Az autómban megérett az első kerékcsapágy cseréje. Magam is meg tudom ezt csinálni, v inkább vigyem szerelőhöz? Mennyire nagy meló? 2004-es Hyundai Atos-om van.
Hát nem is az agy kiszedése a macera,hanem magának a csapágynak a kiszedése,és az új berakása.
Ezt présgéppel kell elvileg csinálni, de vannak akik ezt kalapáccsal(ütéssel) is megcsinálják ,.. sajnos egyetlenegy rossz pontra mért kicsike koccantás (porvédő,illetve belső kosár ) ez megsérül dobhatod ki a csapágyat. Persze a kiütéshez minimum 5 kg kalapács szükséges,precíz alátámasztással.Ezenkívül seeger(Zéger) fogó is fog kelleni a művelethez.
Ha még nem csináltál ilyet akkor bízd inkább szerelőre, eléggé felszerelt műhely szükséges hozzá,..bármi "megakadás" bejöhet,ritkán még acetilén-oxigén melegítő,illetve flex is szükséges lehet.
Egy-ket csapagyat kiszedtem es beraktam mar igy leirom mire szamits: A Csapagy kiszedese nalunk ugy megy hogy szetverjuk, vagyis a golyokat osszetereljuk hogy a belso gyuru kiessen!!! mert kijonni nem szokott.Belul a csapagyba mindket horonyba huzzunk egy varratot MIG heggesztovel. Erre a csapagykereg veszit egy par tizedet az atmerojebol es kiesik magatol. Mivel ilyenkor az Agy is felmelegszik es kitagil a masik csapagy siman belemegy.
Ha megvan a felszerelesed ripsz-ropsz megvan, nem kell nagyon komoly cucc mert egy sima iv-heggesztovel is meg lehet csinalni a varratot.
10-28 11:53
amit leirtal Teljesen helyes es szakszeru...addig amig minden klappol..amikor kiszedesre kerul a sor nem egyszer fordul elo hogy a pres nem birta kinyomni inkabb osszeroppant es ott maradt a kulso kereg perem nelkul akkor meg aztan csinalhatsz vele amit akarsz. Ezert is mondtam ha ugy all neki ahogy leirtam nincs meglepetes nem kell semmitol sem tartani es Deformalodni sem fog mivel a kereg nem tagul hanem veszit a meretebol a varrat hatasara.
A gond a heggesztés, igaz minimális se valahol mindíg jelenzkezik torzulás, vehet vel ovális alakot is utánna, a másik hogy még helyes visszacsiszolásnál is előfordul súlypont eltolódás ami ugy bár kicsi a távolság a forgástengely közepétől mégis okozhat ninimális vibrációt, tudom ez elenyésző sok gumi eltéréséhez de attól még van és ne csináljunk olyat ami nem kell.
Sok esetben egy gyári agyat készen összerakva lehet megrendelni és találkoztam már olyanal ahol csapágyat csak agyal árult a gyártó szinte ugyanannyiért mint a csapágy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!