Szinte az összes benzines tudja az 50-et ötödikben.Persze, ha minden rendben van vele.
2009. máj. 13. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
3/22 anonim válasza:
az újabb autók szinte mindegyike bírja. azok a kocsik nem, amik nagyon nagy lóerősek, vagy nagy a nyomatékuk. azok nem szeretik ezt. És hát a régi autók sem annyit fogják ezt tolerálni, mert mondjuk egy 20 éves Skoda valószínűleg elkezd fuldoklani már.
Bár szerintem az igazi sofőrnek egy életérzés, hogy váltogathat:-)) én gyűlölném, ha 5-ösben kéne végigmennem a városon, pedig nő vagyok.
2009. máj. 13. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
4/22 anonim válasza:
Használjátok csak nyugodtan ötödikben. :)
Majd ha sorra cserélni kell a csapágyakat a motorban meglepődtök.
2009. máj. 13. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
5/22 anonim válasza:
ez a régi autós szöveg nem igaz, mert nekünk 16 éves autónk van ami már igencsak régi, és lazán megy 5ösben! A motor hengerürtartalmától függ, egy 3000 ccm-es motorral nincs értelme 5ösben menni 5-el, mert erőtlen lesz teljesen, de egy 1000 ccm-essel lazán lehet!
2009. máj. 13. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
6/22 anonim válasza:
és az sem igaz h tönkreteszi a csapágyazást, mert a fent említett ezeréves autót apám igy vezeti (városban, 50, 5.) már lassan 12 éve mióta megvan, és motorikusan soha semmi baja nem volt!
2009. máj. 13. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
7/22 anonim válasza:
Ezek szerint szerencséd volt. :)
Szerintem 4-est 5-öst 1500-as fordulat alatt nem kéne erőltetni, mert a fogyasztás úgysem lesz kevesebb (elektronika rulez), a motornak meg biztos, hogy rosszabb. Amúgy mindenki úgy használja, ahogy akarja, úgysem veszek használt autót. :)
2009. máj. 13. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
8/22 anonim válasza:
ez sem igaz, mert ha 5-ben olyan fordulatszámon tudod járatni a motort ami alacson, viszont még nem túl alacsony hogy hörögjön, akkor jobb a fogysztás mintha 4-esben nagyobb ordulatszámon pörögne (márpedig ugyanahhoz a sebességhez nagyobb fordulatszám kell 4-esben mint 5ösben). Ehhez mondjuk érzék kell mert én még sokszor van hogy nem figyelek oda és leesik a fordulatszám és onnan visszahozni már nehéz, csak iszonyat finom gázadás mellett lehet, amihez sokszor nincs türelmem ugyhogy jön a visszaváltás :P Mindenestre még 40-el is elmegy az autó 5ösben hörgés nélkül, hallottam.. csak nem nekem :)
2009. máj. 13. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
9/22 anonim válasza:
Hát igen, aháby váltó annyi féle áttétel. Én mindenesetre 80 alatt nem kapcsolok 5-öst, és ha már 5-ösben van akkor 60 körül kapcsolok vissza (új Ford Mondeo). Nyilván rövidebb áttételű váltóknál simán megy 50-nél az 5-ös, de nekem még ilyen autóm nem volt.
2009. máj. 13. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
10/22 anonim válasza:
Teljes mértékben a váltó áttételétől függ! Az, hogy melyik az a fordulatszámtartomány, ahol normálisan megy az autó, az pedig a motor hengerűrtartalmától, vezérlésétől és hengereinek számától függ! Magyarul egy sima Opel Corsával tudsz menni 50-el ötösben, míg pl.: egy ralliautóval 60-nál kell 2esbe váltani. Mellesleg egy kamionnál ~12 sebesség szokott lenni felezővel, amiben 50-nel kb 7-8asban vagy.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!