Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Moped-be turbó?

Moped-be turbó?

Figyelt kérdés
Adott egy 2 hengeres 505ccm-es dízel Ligier Ambra GLX és szeretnénk egy kicsit több erőt kihozni belőle. Egy kisebb turbót ha beleszerelnénk, lehet valami baja a motornak (elvileg csak jót tesz neki). Egyáltalán lehetséges? És érdemes rá sportkipufogót tenni (gondolok itt teljesítmény növekedésre és hangra) Nem az én ötletem, én csak felraktam a kérdést, nem kell egyből leidiótázni!
2011. dec. 5. 22:34
 1/6 A kérdező kommentje:
Rossz helyre raktam ki! Bocsánat! Ha lehet helyezzék át!
2011. dec. 5. 22:37
 2/6 anonim ***** válasza:

Másoknak is megfordult már ekkora ökörség a buksijukban:


http://www.youtube.com/watch?v=R-XX_opy4kQ


Biztos nagyon mehet :)

2011. dec. 6. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

... bablevesbe sült krumpli?

A kettő nem összeegyeztethető. Időről időre mégis megpróbálja valaki. A mopedautók motorja a végletekig ki vannak hegyezve, hogy fel tudják venni a közlekedés ritmusát. Inkább vegyél valami kis 1000-es vagy 800-as fiatot, vagy valami hasonlót. :)

2011. dec. 6. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
:D nagyobb turbó ha tolod
2011. dec. 6. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
"Egy kisebb turbót ha beleszerelnénk, lehet valami baja a motornak (elvileg csak jót tesz neki)" - Hát qrvára nem tesz jót. Nem csak annyi, hogy berakom a turbót 'oszt had menjen. Turbós rendszerhez teljesen más üzemanyagnyomás kell, más beállítás vagy csere az adagolónál, más nyomócső(csövek), stb. Vagyis nem nagyon kellene ilyenbe belefogni, hacsak nincs megfelelő végzettséged, és qrva sok pénzed az átalakításra.
2011. dec. 10. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Természetesen lehet, de annyi pénzt nem szeretnél kiadni érte.


A turbó jó hatással van a töltéscserére a motorban és ilyen motorokkal nagyobb teljesítményt lehet elérni arányosan, viszont: nagyobb terhelés éri a főtengelyt, a főt. csapágyazását, a hajtókarokat, ezáltal a gyári alkatrészek hamarabb beadnák a kulcsot; nagyobb a henger, a dugattyú, a szelepek hőterhelése; mivel több égést tápláló oxigén jut be, ezért több gázolaj kell, ami az üzemanyagrendszer átalakítását hozza magával; mivel több "anyag" jut be, ezért lehet hogy minimálisan csökkenteni kell a sűrítési viszonyon; illik más vezérműtengelyt használni, amivel ki tudod aknázni a lehetőségeket; tervezned és gyártanod kell egyedi kipufogó- és szívócsonkot, persze megfelelő méretekben; keresned kell egy megfelelően kicsi turbót, hogy megfelelő hatásfokkal tudja tölteni a motort, ha egy 1400-as dízelről lebontod az nem fog ideálisan működni és még sorolhatnám mi szól ellene.


Persze ha elhatároztál valamit, akkor véghez tudod vinni. Én is scrambler jellegű motort építek az egyik hulladék-Pannoniámból. :D


Az 505 ccm-től ne várj csodát. Persze a motor tömegtermelésben készült, apró finomításokkal lehet még növelni a teljesítményén egy picit, de sosem fog úgy menni mint egy autó. Ráadásul szívódízel, sosem lesz olyan szívbemarkoló hangja mint egy benzinesnek, pl. a Lada hörgő hangja padlózáskor. :)

2011. dec. 24. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!