Tanulóautóm dízel volt, az első autóm benzines lesz. Mire számítsak?
Az 3lső autó amit vezettem oktatáson egy dízel Sandero volt. Most első autónak kiszemeltem egy benzines punto evo-t.
Igazából amitől a leginkább tartok az a lefulladás emelkedőn és a parkolás, a Daciaval elég volt csak a kuplunggal játszani.
Tudtok mondani dolgokat amik másképp lesznek és hogyan tudok hamar belerázódni? Nem akarok már a hazaúton elakadni vele:D
Szintén dízel Sanderon tanultam, utána benzines Dustert vezettem először. Gyakorolni kellett sokat az elindulást.
Nagyon finoman fogásponton megtartva a kuplungot elindul a benzines is. Amikor elindul, ott kell finoman elkezdeni gázt adni. Mielőtt először forgalomban mész benzinessel, gyakorolnék egy kicsit. Akár az oktatódnak is mondhatod, biztosan tud segíteni.
Semmi érdemi különbség nem lesz.
Emelkedőn a diesellel is gázt kell adni. A parkoláshoz a benzinessel is elég a kuplunggal játszani.
Meg kell szokni az eltérő nyomatékgörbét és ennyi. Valószínűleg le fogsz fulladni egy párszor, de ettől nem kell beszarni, újraindítod és mész tovább.
Minden autót meg kell szokni külön, ne gondolkodj ebben, hogy dízel vagy benzin. Ha a sajátot megszoktad, utána bármit könnyedén elvezetsz. Férjemé dízel, azzal én hamarabb lefulladok, hamarabb vissza is kell váltani rajta.
Az én benzinesem simán kuplungra is indul.
Én abban a "szerencsés" helyzetben voltam, hogy oktató váltás alkalmával, dízel után benzines autót is vezethettem, így amikor már a kezemben foghattam a jogosítványom, mindegy volt, hogy mit vezetek. Nem jöttem zavarba:)
Nincs egyébként akkora különbség a két hajtás között, mint ahogyan azt előttem írták. A dízelnél megszokott "csúsztatott kuplunghasználat" a benzinesre is igaz lesz. Talán annyi, hogy nagyobb gázzal kell majd elindulnod, mint egy dízellel.
Ha már elindultál, a kisebb nyomaték miatt később kell majd váltanod, jellemzően 3 ezres fordulatszám közelében. Nem úgy, mint egy jó dízelnél, ahogy 2 ezer alatt el tud váltani az ember:)
Az emelkedőn való elindulás teljesen más teszta. Ott jó barátod lesz a kézifék. Parkoláshoz pedig bőven elég lesz, ha csak a kuplunggal finoman játszadozol:) én is így parkolok.
Egyébként igen! Egy jó benzines is simán elindul csak kuplung emeléssel! Én még olyan benzinesben nem ültem, amelyik az én talpam alatt ilyen módon lefulladt volna. Rá kell érezni, ennyi az egész:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!