Kétütemű motoros kérdés, azon belül MZ 250. Mire utalhat az, hogy indulás után jól húz, viszont huzamosabb utazás után egyre gyengébb és az egész motoron érezni hogy "rezeg"?
Olyan hosszú műsort nem adnának le a TV-ben... :D
Meg azért az Autókereskedők nem arról szól, hogy tökéletes legyen, hanem hogy eladható. Vannak olyan ismerőseim - meg talán én is ilyen vagyok - akik képesek 2-3 órán keresztül csavarokat válogatni, mert a Pancsin még 14-es laptávolságú volt a 8-as csavar, manapság meg 13-as (akkora kulcs megy rá). Szóval ha eredetit akarsz teljesen, akkor válogatsz, takarítasz és azt teszed vissza feljavítva. Mondjuk a tévében ez nem mutatna valami jól, hogy a manus overállban ül egy műhelypad mellett, egy csavarral teli vödör balról, két doboz jobbról, kezében a tolómérő és játszik órákon keresztül... :)
Hááááát... A gyertyákról mindenki mást mondd, és más márkára esküszik. Szerintem azt használd ami szimpatikus vagy amit meg tudsz fizetni.
A lényeg a hőérték, ami azt mutatja, hogy az égés közben kapott hőből a gyertya milyen gyorsan ad át a hengerfej felé. Magyarul hogy tartós üzemben mennyire melegszik fel a gyertya: ha túl meleg, akkor lehet a szikra előtt meggyullad a benzin-levegő keverék, ha túl hideg, akkor nem ég (tisztul) le róla az olaj és a benzin.
Persze ha nagyon sokat kap (vagy annyira sok az olaj a benzinben) nincs az a gyertya ami eleget tudna tisztulni.
Mindenki saját magához állítja be a motort, aki csak gurulászik annak kevesebb benzin is elég lehet, de aki tartósan és állandóan tépi a gázszektort annak több kellhet, mivel az olajos benzinnek komoly hűtő hatása is van - erre szokták viccesen azt mondani, hogy ezek is részben folyadékhűtésűek. :) Így okozhat túlmelegedést a szegény keverék.
Azt tudnám tanácsolni, hogy gyárihoz közeli beállításokra tedd vissza a karbit, tegyél bele valamilyen márkájú gyári hőértékű gyertyát (erről a veterános fórumról letöltött kezelési útmutatóból kapsz információt, de a helyi motorosboltban is tudni fogják valszeg mi a gyári). Aztán motorozgass és ha pl.gyengének érzed adj még egy kis benzint. De ha olajos marad a gyertya (megfelelő keverési arányok mellett), akkor vagy picit visszaveszel a benzin mennyiségéből, vagy beteszel egyel magasabb hőértékű gyertyát.
Egyéb kérdés?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!