Miért nem tiltják be a feleslegesen nagy motorú autókat?
Azért, mert jó pénz van belőlük. Hidd el, néha már az autógyáraknak sem hiányoznak ezek a batárok. Sokkal egyszerűbb lenne kisebb típusokat gyártaniuk: lenne egy 1 liter és egy 2 liter körüli turbós benzinmotor meg egy 1,4 és egy 2 literes turbódízel, mindegyik motornak lenne vagy 3-4 teljesítményszintje, aztán a városi minitől kezdve a családi egyterűig mindent ezek hajtanának és ugyanazokra a műszaki alapokra épülnének az autók.
Csak éppen a vásárlók ízlése nem ilyen. Egy részük szívesen ad pénzt az értelmetlenül nagy autókért is és a kedves vevő kívánsága parancs. Ha hatliteres, 12 hengeres, öt és fél méter hosszú böhömöt kér, akkor azt fog kapni.
No meg ki is lenne az, aki "betiltja" az ilyen autókat? Az egyes országok kormányai? Hülyék lesznek, hiszen az ilyen batárokból is van adóbevételük a gépjárműadó és az üzemanyag adója jóvoltából (sőt, a többet fogyasztó böhömök ez utóbbiból jobban termelnek). Ahol pedig van autógyártás, ott nem fogják kihúzni a szőnyeget a jól jövedelmező, munkahelyeket teremtő autógyárak lába alól. Ha a gyár profitját növelik a jókora luxusautók, akkor hadd gyártsák őket, növelik a GDP-t, több ember foglalkoztatnak és ez jó.
Vagy legyen a mumus az EU? Na, ők meg főleg nem fognak ilyenekkel foglalkozni. Gazdasági liberalizmus van meg ilyenek, ráadásul az autóiparnak kellenek a hatalmas autók. Kínát meg kell hódítani, ott pedig újabban van pénz a luxusra. Ha az európai gyártók nem tudnak értelmetlenül nagy és erős autókat kínálni az újgazdag kínaiaknak, akkor majd veszik az amerikai autókat, esetleg saját maguk kezdenek hatalmas gépek gyártásába. Ebből a jókora piacból pedig kár lenne kimaradnia Európának.
Illetve ez a "tiltsuk be az autókat!" című környezetvédelmi hozzáállás is kicsit túl van lihegve. A közúti áruszállítást például nem cseszegetik ennyit, az jó, hogy van. A mindenért hőbörgő sötétzöldek érdekes módon csak a városban pöfögő autók motorháztetejét csapkodják a biciklijükön ülve, de az nem baj, hogy a biozöldséget hatalmas hűtőkamionok hordják nekik a boltokba. Lehet, hogy ha a közúti szállítás egy részét vasútra terelnénk, csökkenne a károsanyag-kibocsátás (a dízelvontatás mondjuk lehet tonnakilométerre számítva tisztább, az elektromos meg főleg), illetve ha nem kellene mindent a világ másik végéről hurcolászni (mer' kell ám Európa közepére a spanyol paradicsom meg a kínai ruhatextil, közelebbről nem lehet hozni), akkor is előrébb lennénk. Csak hát ezeket már senki sem gondolja végig, mert a személyautók sokkal inkább szem előtt vannak.
"továbbra is gyártják a 4-5 ezer köbcentis batár autókat, amire semmi szükség nincs." < de kereslet van
Ha egy 2000-es motor 180-200 lóerőre képes széria autóban, akkor minek ennél nagyobb? < mondjuk egy 3,5 V8 a maga 215 lóerejével kb 15 évvel tovább bírta/bírja, mint egy hasonló 1.8-2.0 agyonhúzott csoda.
Szivatják itt a kisembert a részecskeszűrőkkel, hogy a csóró 1.6-os dízel ne szennyezze a környezetet, míg mások 5000-es autókkal karcolnak. < a nagyokban is van részecskeszűrő
Miért nem tiltják be ezeket az autókat, ha már ilyen fontos a környezetvédelem? << Azért mert, akinek 5.0-s autója van, az simán akár 10-szer többet tankol, mint az akinek 1.6tdci-je van. Az 10*több áfa és jövedéki adó, ehhez hozzájön a nagyobb teljesítményadó. A környezetvédelem fontos, de a bevétel az mindig fontosabb volt/lesz mint a környezetvédelem...
"gyártják a 4-5 ezer köbcentis batár autókat, amire semmi szükség nincs"
Ezt döntse el mindenki maga! Ne Te!!!
Hagyjuk már ezt a környezetvédelmi maszlagot!
igaz felesleges de vannak 1 es emberek akinek nem kotyanak meg a 15 20 literes fogyasztás.
van aki meg élvezi nagy motorokat hajtani erő van benne ,és olcson meg lehet venni őket mert senkinek nem kell.
Megint butaság összehasonlítani a kis autókat a nagyokkal.
Egy Audi Q7 4.2 CO2 kibocsájtása 326g/km, egy 1.6os SX4-é pedig 165g/km. Igaz duplája, de 4.2 vs 1.6, 345LE vs 106LE, 1205kg vs 2240kg. Annyira nem vészes annak a károsanyag fogyasztása, egy "kisautóhoz" képest.
És akkor legyen egy sarkos példa is, saját autóm Volvo S80 272LE,javarészt pályán használom. A 130-as betartva elmegy 8,5-9 literre. Egy Swift bekér mondjuk 6,5 liter 130-nál. Melyiknek jobb is jobb a fajlagos fogyasztása? Melyiknek jobb tonnánként a károsanyag-kibocsátása? Lehet a kisautónak kisebb lesz a nettó kibocsátása, de tömegarányosan meg annak lesz több, tehát kijelenthetjük, hogy az én feleslegesen nagy motoros kocsim környezetbarátabb. Nagyon hülye példa, de ha ebből a szemszögből közelítjük meg a dolgot, akkor mindjárt más helyzet :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!