Miert vagyok ennyire stresszes?
Szeretném megcsinálni a motoros jogosítványt.
B kategóriát csináltam 4 éve,minden elsőre sikerült,32 órával elsőre vizsgáztam le.
De valamiért a motoros jogosítványtol parázok annyira hogy még beiratkozni is félek elmenni.
Több éve nézegetem az álom motort,Mt07 meg is van már a rá való de annyira túl gondolom az egészet vagy nem tudom hogy félek belekezdeni.
Valaki valami tipp,jó tanács?!
Első körben keress egy környékbeli facebook csoportot, és érdeklődj, hogy ők melyik autósiskolát javasolják, mert sajnos vannak olyan sulik, ahol az oktatónak semmilyen motoros múltja nincs. Én is kifogtam, mert egy 160 centis nő volt, aki csak telefonálgatott.
Arra számíts, hogy az alap óraszám nem lesz elég, és minimum plusz 10 óra rutinnal számolhatsz, nekem is ennyi kellett nulla motoros múlttal, de még akik csak kategóriát bővítettek vagy stikában már motoroztak, nekik sem volt elég az alap óraszám.
Az, hogy miért parázol, jó kérdés, de hogy megoldani neked kell, az tuti. Én több mint 10 évvel a B után csináltam a motort, mert egyrészt úgy voltam vele, nincs rá szükségem, a közlekedés lényege, hogy eljussak A-ból B-be, miért ne használnám az autót, aminek van kasztnija, kényelmes ülése, meg még légzsákja is. Aztán covid alatt bekattant, hogy fater is mennyire élvezi (bár kétszer voltam utasa és bár tudtam, nem csinálna olyat, amiből nagy baj lehetne, de ő úgy tud vezetni-közlekedni hogy azért picit besz*rtam), kéne valami új hobbi, próbáljuk ki. Na de hogyan próbáljuk ki? Mert ahhoz drága a jogsi+motor+védőfelszerelés, hogy ráunjak fél év után. Hát, megkaptam apám bukósisakját, anyám kabátját-kesztyűjét, felvettem egy bokát tartó bakancsot, térdvédőt adtak a helyszínen (meg még sisakot, könyökvédőt is adtak volna, ha kell, csak kesztyűt meg bokát tartó lábbelit kellett vinni), és elvégeztem egy kétnapos bevezető tréninget. Ahol elmagyarázták, hogyan kell felöltözni, elmagyaráztak nagyon alap műszaki dolgokat, mindkét nap volt egy melegétkezés, és megtanítottak először elindulni-megállni, a rutinpályán körbemenni, szlalomozni, körözni, a második nap végén még kettesbe is felváltani 125-ös-250-es motorokkal. Ja, és még azt is megtanították, ha felborul, milyen módszerekkel lehet úgy felállítani, hogy ne legyen sérved.
És akkor én ezután eldöntöttem, hogy nekem ez tetszik. De még a tanfolyam előtt elmentem pár gyakorlásra, amikor 2 órán át a jogsira gyakorló rutinosokkal csináltam a feladatokat. Mondták is, hogy ha nem is akarok jogsit vagy akár jogsival is motorom még nincs, ha van szabad hely az órán, elég feljelentkezni, fizetni, odamenni kesztyűvel meg rendes lábbeliben és motorozhatok hobbiból 2 órát.
Na meg azóta is járok tréningekre, minden februárban azzal készülök a szezonra, hogy elmegyek egy egynapos fedettpályás újramelegítőre, meg néha nyáron is újra elvégzem a kétnapos alaptréninget vagy annak az egynapos gyakorlóját.
Szóval rövidebben mondva, tudom, szinte már szekta, Safety-Hungary. Úgy ejtik bele a teljesen bizonytalan kezdőt is a dologba, hogy fokozatosan leszel magabiztos, de soha nem hagyják, hogy annyira elbízd magad, hogy hülyeséget csinálj, mert a motorozás olyan, hogy mindig van hova fejlődni, meg télen mindig van mit felejteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!