Megéri átalakítani az autót gázüzeműre? Nem károsítsa a motort? Mik az előnyi Hátrányai?
Ez autófüggő.A régebbi autók motorjának egyértelműen nem használ a gáz.A modernebb motorokba talán már olyan minőségű alkatrészeket épített a gyár,aminek nem árt a gáz.Semmi előnye nincs.Annyi,hogy jóval olcsóbb,mint a benzin vagy a gázolaj.A kocsi teljesítménye rosszabb lesz és a fogyasztás is megnövekszik valamivel.
Ha elég sokat hajtod a kocsit,akkor kb egy,másfél év alatt visszajön a gázrendszer ára.Elég költséges dolog az átalakítás.Sokba kerül egy gázszett,drága a munkadíj és drága a vizsgáztatás.Ha keveset használod a kocsit,akkor nem éri meg.Ezenkívül sok mélygarázsból ki vannak tiltva a gázos autók.Hidegben nehezebben indul,mindenképpen kell benzin az indításhoz.Extrém hidegben le is fagyhat a gázreduktor,szóval van vele macera.
Nem igazán vagyok a gázüzemű autók híve.
14.42 Nem nagyon ért a témához.
Pont a régebbi autók esetében olcsóbb az átalakítás. A motort nem károsítja. Az igaz, hogy a fogyasztás magasabb, mint benzinnel, de a lényegesen alacsonyabb üzemanyagára miatt még mindig olcsóbb az üzemeltetés. Az is igaz, hogy a teljesítmény egy picit alacsonyabb. Viszont előnye az olcsóbb közlekedés mellett, hogy a levegőt is kevésbé szennyezi. A mélygarázsokba pedig most már ugyanúgy behajthatnak a gázüzemű autók.
Azt javaslom, hogy kalkulálj. Vedd számításba, mennyit mész évnte, és az átalakítás költségét. Továbbá javaslom, hogy jóhírű, komoly műhellyel végeztesd a munkát, ne sufniszerelővel.
Nagy éves futásteljesítmény esetén megtérül. Régi, karburátoros autókban a legjobb a gáz, ott tökéletesen be lehet lőni a mennyiséget, nem torpan, nem késik. Befecskendezősöknél már nehezebb az utólagos beépítés, ott kompromisszumokat kell kötni.
A motort nem károsítja jobban, mint a benzinüzem. A legjellemzőbb hiba az szokott lenni, hogy a régi, kiköthetetlen mechanikus AC-k, amiket az üzemanyag ken, gázüzemben besülnek, mert nem folyik át rajtuk semmi. Persze majd lesznek, akik magyaráznak neked szétégett szeleptányérokról meg kilyukadt dugattyúkról, de a rosszul beállított keverési arány, a képtelen időpontokban szikrázó gyújtás és az általános elhanyagoltság csodákra képes. No meg az ilyen sztorik mindig úgy kezdődnek, hogy "ismerősöm hallotta egy haverjának a szerelőjétől, hogy állítólag..." - a hitelességük pedig kérdéses.
Probléma a gázüzemmel a hidegindítás: a reduktort általában a motor hűtővize fűti, ezért a hidegindítás általában benzinnel történik. Illetve van macera is a gázzal: időközönként - a műszaki vizsgától függetlenül - felül kell vizsgáltatni a gázrendszer elemeit, főleg a gáztartályt. Ez többletköltséget és -időt jelent. No és nem szabad elfelejteni a gáztartály elhelyezését sem: a csomagtérből elég rendesen tudja rabolni a helyet és az ülésdöntésnek is útban van. De ez megoldható a pótkeréktartállyal (igaz, az kisebb), ha pedig nem, ennyit igazán el lehet viselni az olcsó autózásért.
Igaza van az egyik előző válaszadónak: az aranykezű szomszéd Pista bácsi helyett inkább valóban jó nevű műhelyt válassz, akiknek van tapasztalatuk a gázrendszerek kiépítésében. Lehet, hogy Pista bácsi csukott szemmel is beépíti a Ladába a PB-gázpalackkal hajtott, fúrt úszóházas rendszert és csak két sörért dolgozik, de könnyen meglehet, hogy ha nem ilyen rendszerre vágysz, akkor is ezt fogod kapni...
apámnak volt egy kocsija amit átszereltetett gázosra nem volt túl jó a rendszer télen indításkor egy ideig megy benzinnel amikor átkapcsol gázra ha 3000 alatt pörgeted fuldoklik és tönkreteszi a motort 3év után kilőtt egy gyertyát kb egy évre rá beállt a motor
ez nagyon sok használatnál volt évi 300.000 km nél
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!