Hogy kell kezelni az automata váltót?
# 19/20: miért kellene a kúszást megvárni? Én DSG-t vezetek, annak nagyon kicsi a kúszása, a fék elengedésekor beteszi 1-be. (Nagy) emelkedőn nem kúszik, gázzal lehet megindítani, akkor oldja a féket. Gyakorlatilag automatikusan megcsinál egy "kézifékes" indulást.
Sosem teszem N állásba. Max. vasúti átjáron tolok egy P-t és ha hűteni-fűteni nem kell, akkor motor off.
el kellene olvasni az autó kézikönyvét, és akkor mindenki tudni fogja mit csináljon piros lámpánál stb....
Akitől én vettem a kocsim (nyugdíjas vállalkozó), világ életében automata váltós autói voltak, és két dologra esküszik: olajcsere 50 ezrenként a váltóban, kézikönyv alapján használni a váltót.Amit vettem tőle kocsit, annak a váltójában 283-ezer km van,felújítva, szétszedve nem volt. Olajcsere 50 ezrenként, kézikönyv szerint használva. Pl.: könyv szerint "piros lámpánál várakozva a váltókart nem kell P vagy N állásba kapcsolni". Viszont a váltókart csak a fékpedál lenyomásával és a reteszelő kar felhúzásával együtt lehet kapcsolni.Ha D állásban haladunk és megállunk, a féken tartva a lábunkat a váltó automatikusan "N" állásba kapcsol, majd lelépve a fékről "D" állásba vált. Ebből a felhasználó semmit nem érzékelhet egy jól működő váltónál.
Ja a kocsim típusa SAAB 9-5 ARC 2.3t 2002-es, hagyományos 5 fokozatú automata váltóval , Lock Up funkció 3-4-5-ös fokozatokban... :D
A DSG, CVT és társai kicsit máshogy működnek, ezért jó lenne feltüntetni ki milyen automata váltóról írta a véleményét, vagy milyet használ..
tovább megyek a működési ismertetőben:
Az AISIN AW 55-50SN váltóknál (Volvo, Renault , Fiat, Opel, SAAB , Chevrolet) gyári váltószoftver frissített változatában már nincs benne az automatikus "N" állásba kapcsolás 5 másodpercnyi járó motornál állás után, "D" fokozatban. Nagy valószínűséggel a gyártó is feleslegesnek találta :D
"bakancsom talpa, lecsúszik a fékről, rögtön vissza is rakom."
ja szal az ilyen vezetni nem tudó gyökerek tapossák a pirosnál a 20 féklámpát a másik pofájába :D nagy baj, hogy a manuálisokra is ráragadt ez a kreténség. az új 1nm-nyi led-es féklámpások mögött "álom" beállni a sorba este, amikor tapossák a féket akkor is mikor állnak :D napszemüveg fel / napellenző le ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!