Megéri ford mustang-ot venni?
vagy inkább az audi bmw luxus kocsikat 6-6.5 millióért?
(mustang is anyiba van)
utolsó vagyok, bocsánat, kicsit javítok mert félreírtam:
*sokkal kevésbé szervízigényes
*ha nem nyomod
Látszik hogy itt sokan nem értenek hozzá.
Én tíz hónapja vettem 4 évesen, 81e mérfölddel, amikor errefelé (USA) sodort a sors. Megjelenésileg minden elemében a Már a ráncfelvarrott, szerintem jobban sikerült kaszni (2010), de még a 4.0 literes 12 szelepes V6-os őskövülettel.
De a lényeg,hogy ez egy olyan sport és izomautó amit az átlag(Amerikai) könnyedén meg tud fizetni,és fentud tartani.
Hogy mitől tud olcsó lenni, arra nem nehéz rájönni: csak azt kapsz, ami fontos, tehát egy eltalált kasztnit, egy méretes motort, és hátsókerékhajtást. Belül csupa műanyag, minden faék egyszerűségű, kapaszkodó nincs, az ülés előrehajtáskor nem jegyzi meg a pozícióját, fedélzeti számítógép szintén nyista.És igazából ez nem is baj mivel nincs mi elromoljon rajta,mióta nálam van ebben csak olaj és fékbetét volt cserélve.
Persze a 210 paci és a 325 Nm nem varázsol belőle durva erőgépet, habár 6.5 másodperc a 0-60 mph-s sprint, én inkább jól autózhatónak mondanám, persze örömforrásnak sem utolsó, de emögött talán sokkal inkább a hangja és a megfelelő tengely hajtása áll - gyönyörűen kanyarodik jobb lábbal is. :) Az ESP egészen sokat megenged, nem kell kikapcsolgatni, enélkül is szépen kidobja a farát. A lényeg tehát nem a számokban van, hanem az érzésben, abból pedig nincs hiány, mindig mosolyra fordul a szám, ha menni kell valahova, és megpillantom ahogy a beállóban feszít, menet közben pedig azt érzem, hogy szarok az egész világra, nem érdekel semmi, csak a mozi, ahogy sokszáz mérföldön keresztül fogy a széles út előttem.
A hétköznapokban tökéletesen megfelel első számú és egyetlen autónak két személyre, el lehet vele intézni a napi bevásárlást, de az utazásokkor van igazán elemében, autópálya tempónál a hosszú váltónak és a nagy hengerűrtartalomnak hála békésen duruzsol, legalább annyira megnyugtató, mint amennyire hátborzongatóan szép. A fogyasztása ilyenkor 8.5 liter körül alakul, ugyan városban felszökik 13 köré, de ettől az ósdi technikától ezért az élményért cserébe szerintem ezek teljesen elfogadható értékek, igazából magasabbra számítottam. Nem Prius, de nem is akar az lenni, ez most egy másik sztori.
A motort egyébként 2011-től modernizálták, 3.7 literesre csökkent, kapott 24 szelepet és kétoldali változó vezérlést, közel 100 lóerővel erősebb lett (305), és a fogyasztása is csökkent. Szűk két hétig volt nálam egy ilyen is, tényleg kevesebbet iszik, főleg városban, és tényleg jobban megy. A kérdés persze, hogy akkor most örülünk? Papíron igen. A valóságban viszont, habár valóban nagyon jó motor az új 3.7-es, de jó volt visszaülni a sajátomba, aminek a hang az oka. Pörgetve szépen szól az új is, tovább is pörög (nem meglepő a 24 szelep miatt), de valahogy kevesebb benne a spiritusz, elveszett az a gurgulázás, amitől a régi 4.0 literessel 2000-es fordulat mellett is feláll a szőr a hátamon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!