Váltós motor vagy robogó?
Most tavaszra szeretnék venni motort,de nem tudom eldönteni melyik legyen! Motoroztam mind a kettővel robogóval is és simsonnal is! Márkailag ezeken gondolkozom:
Aprilia sr50
Aprilia rs50
Aprilia af1
Igen,és mi a kérdés,hogy melyiket vedd meg ?
Amelyik neked a legszimpatikusabb. És ne azt ami másnak .
Köszönöm! Váltani azt jól tudok! Csak nem tudtam eldönteni hogy váltós vagy robogó! De megfogadom tanácsod robogót nézek ki!
De ha valakinek valami hozzászólása van írjon!
hálás vagyok a szüleimnek, hogy megadatott, hogy motorozhattam 15éves koromtól. egy váltós 50essel kezdtem. van egy olyan hátránya, hogy mivel rövidek a sebességek, fel kell kapcsolgatnod hármas-négyesig egy utcába, és ordít, mivel elég magas fordulaton húz, ráadásul kétütemű. ezért a hangért valaki oda van (mondjuk én is), de elég sokan panaszkodnak/az öregekkel az élen/, hogy mért megyek gyorsan faluba (közbe megyek 40-nel, csak mivel hangos, sokan ezt összetévesztik a gyors haladással). ennyii lenne a hátrány.
viszont nagyon meg vagyok elégedve. az ismerőseim már annyi pénzt belevernek a Hurrican-jaikba, meg az Fact-jaikba, hogy annyiból vehetnének egy használt 125-öst, de ennek ellenére vásárolkák a variátorgolyókat, meg a kipufogót, meg más tuning cuccokat, és ígyis megy (a szerencsésebbeknek) 60-nal. nem rosszból, de egy 20 éves Simson tud ennél többet gyári állapotban, és nem kerül 300 000-be.
már majdnem 3 éve azt az 50-est használom, és meg vagyok vele elégedve. a városi tempót probléma nélkül tartja, a végsebessége meg olyan 80-85km/h körül van, vagyis elég jó egy gyári állapotban levő 50-eshez képest. mivel kínai, el van nézve neki 1-2 kissebb probléma, ami jelentkezett az idők során, de mind orvosolható volt.
általánosságban:
én a helyedben váltósat vennék. ha az anyagiak nem szólnak bele, akkor az RS 50est ajánlom. esetleg még vedd fontolóra az "új" Yamaha TZR 50-et. ha van rá egy bizonyos kereted, és a kettő közül az egyik sem fér bele, akkor az AF1 is jó választás, de ebben az árkategóriában is tudnék ajánlani 1 "jobbat": NSR 50.
és ha belegondolsz, ha annyi pénze van valakinek, hogy az SR-jére tegyen 70es hengert (tuning nélkül az se megy 70-80nál többet), akkor tehet az RS 50esére is. sportkipufogó meg nem kell rá, azzal is elég erős (relatív), ami rajta van. és ha valaki "versenyzőt akar játszani" (lehetőleg olyan helyen, ahol nem veszélyezteti más épségét), akkor élvezetesebb kapcsolgatni a 6 sebességet és játtszani a kuplunggal, mint csak a gázt húzni. még hozzátennék annyit, hogy jobban megy egy 70es hengerrel ellátott RS, mint egy 70es hengerrel és minden sport kacattal ellátott SR
az egyik hozzászólónak:
nem "fos" a hangja, csak neked nem tettszik. nekem bejön a kétütemű hang =)
személy szerint nekem meg a robogók hangja nem tettszik. állandóan ugyanaz az ordító hang, meg a 6 000-es fordulat. tényleg, mint a kávédaráló. és aki tuningolja: a (legtöbb) robogót munkába járásra és boltba járásra, meg horgászásra találták ki (erre jó az ülés alatti rekesz, és megfelel a kis kerék). egyáltalán nem tuningolásra, és nem sporteszköz (ez kiderül az üléspozícióból, a bizonytalan futóműből, és fékből. a váltó hiányába nem is akarok nagyon belemenni, de egyrészt élvezetes kapcsolgatni, másrészt meg egy sportmotor jellemzője, hogy te "választod", milyen fordulatszámtartományban akarod használni. na ehhez kell a váltó). egy váltós 50es úgyszintén nem pályamotor, de több köze van hozzá (melyik robogón alkalmaznak fordított teleszkópvillát?).
szerintem vegyél RS-t, ha teheted, ha meg nem, akkor AF1 (vagy NSR)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!