Milyen motort/nagyrobogót vennétek ha a praktikum és a kényelem lenne a fő szempont?
Van egy 600-as Suzukim amit néhány éve vásároltam és használgatok, de úgy döntöttem hogy valószínűleg idén túladok rajta, az oka egyszerű: kb 7.000km került bele 3-4 év alatt, tavalyi évben mindössze 8-900kb. Tökéletes állapotú és szeretem...de, vidéki nagyvárosban élek, egyszer kétszer kijönni vele tök jó, de aztán a sokadik körnél már nem annyira, hosszú távokra annyira nem megyek, egyrészt mert nincs kivel, másrészt ha hosszabb útra merészkedek akkor azon kapom magam hogy szentségelek hogy állig be vagyok öltözve, plusz vihetem magammal a sisakot és a tanktáskát, a melegről már nem is beszélek. Ezért jött az ötlet hogy eladom a jelenlegit (ára olyan 1,6-7m ft) és mondjuk az ára egy részéből vennék valamilyen nagyrobogót, amire egyszerűen csak ráülök úgy ahogy vagyok egy sisakban, tárolórekesz némelyiken egész jó, tehát akár egy bevásárlás is megoldható vagy esetleg munkába járás, ami a jelenlegivel esélytelen.
Ehhez kérnék javaslatokat.
Néhány kiszemelt darab van, akár ezekről is meghallgatom a véleményeket:
Suzuki AN Burgmann 400
Yamaha Majesty 400
Sym GTS 300i EVO
Kymco Xciting 400i
Kymco Xciting 500i
Yamaha X-Max 400
Yamaha T-Max 500
Elöbbiek árban viszonylag elérhetők, 1m alatt már láttam egészen jó példányokat, utóbbiak elég borsosak még, főleg ha a 2010 utáni darabokat nézzük, öregebbet nem szeretnék.
A zontest szereti az oszträk es a nemet is mert jo az är/ertek aränyuk es akad roluk teszt a youtube-on is...
125ösben nekem tetszik a g1, robogoban valami nagyobb köbcentiben neznem.
En egy Forza-t is beraknék a merítésbe, 300-ast. (vagy 350?)
A felöltözést sem hagyhatom ki :) , nyáron képes vagyok a 650-es nakedre rövidgatya-ujjatlan csizma-sisak-kesztyűben felülni, ha csak városban ügyet intézek vagy valami hasonló.
A praktikum miatt én is szemeztem robogóval, de nem visz rá a lélek, marad a moci meg a hátizsák...
23#. hát ezaz, néha negyed-fél óra miatt full bőrbe öltözni...
Igen, Forza is van a listában, de kb semmit nem tudok róla.
Én ha nem is 100%-ig a praktikum, de igazából sajnálom szegényemet garázsban tartani ilyen kevés megtett km mellett, abszolút nincs kimotorozva
A felsoroltak közül mind jó.
A Kymco, Sym kevés helyen vállalják, alkatrész/szervizháttér problémás, amúgy jók.
Tmax túl drága fenntartani.
Burgman nekem spec nem tetszik, sem küllemre sem hangra, de amúgy kiforrott konstrukció, legjobb szélvédelemmel és pakolhatósággal.
Majesty jó, de már elmegy az idő felette.
Ezek közül szerintem az Xmax a legjobb csomag, de mindegyikre érdemes felülni, neked mi a kényelmes, praktikus.
Van pár tippem, pl. Forzát érdemes megnézni, illetve a Honda SW-T 400 jó kis sorkettes finom blokk, és a későbbi kiadásokból van ABS is, azért már ez is öregszik.
Illetve van egy jolly jokerem, ha bejön esetleg ez a kategória, a Honda NC700D vagy 750D. Ez egy robogó-motor hibrid, úgy ülsz és vezeted mint egy robogót, de ebben nem CVT váltó van, hanem rendes automata (DCT). Az előnye a robogókkal szemben, hogy rendes motor futóműve van, rendes 17-es kerekekkel, nyomatékos sor2-es blokk, kevés fogyasztással, nagyon megbízható konstrukció. A kevés pakolóhely és a láncápolás a hátrányai, de szerintem ez adja az összes közül a legmotorosabb élményt úgy, hogy kvázi robogózol.
A beöltözés nehéz téma. Nem a motorozáshoz öltözünk be, hanem az eséshez. Sajnos az itthoni kánikulákban sokszor én sem vagyok hajlandó beöltözni, pedig kellene. Túl vagyok már jó pár esésen, szerencsére mindig volt rajtam ruha, térdem és bőröm már nem sok helyen lenne ruha nélkül, és mégis tudok úgy dönteni, hogy nem öltözök be. Mindenkinek a saját döntése. Szerencsés vételt, széles utat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!