Hogyan kell előzni kis és nagy motoros kocsival ?
Kis motoros kocsikat én 1.6 alatt értem és a nagy motorosokat értelem szerűen 1.6 fölött.
Valakinek 1.9 is kicsi motornak számít tudom jól de én kb így látom a dolgokat.
Benzines motorokra gondolok de a dízel motorok is érdekelnek.
Olvastam a "menekülő 3-masról"m hogy pld vagyok egy kamionnak/traktornak vagy kocsinak a hátában, szeretnék előzni és visszaváltok 3-masba, hogy kitudjam előzni. Arra vagyok kíváncsi, hogyha lakott területen kívül vagyok és 5-ösben vagyok akkor 4-esbe váltok vissza vagy itt is 3-masba váltok vissza. Az egészet úgy képzeljétek, hogy a hátában vagyok a másik kocsinak szóval nincs időm felgyorsulni. Hogy kell ezt végrehajtani ? Meglassítom a kocsit egy kicsit és rakom 3-masba 4-esbe vagy gyorsítok egy kicsit rajta és úgy teszem vissza 3-masba vagy 4-esbe ? Az utóbbi kicsit motorgyilkosan hangzik.
Ezeket csak kis motoros kocsikkal csinálják ?
Igaz, hogy kisebb fokozatban nagyobb a kocsinak a nyomatéka ?
Mi az a nyomaték úgymond "konyhanyelven" elmagyarázva ?
Kérlek titeket mellőzzük a "Neked van jogsid? Ha nincs ne legyen" meg a hasonló válaszokat, informálódni szeretnék és inkább tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Ha nem tudsz normális választ adni akkor kérlek hagyd figyelmen kívül a kérdést. Előre is köszönöm azoknak akik rászánják az idejüket a válaszra és felvilágosítanak.
Nem a köbcentitől tenném függővé, inkább a teljesítménytől (és a nyomatéktól). Egy kislöketű turbós motor akár simán megeszik reggelire egy valamivel nagyobb nyomatékszegény szívót.
A 2010-es években vezettem szívó motoros 1.4-1.6 benzines szívókat. Hát azoknál meg kellett tanulni lendületből autózni. Mert ha lendületvesztés volt, normál fordulaton ráléptem a gázra és semmi nem történt. Ilyenkor visszaváltás, motorbőgetés és akkor megintul.
A sajátom 1598 ccm. A kategorizásásod szerint még kicsinek számít. Nem versenyautó, ezzel tisztában vagyok. Vannak az utakon jóval erősebb autók. De azért már elég fürgén meg tud indulni. EZ már turbós. 1500-as fordulaton lead 350 Nm-t, ami a valamivel 1200 kiló fölötti kasznit már képes gyorsulásra bírni visszaváltás nélkül is.
Összefoglalva lényegében annyi, hogy meg kell találni azt az optimális fordulatot, ahol a legfürgébb a kocsi. Szívónál ez magasabban van, vissza kell váltani. Turbósnál alacsonyabban, vagy vissza kell váltani, vagy nem. Helyzettől függ. Na meg ismerni kell az autód gyorsulását, mekkora hely kell egy előzésre. Ez sem mindegy. Pár másodperc is érzetre sokat számít. 8 vagy 12 mp 0-100 már bőven érezhető különbség egy előzésnél.
Ja és még bonyolítja, ha automata váltód van. Ott ugyebár vagy belenyúlsz, vagy hagyod dolgozni. Ha lenyomod a gázt, akkor kickdown-ozik, azaz visszavált ha kell.
Én azt tanácsolom neked, hogy ne félj a fordulatszámtól. Ha látod, hogy éppen jönnek szembe, de utána tiszta a terep, akkor válts vissza, hogy már fokozatban legyél és amint elment a szembejövő és tiszta az út, nyomod és mész. Ennyi. Nem kell túlagyalni semmit. Az, hogy 5-ből 4-be vagy 3-ba tegyed vissza az attól függ, hogy mennyire akarod gyorsan letudni az előzést, emelkedőn mész-e közben, ilyenek.
Mondom, ne agyad túl, semmi bonyolult nincs ebben. Fogod, visszaváltasz, ha tiszta és biztonságos, akkor mész. Ennyi. 👌
Ebben a videóban pedig kis lóerő és nyomaték információ van, mert erről is kérdeztél: [link]
Én úgy szoktam hogy lejjebb maradok és látom hogy mikor fog a szembe jövő ide érni és már előre nyomom a gázt , gyorsítok és amikor elhalad a szembe jövő akkor már nekem van kb 10-15 km/h sebesség többletem, csak kihúzok és könnyen előzök.
Ezt jó gyakorolni és ezt megtanulni .
Az nem jó hogy amikor eljönnek szembe akkor kezdem a gázt nyomni mert amikor kihúzódik az ember szélárnyékból akkor szinte megtorpan az autó.
Főleg kamionoknál lehet ezt érezni amikor kihúzódunk picit még lassul is az autó és úgy tünik hogy a másik szívat mert direkt gyorsít.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!