Városba jobb a diesel mint a benzin?
" [link]
tessék rudika. Na innentől kuss."
Marketingről hallottál már? Az ilyen intelligenciában hátrányt szenvedők mint TE ,ezt beveszik,és veszik majd a benzin motort...akkor meg koppannak h. mégse annyi a fogyasztása...
Kis példa : az én (sz*r,húzott) tdi-m 850 km-ert ment el 48 liter üa-ból jártam meg (5,65l/100km,én mentem elöl) , haveromék akik jöttek mögöttem egy 2000ccm-es benzinessel 12literes átlagfogyasztást mért...mind 2 autóban 4-4 ültek,olyan 600km volt autópályán... miről beszélünk akkor?
Azon kívül túrórudi sem mondta h. aki benzinest vesz az hülye. Mindenkinek szíve joga eldöntetni h. mit akar venni...de aki annyira kíváncsi rá,nézze meg melyik üzemanyag hatékonyabb !
Cáfolj, érvelj, mert ez így kevés.
Én korábban leírtam ide a dízel ellen felhozható érveket, sosem tagadtam, hogy léteznek ilyenek, mindenki mérlegelje, mi az, ami a számára lényeges.
Az, hogy a dízelnek többe kerül a fenntartása, akár üzemanyag, akár szervízelés szempontjából, nem tartozik ezek közé. Ha szerinted mégis, cáfold meg, amiket korábban írtam.
"Marketingről hallottál már? Az ilyen intelligenciában hátrányt szenvedők mint TE ,ezt beveszik,és veszik majd a benzin motort...akkor meg koppannak h. mégse annyi a fogyasztása."
Áhá, értem én, csak te értesz ehhez, aki ezzel foglalkozik nyilván tök hü.lye.
Milyen kocsival mentek mögötted haverodék? Ladával? Ja, akkor jó, más autó nem igazán eszik 100km-en autópályán annyit. Esetleg egy tankkal? IFA-val?
Az én autóm 100km-en -7 litert fogyaszt, magyarul termeli a benzint, mit szólsz hozzá? Muhaha. Ilyen ovis szinten megy már a vita...
Figyu,nekem 2 benzines autóm volt ,meg most van a dízel. Nevezz dízel b*zinak nem érdekel különösebb módon , de tény hogy a gázolaj jobb hatásfokkal működik ezért kell belőle kevesebb .
De csak pár példa akik bepróbálkoztak: civic 1.6 1.8 vti,bmw 325i,328i,330i, golf 5 gti....megkérdeztem a bmw-s srácot ,hogy mennyit eszik mikor tolja neki (330i)? 25literekről beszélt....
Ja igen szervíz igény : 5-7000km-ként cserélek olajat, L.Molly 10w40, GYÁRI szűrők (Mann Filter) ... ja,meg 2x ki lett cserélve a diffi meg a kuplung erősebbre. Szervíz igény olaj és szűrő cserén kívül nem volt...
Jó, lehet itt mesélni az olcsón szervizelhető/fenntartható dízelről. Lehet hófehérkéről meg a hét törpéről is. Hosszú a mesekönyv.
Keveset fogyaszt, jobb a hatásfoka, értéktartóbb, oké. Egyéb előny? Oké.
Hátrány? Hangos, büdös, kormos, rákkeltő, hidegben nehezen indul, horror szervízköltség, élményautózásra nem alkalmas.
Turbóval jól megy, a szívódízel vicc (leszámítva, hogy az viszont tényleg olcsón fenntartható minden szempontból), ha már benzineshez hasonlítgatjuk, akkor feltöltötthöz viszonyítsuk, ahhoz képest meg gyenge mint a harmat. Továbbra is a fogyasztás az egyetlen reális érv mellette, de akinek a fogyasztás nagyon számít, az dízelből is vmi fos kis háromhengerest fog venni, aminél kár teljesítményről meg nyomatékról papolni.
A dízelmotor jó traktorba, teherautóba, meg minden olyan embernek, aki évente 50-100-... ezer kilómétert megy autópályán, és számít neki az üzemanyagköltség. Slussz.
Téma részemről off.
Hasonlítsunk össze mondjuk akkor ha hengerenként 4 szelepes.... mondjuk 4,2 v8 tdi 4,2v8 t. benzin... és nézd meg melyik lesz értékálóbb, melyik eszik kevesebbet,melyik megy el tovább...
Olvasgattam h. a 4,2 v8 tdi 2db 2260-as turbóval felszerelve 800le+ 1600nm fölött tud tartósan teljesíteni....Na,most ekkora nyomaték összkerék hajtással garantáltan aláz :) De tudod mit Audi Le Mans TDI ... :)
#65-nek , nem Alfa Romeo-val, 2000 16v 150le (innen látszik h. értesz hozzá...hisz írtam h. 2000-es autó jött utánam Ladába nem volt ) . De mi nem 90-el mentünk ,és mint írtam 4-en ültek az autóban....
De jó neked! 4 emberrel hegynek fel,városban nem megy 7 liter fölé ! :)
De ha ilyen nagy májer vagy szívesen benne lennék veled egy BP-Róma, vagy BP-Oslo útban .Kíváncsi vagyok elsírnád-e magad mekkora fogyasztás különbség lenne a két autó között! :D
Ja,igen mivel okos vagy ,és ennyire profi akkor tudod mi a VTG turbó előnye nem ? Megmondom! Terheléstől függően változtatja geometriát ,ergó ha a max nyomás 1.8bar ,de síkúton már nem kell erőt kifejteni a turbónyomás visszaesik 0.2-barra,ehhez igazodik az adagoló és csökkenti az üzemanyag mennyiségét. Szóval mielőtt osztod az észt kicsit olvass legalább utána.
Alakul, de még nem az igazi. :)
"Hangos." Igen, kb. 3 oldallal írtam, hogy ez egy tagadhatatlan ért a dízel ellen. (Bár azért egyes gyártók ezt a megfelelő szigeteléssel elég jól tudták ellensúlyozni.)
"Büdös." Nekem a benzines illata sem finom, úgy oldom meg a problémát, hogy nem szagolgatom. Belül nem érezni.
"Kormos." Ha jó, nem kormos, ha nem jó, a benzines is kormos.
"Rákkeltő." Ja, benzinest szagolgatni meg kifejezetten egészséges.
"Hidegben nehezen indul". A mi éghajlati övünkön nem tud olyan hideg lenni, hogy nehezen induljon.
"Horror szervízköltség". Baromság. Attól, hogy sokszor elmondod, nem lesz igaz.
"Élményautózásra nem alkalmas". Létezik sok olyan benzines, ami szintén nem alkalmas rá, és akad olyan dízel, ami viszont igen. Amúgy nekem nagyobb élményt nyújt 150-nel nyugisan siklani a pályán, mint egy 6000-es fordulaton üvöltő rizsrakétában pattogni a flaszteron. Ízlés dolga.
"A szívódízel vicc" Az enyém az, igaz, nem 3, hanem 6 hengeres. Egy 3000-es 6 hengeres benzines nyilván jobban megy, de nekem ez is több mint elég.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!