Váltós mocikat miért nem szabad sebességben indítani?
Középsztenderen sem biztonságosabb. Senki nem garantálja neked, hogy nem fog hátrabillenni a motor (akár azért, mert rátámaszkodsz vagy berúgod, akár azért, mert a főtengely megbillenti), ha pedig a pörgő hátsó kerékre érkezik, extrém esetben le is tudja magát lökni a kitámasztóról. Vagy mondjuk kicsit megcibálja a hajtásláncot, amit egyetlen alkatrész sem kedvel.
Egyébként pedig más indok is van: teljesen felesleges a teljes erőátvitelt forgatni indításnál. Az indítómotort és az akkumulátort is kíméled, ha üresben van a váltó és kisebb teljesítmény is elég a főtengely átfordításához.
Elméletileg elég lenne, csak utána lennél bajban. Beindult a motor, alapjáraton dolgozgat, ülsz rajta, aztán keresheted az üres fokozatot. Ez a szekvenciális váltónál nem is olyan egyszerű, főleg, ha nem emlékszel, milyen fokozatban hagytad. Beletelik egy kis időbe, míg meglesz az üres (néhányszor mondjuk le is fullad a motor), aztán jöhet az egyes és úgy indulsz. Ha viszont üresben van, akkor egyszerűbb a dolog: behúzod a kuplungot (sokan így szoktak indítani, ennek is megvan az előnye), aztán már csak egy taposás az egyes és mehetsz is, megspórolsz pár percnyi szerencsétlenkedést.
Bár van, ahol ezt nem így szokták megoldani: a krosszversenyeken bukás után a leállt motort sebességben indítják, hogy ne veszítsenek időt, utána keresgélik meg a megfelelő fokozatot a továbbhaladáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!