Hogy kell kezelni az automata váltót?
"normál üzemben nem kell olajat cserélni a kocsi élettartama alatt... "
Már értem hogyan nyírják ki az automata autókat Magyarországon! Hát, drága barátom, ha te 50.000-ként autót cserélsz, zúzdával, akkor igazad van. Egyébként ritka nagy baromság amit írtál, TERMÉSZETESEN kínosan vigyázunk az olajra, az automata váltó nagy titka (és halála!) az OLAJ. Ha megkapja a szükséges cserét - lám, nem kapja meg - akkor 3-400.000-t kibír. Egyébként leégeted a rossz olajjal a viszkókuplungot meg a koszorúsort, fél milla a javítása. (Legalább.)
és a pedált csak folyamatosan nyomom neki padlóig ? ? :D
manuálisnál mikor padlón van a gáz jöhet a kuplung és a köv. sebesség ...
automatánál hogy kicsit visszaveszek a pedálból mikor váltott? vagy hogy?
ott is a gázbowden adagolja a kakaót a motornak tehát akkor ha vált gondolom kicsit visszaveszek belőle ha érzem h hirtelen ránt vagy,hogy?
2012-08-25 11:48-nek
Én ne volnék automata váltós??Hát kb 15 éve vezetek automata váltós kocsit.:D Aki jót akar magának,az várakozás közben N-be teszi,így nem rotyogtatja feleslegesen a váltóját és a fogyasztást is kíméli.Szép is lenne,ha minden lámpánál csak a féket taposnám...enne vagy 15 litert városban.A váltó nem fog tönkre menni,mert forog a motor így a kenése megvan,csak üresen forog nincs kapcsolat a bolygóművekkel,ami nem baj.Vontatni,ha nem jár a motor,akkor csakis 50km.ert szabad,többet nem mert beég a váltó.
16-osnak:
Ha le is esik a lábad a fékről, annyit csak észre veszel, hogy mozdul alattad a vas. Ha mégsem akkor komoly gondjaid vannak az érzékeléssel. Még a manuális kocsit is tartom a fékkel ha úgy érzem, hogy előre vagy hátra gurulna és ha vizes a bakancsom talpa, lecsúszik a fékről, rögtön vissza is rakom. Automata váltósat is vezetek, sokáig én is N-be kapcsoltam, de később kiderült, hogy nem tesz jót a váltónak mert lecsökken az olaj áramlása, utána D-be kapcsolva, gázt adva egy pillanatra mindig fém a fémet éri (a lamellák) mert nem épül fel 1 pillanat alatt az elégséges olajáramlás.
Lassan fogom írni, hogy az "agyontapasztalt" automatások is felfogják.:
Az automata váltóval P állásban indítunk, vannak autók, ami csak P állásban engedi indítani az autót, van ami N állásban is, de a P az ajánlott. (feltehetően a gyár jobban tudja mit miért ajánl...)
Akármerre akarunk indulni, benyomjuk a féket és kiválasztjuk az üzemmódot, aminek következtében a váltó kúszni kezd. ("R" hátra, "D" előre.)
NEM LÉPÜNK A GÁZPEDÁLRA AMÍG A KÚSZÁS NEM JÖN LÉTRE!!!
Ha a kúszás létrejötte után felengedjük a féket, többnyire el is indul lassan az autó, -kivéve emelkedőn,- a figyelmetlenek, és a tipikus amcsik ezért törik össze a kocsit parkolás közben. A gázpedálra csak ezután lépünk.
Folyamatos haladás közben nem taperoljuk a váltót, nem azért van ott.
Ha megállunk a pirosnál, a kéziféket be kell húzni, mint a kézi váltós autón, és csak a gyökerek meg a lusták tapossák a féket folyamatosan, a váltót KI KELL VENNI "N" állásba.
Olaj.
Az automata váltót 50,000 vagy egyes típusoknál 75,000 km-enként át kell vizsgáltatni egy hozzáértő szakemberrel. A hangsúly a hozzáértésen van.
Ez a szakember átnézi a váltót, lemossa egy folyadékkal, megvizsgálja, hogy nincs-e benne olyan mértékű kopás valahol, ami befolyásolja a következő szervizciklus idejére a megbízható működést.
LECSERÉLI az olajat, és letisztítja az olajba kerülő fémszemcsék összegyűjtésére szolgáló mágneseket.
Összerakás után jobb szervizek elhelyeznek egy matricát az autóban a szervizelés dátumával, km-állásával, a szerviz nevével és a szerelő nevével.
Ne haragudjatok már de hadd szóljak közbe...
Mi az h piros lámpánál N-be kell dobálni? Rögtön kezd el rángatni D-ből R-be! Ezt csináld meg egy hatszor. Az jót tesz neki!
Miért kellene N-be tenni? Akkor már inkább használj manuális váltóval rendelkező autót. Az automata váltó azért lett kitalálva h ne kelljen váltani. A D-ből N-be való váltogatásnak nincs értelme. Csak koptatod a váltót. + Milyen hülyeség az h nagyobb a fogyasztás? Én életemben egyszer se raktam pirosnál N-be és városban 6-7 litert közt mozog a fogyasztás. Na meg milyen smucig ember az aki azon az 1 max. 2 dl. üzemanyagon spórol?
És még volna egy dolog. Szeretném megkérdezni azt az illetőt aki azt a baromságot javasolta h pirosnál N-be kell tenni és fel kell húzni a kéziféket h hol hallotta ezt a hatalmas hülyeséget?
Miért nem mondja azt egyből h pirosnál tedd N-be, húzd fel a kéziféket, állítsd le a motort, szállj ki és egyél meg egy fagyit.
'Ezt a sok baromságot... O.o
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!