Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kompersszor vagy turbó?

Kompersszor vagy turbó?

Figyelt kérdés
Sokan mondták hogy a kompresszor hamarabb biztosítja a teljesítményt mint a turbó mivel a turbónak idő kell még a turbina fel pörög,de ha az autóba teszünk egy ALS-t a turbó mellé akkor az ALS folyamatos nyomás alatt tartja a turbót ezáltal a turbó is tudja késidő nélkül biztosítani a teljesítmény.Szerintetek ez így van?
2012. jan. 2. 16:50
1 2
 1/17 A kérdező kommentje:
Szóval akkor ugyan olyan jó a turbó mint a kompresszor.
2012. jan. 2. 16:52
 2/17 anonim ***** válasza:
100%

A kompresszor gyorsabban reagál, mert a főtengely közvetlenül hajtja, illetve nem melegszik egészen annyira a levegő a sűrítés közben, mert nem feltétlenül a kipufogó közelében van. Viszont nem lehet olyan széles fordulatszám-tartományban alkalmazni, mint a turbót. Vagy alul és középen tölt jól, fent pedig túlpörög és elfogy a szufla, vagy fent lesz rettenetesen erős vele az autó, alul pedig erősen fojtja.

A turbót ezzel szemben egészen jól be lehet lőni, hogy a teljes fordulatszám-tartományban legyen értelme. Persze egy szem "mezei" turbóval ez sem megy, de biturbós rendszerrel, kettős megfúvású vagy változó geometriájú feltöltővel már egészen jó eredményeket lehet elérni.

Az viszont tény, hogy a turbónak nagyobb a késedelmi ideje, mint a kompresszornak. A fenti megoldások ezen is segítenek, az ALS viszont nem utcai technika: jelentős hőterhelést kap a turbó és a kipufogócsonk és szép, nagy lángnyelvek csapnak ki a kipufogóból (mert az égés nagy része ott játszódik le). Vagyis utcán marad a lefújószelep és a fordulatszám figyelése. De hiába minden hókuszpókusz, a turbós autó sosem fog olyan közvetlenül reagálni a gázadásra, mint a kompresszoros. Viszont egy modern, változó geometriájú feltöltő lefújószeleppel már eléggé jó ahhoz, hogy ha az ember kicsit alakít a vezetéstechnikán (nem akar mindenáron ötödikben alapjáratról padlógázzal gyorsítani), akkor egyáltalán nincs vele probléma, nem kellemetlen a turbó késedelmi ideje.

(csak halkan jegyzem meg, hogy egyébként még a kompresszoros is rettenetesen lassú és buta reakciójú a jól kihegyezett szívómotorokhoz képest)

Hogy melyik a jobb? Egyik sem jobb a másiknál. Nem lehet megmondani, melyik a jobb feltöltési mód, mert mindkettőnek vannak sajátosságai, amiket jól ki lehet használni, mindkét rendszerrel igen jó motorokat lehet építeni.

2012. jan. 2. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 A kérdező kommentje:
Még egy kérdés:Azt halottam hogy az ALS-t lehet ki be kapcsolni? Tételezzük fel hogy lehet,ha megállok mert piros lett a lámpa és gyorsulni akarok a másik piros lámpáig és ha bekapcsolom az ALS-t már akkor is ki fognak csapni a lángnyelvek????
2012. jan. 2. 17:15
 4/17 anonim ***** válasza:
100%

Az ALS olyan, amilyenre tervezik és gyártják. Általában kikapcsolható és több fokozatban állítható attól függően, mekkora turbónyomást szeretnél tartani vele (ez meg attól függ, mire kell használni: rajtnál nagy turbónyomásra állítják, verseny közben a helyzettől függően kisebb vagy nagyobb értékre).

Vagyis ha lenne ALS az autódban, azt be tudnád kapcsolni, mikor megállsz a piros lámpánál. Rálépsz a gázra (anélkül nem megy, mert nincs mit égetni), az autó csattog, dörög és mindenféle egyéb hangokat ad ki, kicsapnak a lángnyelvek a kipufogóból, aztán zöldnél nagy turbónyomással, jókora gyorsulással rajtolsz. Ha meg nem kell, kikapcsolod. A gyorsulási versenyre használt turbós autóknál nagyjából így működik, rajt után nem nagy nyomást tart, mert csak a felváltások erejéig van rá szükség, akkor pedig nem sokat esik a nyomás egy lefújószelep mellett. Ha lenne féktáv, akkor lenne nagy szükség menet közben is az ALS-re.

De nyugodj meg, még ebben a formájában sem jó közútra az ALS. Túl hangos, a lángoló kipufogó nem valami biztonságos és a kipufogóoldal alkatrészei sem fognak neki igazán örülni.

2012. jan. 2. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Ahogy Vályi Pista mondta, egy jó szívómotornak nincsen párja :)
2012. jan. 2. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Egy jó 8300 köbcentis szívó motor az igazi...

Vagy mégis kell bele a turbó? :)

http://www.youtube.com/watch?v=fsdvmcfLmBY&feature=relmfu

2012. jan. 2. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:

Jó, de egy átlagembernek, közútra egy 3 literes szívómotor már mindenre elég kell h legyen, nem kell ide 6 meg 8 liter :)


A 458 Italia 4.2 és 570 lóerő ha jól emlékszem, egy átlag 3 literes v6 vagy sorhat is megvan 250-300 lóerő, szóval bőven elég az :)

2012. jan. 3. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:
22:01 nekem ne mutasd a bugattit az tény hogy szívó motoros de van benne 4 DB turbó .
2012. jan. 3. 16:30
 9/17 A kérdező kommentje:
Áh dehogyis is hülyeséget írtam bocs nem szívó motoros a bugatti bocsi még egyszer
2012. jan. 3. 16:32
 10/17 A kérdező kommentje:
de igazából szerintetek nem kevés a bugattitól hogy két v8-as motort egybe épitettek és még 4 db turbót is pakoltak bele és csak 1000 lóerőt tud leadni teljesítménybe?
2012. jan. 3. 16:33
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!