Elég elvetemült kérdés, de klímakompresszorral meg lehet-e oldani a motor feltöltését?
Kedves túrórudi!
Ez egy elméleti kérdés!! Tisztában vagyok vele, hogy egy klímakompresszor teljesen más elven működik, mint pl egy Eaton, vagy bármely más, mivel a klímáé dugattyús (általában). Lehet hogy neked nagyobb a szakértelmed, csak kár hogy nem mutattál róla egy kis ízelítőt, pedig biztos nagy király vagy. Mellesleg ha nem lenne műszaki érzékem, lehet hogy nem a 3. évemet járnám a DE-MK gépészmérnöki szakán gépjárműtechnikai szakirányon. Igazából nem érdekel mit mondasz.
De mindegy is, ha valakinek esetleg lenne építő hozzászólása még a témához, az kérem jelezze,
a többi válaszadónak köszönöm.
Harmadik éves gépészmérnök-hallgató nem tesz fel ilyen kérdést. Esetleg egy újságkihordó, aki szeretne pár plusz lóerőt a Suzukijába. :)
A klímakompresszor alkalmatlan erre, többek közt azért is, mert viszonylag kevés gázt (vagy levegőt) képes szállítani, viszont nagyon magas nyomást tud előállítani (a gáznemű hűtőközeget folyadékká alakítva).
A motor feltöltéséhez ezzel szemben hatalmas légmennyiség szükséges, ehhez képest minimális nyomással.
Ehhez képest részletkérdés az olajozás, a hűtőközeg tartalmaz hozzáadott olajat, ez forog a rendszerben, kenve a kompresszor nem kicsit kényes mozgó alkatrészeit. Levegővel használva viszont ez megszűnne, mivel a levegő viszonylag kis százalékban tartalmaz olajat.
A teljesítményváltozás meg úgy jelentkezne, hogy a kompresszor rövid időn belül megszorulna, ezáltal jelentősen visszafogva a motor teljesítményét egészen addig, míg le nem ég az ékszíj. :))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!