Miért szidják a francia autókat?
6 éve van nálam egy Peugeot 406,napi szinten használom és eddig csak kopó alkatrészeket kellet benne cserélnem. Előtte egy 405-ös volt nekem amiben 140 000km alatt egy fűtőmotort kellet cserélni. Az ismerősöm 3 éves alighaznált VW Polojára már ráköltött 200 000 forintot és most se megy,a szomszéd a Golfjában meg 3000km után megbolondult az elektronika.
Akkor mi baj van francia autókkal.
Ez jó kérdés.. Mondjuk nekem nem volt Peugeotm soha, de az újakat mindenki dícséri akiket ismerek.
A HDI motor az egyik legjobb a JTD melett, amit a VW dízele nem mondhat el magáról. Vicces, amikor a Passatra már az autó árát ráköltötte az emberkre, de még mindig az a legjobb autó a világon.. :D
A francia autók elektronikáját szokták szidni, és pl a régebbi c3 vagy c4 esetében ez nem volt teljesen alaptalan. Azzal én is egyetértek, hogy mára már simán tartják a lépést a németekkel vagy a japánokkal, kényelemben pedig még túl is tesznek rajtuk. (természetesen ha nem a felsőkategóriát nézzük)
Sokan szeretik a HDI dízeleket, ami egyébként Ford, abban ugyanaz a blokk van TDCI néven, illetve a Citroenekben is ugyanez a motor. Nem megbízhatatlanabbak mint a VW konszern hasonló technológiájú dízelei.
Egyébként azért szokás szidni, mert ha használtan veszünk egy autót, valszeg nem 50 ezerrel vesszük 3 éevesen, pláne nem a dízelt, és ha 10 ezer km múlva elfossa magát a motor, akkor persze rossz a kocsi, hiszen alig ment 70 ezret. Amit nem tudnak, hogy, az az 50 ezer inkább 250 volt, de ez olyan irreálisan hangzik, főleg az autó állapotát látva, hogy az ember hamar elhessegeti ezeket a gondolatokat. És mégis.
Aki újként veszi, és tudja, hogyan kell használni egy dízelt az nagyon kevés meghibásodástól eltekintve elégedett is. Általában az elégedetlen emberek hangját jobban hallani, tehát egy márkáról a negatív kép hamarabb kialakul, azt ugyanis hangoztatják. Aki viszont elégedetten használja a kocsiját, az többnyire csendben van, max akkor szól róla, ha kérdezik.
Újonnan (!!) vett Peugeot 206-unk van.
- A hátsó futómű 100.000 KM_t bír. A szervízes srác azt mondta ez így normális, 150e előtt a P-k 95%-ában cserélni kell. Puff 2 kiló.
- A biztosítéktáblája ~500 km-enként szétrázódik, ilyenkor nem indul. Ki kell szerelni és megmozgatni a biztosítékokat
- A motor leesett a bakról 20.000 km-nél!!! (....)
- Csörög, zörög, lötyög benne minden (most 144e km-es az autó)
- KÉNYELMES?! Mondjuk inkább, hogy elviselhető...
Egyetlen pozitívuma, hogy keveset fogyaszt az 1,4 dízel motor városban...
Érdekes nekem a 206-osba eddig 1x kellett belenyúlni pedig 10 éves. Annyi az egész hogy törődni kell vele. Nem a legolcsóbb alkatrészeket meg a tesco-s olajat kell öntözgetni bele meg ehhez hasonlók és hidd el meghálálja. A futómű cserét meg inkább ezeknek a tökéletes magyar utaknak tudnám be, mert mész 20 métert és 30 kátyúval találkozol, meg össze vissza van foltozgatva az egész. Érdekes ha kimész mondjuk Ausztriába és egyből ahogy átléped a határt egyetlen kátyú, de még foltozás sincs az utakon .. még fent az alpokban sem. Pedig ott aztán van hó bőven meg fagy ami szép kátyúkat produkálhatna.
Fateromnak egy 22 éves Citroen BX-e van és azzal járt ki Németországba dolgozni másfél éven keresztül. Havonta jött haza és 1000 km az út csak oda amit megállás nélkül megtett. Csak tankolni kellett. Az már csak ráadás hogy bőven 600 ezer kilóméter felett volt az autóban mikor először ment ki vele, mert el sem mert indulni szinte, és egyszer sem hagyta ott sehol.
ELMONDANÁM, HOGY TEGNAP LÁTTAM EGY PEUGEOT PRATNERT, AMI VONTATOTT EGY VOLKSWAGEN TOURANT!!
a renault szar, az kuka, de a peugeot, citroen jó autók!
Harmadik francia autómat használom, egyik sem az a kifejezetten megbízhatónak tartott típus: P 206 1.4Hdi,P 307 1.6Hdi,C Xsara 1,6-16V. Én mindegyiket imádtam, kényelmesek, hangulatosak, stílusosak, és úton sosem maradtunk velük, és nem is jártam hetente szervízbe, ahogy sokan híresztelik. Mindegyiknél egy-két be nem tervezett szervízlátogatásra emlékszem, de semmi brutális, 50 ezer fölé sosem ment a számla. Viszont mindegyiket tele extrával is minimum 1 millával kevesebbért vettem, mint a német konkurensek fapados modelljei.
És... ez (volt?)a baj a francia autókkal: túl jó az ár-érték arányuk, így nagyon rontják a többiek üzletét. Ha nem tudná lassan minden óvodás is, hogy a francia autó egy f*s, ki venne Fordot, Opelt vagy VW-t?
1: divat
2: a francia autók kategóriájukban és felszereltségükhöz képest mindig is az egyik legolcsóbbak voltak. Sokak szerint ami olcsó = szar
3: mivel olcsó, sok olyan ember veszi őket, akiknek nincs pénze autóra. Megvétel után nem törődnek vele, sőt inkább széjjel hajtják. Aztán lehet csodálkozni hogy "szar francia". A nem törődömséget minden autó megszenvedi. Csak éppen a francia autó tulajok között több a nemtörődöm, tehát arányaiban több lesz az elhanyagolt francia autó is.
4: még a gengszter váltás előtt mindenki maga szerelte a kocsit. A "hűde baromi megbízható" németet ugyanannyit kellett szerelni mint a franciát, a következő különbségekkel:
- a franciák valóban tudnak hülye dolgokat csinálni, ami sok embernek fáj: feles csavarok, hülye helyek, idióta megoldások
- a német VW- audi konszert autóban 1 alkatrészt kb 10-20 féle típusba is bele tudtál tenni, ez a franciákra azért nem volt elmondható... tehát az alkatrész olcsó volt, így nem volt annyira problémás szerelni. Mivel sok német autó volt (és majd mindegyik kompatibilis egymással), szinte mindenki értett hozzá, aki már valaha látott német autót. Na ugyanez nagyon nem volt igaz a franciára. A német autó akkor is divat volt, a divat miatt jobban tartja az árát mint a francia.
Az utak a németet ugyanúgy szétrázzák. Évenkénti, kétévenkénti szilent csere nálunk már rutin szinten ment...
Érdekes módon aki gondos gazda és beszélek vele, senkinek sincs különösebb baja a francia autókkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!