Aixam autókról kérdeznék. Érdemes lenne egy ilyen kocsit vennem? (Bővebben lent)
Jelenleg van egy kis motorom. (Moped) Egész jó állapotban van és még megy is rendesen. (Kb 70-75-tel) De megtetszettek ezek a kocsik és szívesen eladnám a motoromat egy ilyenért. De lenne pár kérdésem.
Egy jó állapotú aixam 400as mennyivel tud menni maximum?
Mennyire hangosak ezek a kocsik?
Érdemes lenne lecserélnem a motoromat egy ilyen mopedautóra?
Válaszokat előre is köszönöm
Van B-s jogsim, nincs azzal probléma. És az se nagyon zavar hogy csak 45-tel mehetek, hiszen mopeddal is csak 40-nel. "Elvileg"... :)
De köszönöm a válaszokat!
Esetleg tudja valaki, hogy önerőből mennyivel képes menni?
Ha 50cc-s akkor kismotor jogsi is elég hozzá nem?
Szerintem meg tök jópofa kis járgány:D
Az Aixam kocsik (az újabb típusok) gyárilag 45 km/h-ra vannak lekorlátozva. Ha kiveszed belőlük a korlátozást, akkor olyan 90-93 km/h a végsebességük. Ebben az esetben viszont már nem minősíthetőek segédmotoros kerékpárnak. Amúgy is necces ennek a jogi megítélése, mert az Aixamok egyértelműen autók, hiszen két nyomon haladnak és áttételes a kormányzásuk.
A motorodat amiatt érdemes lenne lecserélni, mert ebben legalább teljes értékű ülések vannak, tető van feletted, télen fűt, nyáron hűt. Viszont két dolog miatt életveszélyesek: egyrészt a dinamikájuk végsebességtől függetlenül kritikán aluli. Gyakorlatilag egy biciklis is legyorsul a lámpánál, és nem tudsz gyorsan reagálni a közlekedési helyzetekre, mert a kocsi alig mozdul, és ez veszélyes.
Másrészt a kis tömeg miatt ütközésbiztonság gyakorlatilag nincs. Mondjuk a motorról leeshetsz, amiben nagyon könnyű belehalni, itt viszont beszorulsz a rommá tört kasztniba. Még az olyan híresen haszontalan kasztnijú kocsik, mint mondjuk a Fiat Cinquecento, is jobban védenek.
Mindenképpen azt mondom, hogy ha már ilyesmire adnád a fejed, inkább vállald be az autózás költségeit, és vegyél egy rendes miniautót. Fiat, Daewoo Tico, Maruti 800DX, régi Daihatsu Cuore, ilyesmi. Az áruk hasonló a mopedautókéhoz, de igényesebben vannak összerakva, tartósabbak, kényelmesebbek, dinamikusabbak, és fillérekből, bontóból lehet szervizelni őket, míg egy Aixam alkatrészellátása sokkal bonyolultabb és költségesebb szervezőmunkát igényel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!