arany középút a legjobb. Lehet a mögötted lévő aszt hiszi zöldbe fékezel. Ezért dudál meg anyázik.
Ezek szerint mindig sietős emberekbe botlasz bele. :)
A benzin áráról már ne is beszéljünk ,mert az embertelen!
Lehet sokan úgy vannak vele hogy azért rohannak ,hogy legyen idejük megkeresni a benzinrevalót.. :)
Jaj olvassatok már a sorok között!!!
1, Közületek hányan látnak olyat, hogy az emberek a piros lámpa felé teljes gázzal mennek, majd ott bebikázva fékeznek???
2, Válaszolva rögtön az elsőre, az emberek 99% lassít már a láthatóan piros előtt. Én is, feltételezem Te is, de közületek kedves válaszolók havonta hányszor dudáltak rá ezért???
Érdekes mód én aki szintén lassítok a piros előtt és gurulok egyszer se!
Szóval rakjátok össze már a képet! A kérdező nyavalyog itt de a leírásból kiderül azért, hogy ha ilyen gyakran megtalálják türelmetlen sofőrök, akkor problémásan csinálja, amit csinál.
A válasz a 65kh/h-ra. Pont a héten kérdeztünk meg egy rendőrt aki sebességet mér, hogy mennyire állítják be a gépet.
Nyilván mindenki tudja, hogy nem 50km/h hiszen forgalomtól adódóan elfogadott a gyorsítás. Én eddig 60-65-re tippeltem, nos a helyzet az, hogy a viták elkerülése végett 70km/h-ra van állítva. Már elég hosszú ideje vezetek, városban zöldhullámban nem ritka a 65km/h, eddig egyszer se kaptam büntetést pedig városban vagyok és van itt rendőr.
Megértem a Kérdezőt. Nem értem minek nyomakodni, ha már messziről látszik, hogy PIROS a lámpa. Mondjuk egyszer egy ember rájött, hogy nem is vagyok annyira hülye, mint amilyennek kinézek:)
Szintén lassítás, piros a lámpa, messziről látszik, tömött sor mellettem mindkét sávban. Seggemben az ember, persze előzni nem tud, mert tele van minden. Anyázik, mutogat. Aztán amikor látta, hogy még mozgó járművel értünk oda zöldre, és normálisan gyorsítva 20-30 m-t rávertünk mindkét sorra rájött, hogy ez nem is olyan rossz dolog:) Nem jött többet a seggemben, hanem átvette az én ritmusomat, és szépen haladtunk:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!