Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mindenkinek ilyen nehezen...

Mindenkinek ilyen nehezen ment? :S (első vezetés)

Figyelt kérdés

2 hét múlva készülök autósiskolába,ezért gondoltam,jó lenne előtte kicsit szokni az autóhoz,gyakorolni vele egy kicsit.

El is vitt a párom tegnap egy régi repülőtérre,ahol rengeteg hely volt.

Éltemben először ültem tegnap volán mögé. Kicsit féltem,de gondoltam ott van a párom mellettem (5 éve van jogsija),nem lehet baj.

Begyújtottam a kocsit (peugeot 307),elmagyarázta a párom,hogy kell elindulni,nagy nehezen elindultam,és onnantól kezdődött a félelmem,pedig csak 1-essel mentem 10-15-t.

Gurulgattam,nagy nehezen meg is fordulgattam,és egyszer csak a párom" már egész jól megy,nem váltunk kettesbe?" --- meg is akartam próbálni,de egyszerűen leblokkoltam. Amikor "lépj egy kicsit a gázra" történet jött,nagyon megijedtem,és végül nem lett semmi a 2-esből.

Elindulás,10-15-el gurulás szépen megy,nagy nehezen meg is tudok fordulni,de egyszerűen nem merek kettesbe váltani... OLYAN FÉLELEM VOLT BENNEM.... , AKKOR MEG IS KÉRDŐJELEZETT BENNEM AZ,HOGY --- "ÚRISTEN,TÉNYLEG MENJEK ÉN ÍGY AUTÓSISKOLÁBA? ,KELL EZ NEKEM?"... (így,hogy ennyire félek a sebességtől,pedig csak 20-30-ról lenne szó.


Mit gondoltok erről?

Normális,hogy első vezetésnél,ennyire félek attól,hogy kettesbe váltsak,a sebességtől?


18L


2011. ápr. 24. 14:17
1 2 3 4
 31/34 A kérdező kommentje:

Dr Mike!


Nagyjából már tudom az elindulás,megállás,1-2-esbe váltás elméletét,persze ezt már gyakoroltuk is gyakorlatban,egész jól ment. Örültem mikor úgy megtudtam állni,hogy nem fulladt le a kocsi. Jó volt kocsikázni nagyon,élveztem mikor 1-esbe gurulgattam,cikáztam az aszfalton,most is már alig várom,hogy újra menjünk...

Csak akkor abban a pillanatban féltem a 2-estől,hiszen akkor ültem először volán mögött. Jó eleinte szerintem kicsit szokni a kocsit,hogy te vezeted,és csak utána a nagyobb sebesség. A hétvégén megint megyünk és akkor már mindenképp szeretnék kicsit gyakorolni 2-esbe is.

Hiszen szúk 2 hét múlva megyek először autósiskolába.


Remélem majd pár hónap múlva majd csak jót nevetek ezeken a parázásaimon. :D


Jaj,és amit szerettem volna kérdezni,hogy ugye ha pl. 2-esbe mész egy 30-at,és le akarsz állni,akkor ugye először egyesbe majd üresbe kell tenni a kocsit,persze kuplung lenyomással?


Neked ment elsőre a kettesbe váltás? Mert a fiúk ezzel máshogy vannak (mert ha jól itélem meg a nevedből,akkor ugye az vagy?! :) )

Kicsit sok nekem ez egyszerre,ezért sem mertem a hétvégén bevállalni a váltást. De majd szép fokozatosan,remélem.

Köszönöm a segítséget :)

2011. ápr. 26. 11:47
 32/34 anonim ***** válasza:

"akkor ugye először egyesbe majd üresbe kell tenni a kocsit,persze kuplung lenyomással? "


Már miért kéne visszaváltani? Nem kell. Nyomjad a féket, közben figyeld a forduulatszámmérőt, ha leesik olyan 1000 körülire, akkor nyomsz egy kuplungot és kirakod üresbe. Közben persze nyomod a féket.


Egyébként, bár tudom, hogy ezt a lányok nem szeretik, de tényleg érdemes lenne ráfordítnai egy órát és megérteni, hogy hogyan működik egy kocsi. Tehát mit csinál a kuplung, váltó stb. És akkor ilyeneket meg sem kell kérdezned, csak visszaemlékezni a működési elvre és akkor magadtól is rájössz.

2011. ápr. 26. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/34 A kérdező kommentje:

Értem,akkor rosszul gondoltam :D :)

Nembaj,majd beleszokom.

Lehet,hogy most ez a kérdés,nagyon hülyének és butának tűnt,egy jó pár éves tapasztalt sofőrnek,de nekem még eléggé zavaros a kép még egyelőre.

Köszi egyébként :)

2011. ápr. 26. 15:07
 34/34 anonim ***** válasza:

Dr Mike válasza:

Tapasztaltabb vezetők tudják mikor kell kinyomni a kuplungot ugyanis ha lassítás közben nagyon leesik a fordulatszám rángatni kezd az autó. Neked azt javaslom ha kettesből meg akarsz állni finoman lépj rá a fékre és utána nyomd padlóig a kuplungot majd miután teljesen megállt az autó (kuplung mindvégig nyomvatartva) vedd ki üresbe és kész. Szükség esetén kézifékkel rögzítsd az autót ha vége a gyakorlatnak. Azért nagyon fontos hogy az előbb fék aztán kuplung módszert kövesd mert sok olyan helyzet van ahol ha fékezés előtt ha kinyomod a kuplungot azzal az autónak lendületet adsz (pl lejtőn)hiszen a tárcsák nem érintkeznek és a motor nem tudja lassítani a kocsit illetve ha rászoksz vészfékezéskor is azt nyomod majd be előbb. Technikailag egyébként nincs jelentősége. Amúgy a legtöbb autónál már alig néhány kilométerórás sebességgel is kapcsolható a kettes tehát ettől végképp nem kell tartanod.

Sok sikert a vezetéshez!!

2011. ápr. 28. 02:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!