A skodakat az utobbi par evben miert probaljak meg egy draga, meno, sportos, fiatalos markanak beallitani?
Javítsatok ki ha tévedek, de az octavia nem mindig a golf méretosztályban játszott? Ha jól tudom, már az mk1 Octavia is a golf 4 padlólemezére épült. Őszinte leszek, én egy Octaviában mindig jobban éreztem magam, mint egy golfban.
Hallottam olyat is, hogy a skoda mint márka, már kezdett túlnőni a Volkswagenen, ezért le kellett butítani őket. (Egyes TDI motorokhoz 5-ös váltót kapcsoltak, míg a Volkswagen 6-os váltót kapott, azonos motorral)
Kevesebb beltéri szigetelés, alacsonyabb minőségű hangszórók, de általánosságban hasonló összeszerelési minőség.
Számomra a skoda már az első Octaviától/fábiától kezdve meggyőző márkává nőtte ki magát. Az átlagember ésszerű autója, semmi más:) A Volkswagen (Passat széria) valahogy nekem 2010-től nem jön át. Be van szorítva az átlag népautó és a prémium szegmens közé, de két szék közül a földre ült.
#11
Inkább úgy mondanám, hogy egy kategóriában indul a golf-al. Ugye mivel octaviabol nincs hach, ezért alapból kicsit nagyobb belterűre lehet faragni a kasztnit. Annak ellenére, hogy a padlólemez egyezik.
A passat-superb tesóknál szintén ez van, hogy a superb valamiért egy kicsit tágasabb. A zajszigetelés tényleg gyengébb a skodrinál.
#11 ugye? Én is ezt tapasztaltam. Zajszigetelésre nekem abszolút Seat toledo szinten van az első Octavia. Csak annak a nyamvadt mk2-es toledónak a formája messze jobb az Octavia formájánál.
Pláne, hogy abba a kasztniba már a 180lovas 1.8t motort rakták bele. Ahh🤤 annó megőrültek a spanyolok!
#11: szerintem meg ott a baj, hogy ez nem lebutítás. Amikkel esetleg kevesebb egy Skoda egy VW-nel szemben, annyival olcsóbb is gyakorlatilag. Tehát valójában egy racionalizált autó, amiben nem kell megfizetni olyan dolgokat, amikre "egyszerűbb" felhasználóknak (nem pejorative) nincs igénye, vagy árérzékenyebb.
Egyébként első oldalon jól írja valaki.
25 éves autóból fikázzák az új 14-15M Octavia-t, csak mert a VW csoporthoz tartozik és van egy ilyen fejben még sokaknál, hogy a "Skoda a sz/rabb VW". Na meg azt se felejtsük el, hogy az új Skodák túlnyomó része cégautó. A magyar meg irigy, azt élből utálják, aki többre vitte náluk, aztán akkor meg már magától értetődő, hogy a fejben hozzá kapcsolt márkát is utálják...
Olyan ez, mint ahogy sokakban még él, hogy Kia, Hyundai és hasonlók még mindig szir-sz/r autók.
Nagyon szubjektív ez a dolog szerintem. Az első újkori octavia es a fabia óta egyáltalan nem rossz a skoda nalam. Sosem volt nekem, mindíg japó vonalon mozogtam, de nem tartom low budget márkanak.
Inkább az a gáz, ahogy a sok wannabe rajkodik a lepusztult mercikben, bmw-ben, audiban.
De ha szólnak nekik, hogy apa, kéne venni gumit, el kéne ballagni a karosszériashoz, akkor az a vagány, harávágja, hogy est még megcsinalták, nem fog szetesni.
Ráadásul mióta csiribiri hülyegyerekek es gyari munkasok jönnek-mennek szebb napokat látott valamikori prémiumokkal, csak azóta menő fikázni a klasszikus középkatos kocsikat. Persze a kútoszlopnál elmúlik a nagyzolasi hóbort, es beleugrik az 5-ösert a nafta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!