Megéri átalakítani az autót gázüzeműre? Nem károsítsa a motort? Mik az előnyi Hátrányai?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ez autófüggő.A régebbi autók motorjának egyértelműen nem használ a gáz.A modernebb motorokba talán már olyan minőségű alkatrészeket épített a gyár,aminek nem árt a gáz.Semmi előnye nincs.Annyi,hogy jóval olcsóbb,mint a benzin vagy a gázolaj.A kocsi teljesítménye rosszabb lesz és a fogyasztás is megnövekszik valamivel.
Ha elég sokat hajtod a kocsit,akkor kb egy,másfél év alatt visszajön a gázrendszer ára.Elég költséges dolog az átalakítás.Sokba kerül egy gázszett,drága a munkadíj és drága a vizsgáztatás.Ha keveset használod a kocsit,akkor nem éri meg.Ezenkívül sok mélygarázsból ki vannak tiltva a gázos autók.Hidegben nehezebben indul,mindenképpen kell benzin az indításhoz.Extrém hidegben le is fagyhat a gázreduktor,szóval van vele macera.
Nem igazán vagyok a gázüzemű autók híve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
14.42 Nem nagyon ért a témához.
Pont a régebbi autók esetében olcsóbb az átalakítás. A motort nem károsítja. Az igaz, hogy a fogyasztás magasabb, mint benzinnel, de a lényegesen alacsonyabb üzemanyagára miatt még mindig olcsóbb az üzemeltetés. Az is igaz, hogy a teljesítmény egy picit alacsonyabb. Viszont előnye az olcsóbb közlekedés mellett, hogy a levegőt is kevésbé szennyezi. A mélygarázsokba pedig most már ugyanúgy behajthatnak a gázüzemű autók.
Azt javaslom, hogy kalkulálj. Vedd számításba, mennyit mész évnte, és az átalakítás költségét. Továbbá javaslom, hogy jóhírű, komoly műhellyel végeztesd a munkát, ne sufniszerelővel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nagy éves futásteljesítmény esetén megtérül. Régi, karburátoros autókban a legjobb a gáz, ott tökéletesen be lehet lőni a mennyiséget, nem torpan, nem késik. Befecskendezősöknél már nehezebb az utólagos beépítés, ott kompromisszumokat kell kötni.
A motort nem károsítja jobban, mint a benzinüzem. A legjellemzőbb hiba az szokott lenni, hogy a régi, kiköthetetlen mechanikus AC-k, amiket az üzemanyag ken, gázüzemben besülnek, mert nem folyik át rajtuk semmi. Persze majd lesznek, akik magyaráznak neked szétégett szeleptányérokról meg kilyukadt dugattyúkról, de a rosszul beállított keverési arány, a képtelen időpontokban szikrázó gyújtás és az általános elhanyagoltság csodákra képes. No meg az ilyen sztorik mindig úgy kezdődnek, hogy "ismerősöm hallotta egy haverjának a szerelőjétől, hogy állítólag..." - a hitelességük pedig kérdéses.
Probléma a gázüzemmel a hidegindítás: a reduktort általában a motor hűtővize fűti, ezért a hidegindítás általában benzinnel történik. Illetve van macera is a gázzal: időközönként - a műszaki vizsgától függetlenül - felül kell vizsgáltatni a gázrendszer elemeit, főleg a gáztartályt. Ez többletköltséget és -időt jelent. No és nem szabad elfelejteni a gáztartály elhelyezését sem: a csomagtérből elég rendesen tudja rabolni a helyet és az ülésdöntésnek is útban van. De ez megoldható a pótkeréktartállyal (igaz, az kisebb), ha pedig nem, ennyit igazán el lehet viselni az olcsó autózásért.
Igaza van az egyik előző válaszadónak: az aranykezű szomszéd Pista bácsi helyett inkább valóban jó nevű műhelyt válassz, akiknek van tapasztalatuk a gázrendszerek kiépítésében. Lehet, hogy Pista bácsi csukott szemmel is beépíti a Ladába a PB-gázpalackkal hajtott, fúrt úszóházas rendszert és csak két sörért dolgozik, de könnyen meglehet, hogy ha nem ilyen rendszerre vágysz, akkor is ezt fogod kapni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
apámnak volt egy kocsija amit átszereltetett gázosra nem volt túl jó a rendszer télen indításkor egy ideig megy benzinnel amikor átkapcsol gázra ha 3000 alatt pörgeted fuldoklik és tönkreteszi a motort 3év után kilőtt egy gyertyát kb egy évre rá beállt a motor
ez nagyon sok használatnál volt évi 300.000 km nél
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!