A piros és fekete matricát kapott autókat miért engedik közlekedni? (lent)
Te se vagy normális kérdező!
Akinek nincs pénze új, környezetkímélő kocsira akkor az meg rohadjon meg? Az emberek örülnek annak, hogy BÁRMILYEN kocsit megtudnak venni, illetve fenn tudnak tartani. Az, hogy mennyire környezetbarát ilyen gazdasági helyzetben csak 20-as sorban érdekli az embereket. Mindenki szeretne új, jobb kocsit, de ha nincs rá pénz akkor nincs rá pénz. Attól viszont még valamivel közlekedni kell.
Az pedig, hogy az államnak beszolgáltatni a kocsinak irtó nagy ökörség!:) Ezt te komolyan is gondoltad? Mert ha igen csak sajnálni tudlak az ostobaságod miatt!
és ha oda is adnám az egyik autónkat (meg ilyen alapon a motoromat is, jó hogy azt nem mérik a vizsgán), mit nyerne az állam? Elesne a kocsi után fizetendő adóktól, cserébe lenne egy halom semmit sem érő autója, amit értékesíteni sem tud, mivel nem lehet használni...
Azért a legnagyobb por- és füstködszennyezettség ellen tett már az állam/kormányok eleget, az összes (az ő hibájukból) bezárt nagyüzem pl. már nem szennyez...
A matrica színének köze nincs a kocsi szennyezőanyag kibocsájtásához. Teljesen azonos motorú kocsik kapnak eltérő matricát, öreg ,de jó karban lévő szabályzott katalizátoros autók pirosat kapnak, füstöt eregető korombánya "modern" dízelek meg kék -zöldet. Gázos autók amiken nem is mérhető co 10-edannyira szennyeznek mint egy benzines ,megkapják a feketét. Agyatlan kormányzati rendelet amit tipikusan olyanok hoztak akik autóhoz egyáltalán nem értenek ,de a környezetvédelemhez még annyira sem, de jól elpöffeszkednek a bársonyszékben és tetszelegnek a környezetvédő álca mögött.
Abba bele se menjünk mennyi környezeti kárral jár egy zsírúj autó legyártása kezdve az alapanyagok bányászatával az iszonyat energiaigénnyel amit meg kell termelni- jellemzően fosszilis anyagok elégetésével. Ehhez képest egy régi de kisfogyasztású kocsi fenntartása és 6-7 literes fogyasztása által termelt gázmennyiség szennyező hatása eltörpül.
Meg kell nézni a szmogriadó hisztit ,jellemzően télen van amikor mindenki fűt mindennel ami éghető és befér a kályhába,mivel a gáz ára az egekbe van és a füst nem áll meg a kerülethatárokon, na ilyenkor benyögik a szmogriadót ,fals alapokon mért szennyezési értékek alapján és aztán örül a fejük ,hogy sok ember életét közlekedését ellehetetlenítik arra a napra. Közben jön egy szélfuvallat és kifújja kicsit a füstöt, de ők arra a néhányezer csúfgonosz pirosmatricásra fogják akik bizony a riadó után ,azonnal újra elindulnak .És csodák csodájára nem romlik újra le a levegő minősége..Nahááát
Hosszú voltam bocs.
Egy természettudós egyszer azt mondta az autók valós károsanyag kibocsátásról, hogy nem bánná ha őket is megkérdezné valaki. Az elmondása szerint a levegő szennyezettségének csupán 4%-áért felelnek a gépjárművek, a többi 96-ért a gyárak, illetve maga az ipar.
Akkor a 4-en vagy a 96-on kellene változtatni?
Ma voltunk a Gellért hegyen. Konkrétan látszik a szmog a város felett, pedig elvileg már 2. napja ki van ürülve a város, alig van forgalom (elvileg). Szinte mindenki vidéken van, a buszok is ritkábban járnak, fúj a szél. Minden adott ahhoz, hogy ne legyen szmog. Mégis van...
Azért engedik, mert ha nem engednék, sok bevételtől esne el az állam, illetve sok embert teljesen ellehetetlenítenének. De ne aggódj, ha érvénybe lép az általam retteget rendelet (fekete plakettes vagyok), akkor a kocsim ára még a jelenlegi 200e-t sem fogja érni, egyik pillanatról a másikra nulla forintot fog érni, és nem is használhatom majd :(
A szennyezés visszafogását inkább ott kéne kezdeni, hogy egy autóba ne csak egy ember üljön, és ha lehet ne mindenki dugóban akarjon autózni, amikor az autók csak pöfögnek, de nem haladnak előre...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!