A dízeles kocsi jobb mint a benzines? Ha igen miért? Nemtudok Dönteni!
Szerinted a "modern" benzineseknél nem ez a helyzet? Itt minden marketing....
Nekem még katalizátor nélküli dízelem van... Ergó por (korom) alakban szenet "köp" magából a régi dízel...Ennek az az előnye a benzinhez képest h. le tud bomlani...
Akinek meg ennyire szívügye a környezetvédelem,álljon neki hulladékot szedni,menjen tüntetni a szemétégetők és az atomerőművek ellen! :)
Nem. A modern benzines nem ereget mikrorészecskéket, ez csak a modern dízelek tulajdonsága. Ezekkel a kis mikrorészecskékkel az a baj, hogy akadálytalanul jutnak le a tüdőbe (túl kicsik ahhoz, hogy az orrban fennakadjanak) és ott ürülnek közvetlenül a véráramban.
Nem tudom valakinek rémlik-e, de volt vagy 2 éve az rtl-en egy történet, hogy egy társasházban az egész családnak fájt a feje, a gyerek tüdőbeteg volt nem tudták mi a baja, aztán kiderült, hogy a garázsból,ami a lakás alatt volt szivárog a kipufogógáz felfelé a lakásba, persze elhangzott, hogy dízel autók voltak a garázsban, de nem sokaknak állt ez össze...
Nem szívügyem a környezetvédelem, de az szívügyem, hogy a kisbabám, amikor sétáltatom ne fejmagasságba kapja a rákkeltő dízel kipufogógázt.
Vagy szerinted azért van ennyi leukémiás kisbaba, mert dohányoznak, isznak? Nem, hanem a sok rákkeltő dízelautó miatt.
"A dízellel közlekedni kb. olyan, mint gumicsizmában operába menni."
Ezek után IMÁDOK GUMICSIZMÁBAN OPERÁBA MENNI!!!
A benzines sem egészséges, de teljesen eltérő a működési mechanizmusa, mint egy modern dízelnek. Pont a működési mechanizmusból fakad a rákkeltő mivolta, mint írtam mikrorészecskéket nem eregetnek a benzines autók, ez csak a "modern" dízelek tulajdonsága, és most itt nem a 20 éves TDI,SDI motorokról beszélek.
Idézet:
"
A kipufogógázok itt merőben más összetételűek, mint az Otto-motor esetében. A HC és CO emisszió a dízelmotorok esetén kedvezőbb, alacsonyabb szintű. Viszont a NOx kibocsájtás jelentősen túllépi az Otto-motorét, és ami még ennél is nehezebb feladatot jelent, itt szilárd részecskék is megjelennek a kipufogógázban. Ennek súlyos következménye, hogy - egyes források szerint - csak Németországban évente 800.000 olyan megbetegedés kerül regisztrálásra, ami a dízelüzemű gépkocsik számlájára írható. Elgondolkoztató, döbbenetes adat. "
Ugye viccelsz, amikor arról írsz, hogy ha ilyen veszélyes, akkor miért nem tiltják be? Az autógyárak dollár milliárdokat fektettek a dízelmotorok fejlesztésébe, szerinted önként és dalolva bevonják az autóikat. 100 dízel tulajból 99 nem is sejti, hogy egy mobil rákgyárat vezet..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!