Hogy kell kezelni az automata váltót?
általában a váltókaron van egy biztosító gyűrő-. ha felhúzod tudsz váltani.
szóval van D, N, R, P, 1, 2. általában. A D az összes előremeneti fokozatot váltja automatikusan. N nulla. R hátramenet. P parkir, rögzíti a váltót. 1 és 2 közvetlenül válható fokozatok. pl. hegymenet.
D-be kapcsolod és nyomod. Időnként hallod, hogy vált. Ha hirtelen nagyot padlózol, akkor ha van rá lehetőség, akkor vissza vált.
Az automata váltó karján ne akarj állítani. Pontosan jó szögben van úgy, ahogy odaszerelték.
A karral - ami egyébként előválasztó kar névre hallgat - nem közvetlenül a fokozatot választod ki, csak a haladási irányt vagy üzemállapotot. Négy fő állása van neki. P állásban a kimenőtengely reteszelt, ez olyan, mintha sebességben parkolnál. Álló helyzetben ezt kapcsoljuk, menet közben meg békénhagyjuk, nem egészséges. Az N állás az üresnek felel meg, ebben kell hagyni, mikor a lámpánál túráztatod a motort. Az R a hátramenet, beakasztod oda a kart, aztán forgolódhatsz, hogy lásd, hová mégy. A D pedig az előremenet, beteszed az előválasztót ebbe az állásba, aztán csak a gázt és a féket nyomod, a váltó kapcsolgat magától.
Ezen állások között csak benyomott fékkel, illetve egyes régebbi váltók esetén benyomott reteszelőgombbal lehet váltani. A féken amúgy is sokat kell majd állnod, mert az automata váltós autók alapjáraton "kúsznak": szépen lassan mennek, de ezt fékkel meg lehet fogni.
Az így leírt váltók a legegyszerűbb hidrodinamikus nyomatékváltók, ma már ennél bonyolultabbak vannak. Van, ahol csak azt tudod meghatározni, hogy meddig kapcsoljon fel a váltó. Ilyenkor az előválasztót behúzod a megfelelő helyzetbe (számokkal jelölik) és akármennyire is felgyorsul az autó, a váltó nem kapcsol feljebb. Ha nincs lejtmenetvezérlő, így kell leereszkedni a lejtőn. Aztán ma már szinte minden váltón lehet kézzel is kapcsolni. Erre egy külön üzemmód szolgál: van, ahol D-ből oldalra kell húzni a kart, van, ahol S-sel jelölik, ez már a váltótól függ. Ebben az állásban a kart előre-hátra rángatva, a kormány gombjait nyomogatva vagy a kormány mögötti billentyűket meghúzva tudsz egyszerre egy fokozatot felfelé vagy lefelé kapcsolni, amikor csak szeretnél, kuplungolás nélkül. Ezeket viszont felülbírálhatja a váltó vezérlőszoftvere: van, ahol a túlpörgetett, leszabályzáson bömbölő motornak felkapcsolással kegyelmez meg, ha te nem vagy hajlandó ilyenre, illetve az értelmetlen, a motort túlhajtó visszakapcsolásokat sem szokta engedni (mikor is visszakapcsolás után a piros jelzés fölé kerülne a fordulatszám). A jobb szoftverek pedig visszakapcsoláshoz még gázt is adnak, így tempósan lehet kilőni az előtted haladó mögül, ha előznél.
Igazán köszönöm a válaszokat!!főleg,hogy milyen hamar válaszoltatok.. köszönöm
(nem magyarázom hogy a váltókaron mire mondtam hogy állítani mert nyilván érti nem a szerelésre gondoltam) :D:) köszönöm
a sorrend: P R N D 3 2 L vagy akármi...jobb autóknál csak D-ig van...P-ben indítsd, féken a lábad, aztán megfelelő irányt kiválasztod, és mehet...arra nagyon kell vigyázni, hogy csak álló kerekes módban szabad R be, vagy P be tenni...az én mostani kocsim már hülyebiztos, tehát a véletlen hibás váltás esetén nem történik semmi...az elektronika figyel...
normál üzemben nem kell olajat cserélni a kocsi élettartama alatt...
lámpánál, vagy rövid beszélgetésnél soha ne tedd N be(sem) hagyd mindig D ben...így van kitalálva...az N csak szervízre, illetve rövid tolás, vagy vontatásra van kitalálva pár méter erejéig...
csak bikázni szabad, betolni nem lehet...
automata mindörökké!(persze a hagyományos)
Már bocsi,ez hülyeség,hogy az N csak a szerviznek van kitalálva.Lámpánál,várakozásnál mindig üresbe kell tenni,mert könnyen nekicsoroghatsz az előtted állónak ha véletlen leszállsz a fékről,ha lejtőn állsz meg,akkor is üres és fék,kb majdnem mint egy kézi váltós kocsinál.Továbbá ha üresben van nem terheled feleslegesen a motort és jobb a lesz a fogyasztásod is...
P-be csakis a végleges parkolásnál szabad tenni,ha hosszabb távra rögzítjük az autót.
jaa még egy butaságra reagálva.
Vontatni,tolni nem N-ben nem szabad az automata autót,hanem akkor mikor egyáltalán nem jár a motor így nem forog a főtengely és ezért semmi kenése nincs a váltónak.
N-ben mindent csinálhatsz a váltóval,akár gurulhatsz is 60-nal motorfék nélkül,bár nem sok értelme van,inkább várakozása találták ki,hogy tehermentesítsék a váltót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!