Automata váltó. Jó vagy rossz dolog?
Egyszer mentem életembe ilyen kocsival. Utána átültem az enyémbe, és mély felháborodással vettem tudomásul, hogy "dolgoznom" kell benne...
Váltani, kuplungolni...
az meg olyan kényelmes volt, nyomtam a gázt ment, fékeztem nemkelet semmihez se nyúlni szépen megállt, és a motor se fulladt len nemkeleltt kuplung, üres, vagy más fokozatot rakni nekem, ezt megoldotta a kocsi.
Azóta nagyon vágyok egy ilyenre.
Jó állítólag szervízigényes meg ha cseréni kell az 300 ezer...de nemhinném pl, hogy egy 25 éves mercihez is ennyi.
Vonz ez a dolog...akinek iylenje van régebb óta írhatna tapasztalatot, hogy mégis hosszutávon milyen ez az egész.
köszi szépen..:)
Számomra csak annyi előnye lenne az automata váltónak hogy ha hívnak akkor tudok telefonálni kézben tartott telefonnal.
A 10 évnél idősebb automata váltós autók többet fogyasztanak mint a manuálisok.
A robogónál nekem bejön mert amúgy se erősek az 50-esek akkor meg mit szenvedjek a váltóssal hogy kihúzatom mindig váltás előtt mert nincs benne nyomaték.
Nem rossz dolog, de nekem nem kellene.
Nekem nem okoz gondod a váltás, kuplungolás.
Csak csúcsforgalomban, araszoláskor mondom: na most jó lenne az automata.
Tudom vannak már intelligens, kapcsolható automaták (sportos, normál stb.), de akkor is én szeretem meghatározni mikor váltok így lehet dinamikusan vezetni, abban van élvezet..
Attól függ kinek mi áll kézre.
Én korábban rendszeresen közlekedtem automatával, nekem nem tetszett. Én szeretek váltani, kuplungolni, kihasználni a motorféket, mondhatnám azt hogy úgy általánosságban érezni hogy én irányítom a kocsit.
A javítás vagy csere "hagyományos" váltónál sem két forint, igaz abból több van, egyszerűbb, ha kell könnyen találsz bontottat. De ha ennyire vágysz automatára, akkor a némi plusszköltséget biztosan el tudod nézni.
Érdekes, hogy kontinensenként is mennyire más a megítélése a témának. Az amerikai kontinensen sokkal elterjedtebb, mondhatni sztenderd az automata váltó, ott kuplungos, kéziváltós kocsit szinte csak az elvetemült puritánsportkocsi rajongók vesznek. Az európai meg nagyon makacsul ragaszkodik a manuális váltójához. A amerikai fölöslegesen fapados dolognak tartja a manuált, az európai pedig egy elpuhult kényelmi allűrnek az automatát. A magasabb géposztályokban kezdik meghonosítani, hogy inkább automata váltó legyen, de ez inkább a luxuskategória itt, az öreg kontinensen. Az én véleményem (manuálpártiként is) az, hogy nem jobb vagy rosszabb, csak más. Nekem volt tiptronicos sportkocsim és manuális is. Mindegyiket jó vezetni, mindegyiket másért jó. A tiptronicot sokszor tettem automata üzemmódba (mivel hidrodinamikus, bolygóműves váltó volt az is) városban, vagy ha nem volt kedvem váltogatni. Na a kuplungos autóban ilyen nincs. Ott mindig dolgozni kell és visszagurul pl a MOM Park mélygarázs-felhajtóján. Az automata nem tette. Viszont az automatában nyúlósabbak a fokozatok, a manuális sokkal direktebben viszi át a nyomatékot az útra.
Úgyhogy igazából mindegyik mellett is és ellen is szól sok-sok érv, így igazából mindenki olyat vegyen, ami tetszik neki. Az automata, ha karbantartják nem problémás, nem kopik olyan gyorsan, mint a kuplungtárcsa. Ugyanakkor a felújítása, ha szükséges, nagyon nem olcsó.
"Szerintem az egyik legjobb dolog, amit kitaláltak! "
Engedd meg, hogy hozzászóljak..
Szerintem a legjobb, amikor beülök a Rolls-Royce-ba, gombnyomásra kinyitom a bárt, és finom hűs pezsgőt töltök..
Hogy aztán az elöl lévő ember automatára kapcsol vagy manuálra azzal nem foglalkozom. Tegye kedve szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!