Ez rejtett hibának számít? Fordulhatok ilyenkor az eladohoz?
Vettem egy autót pár hónapja, átnezettem szervízben.
Kapott olajcseret és új lengéscsillapítókat, ez még rendben is van, nem az autó hibája.
Viszont alig mentem vele 1700km-t azóta és most a szerelonel lesz ki tudja meddig, hengerfej gyanús. Pár napja minden előjel nélkül megszívatott a pályán. Ma csereltek trafókat és gyertyákat, de az egyik hengerben 0 a kompresszió. Egyelőre nem tudni, mekkora a baj, majd január elején állnak neki, de valószínűleg ez is egy több százezres beavatkozás lesz. Tehetek ilyenkor valamit? Nem egy párszáz ezres autóról van szó. :(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem megy el sajna rejtett hibának (ennyi km után). Ha ott valami nem klappolt ilyen szinten már vásárláskor, akkor 100 km-en belül megmutatkozott volna, mert hengerfejes motor nagyon hamar beszív annyi vizet, hogy felforr a maradék.
Más: véleményem szerint alapvetően rossz a hagyományos kialakítás, amikor 2 összeillesztett fél elem (hengerfej és blokk) között összeillesztett lyukakon áramoltatjuk az olajat meg a hűtőfolyadékot és a hengerfejtömítéssel megpróbáljuk bent is tartani. Szerintem jobb lenne előtte 2 fele ágaztatni és a 2 említett elemben teljesen zártan keringetni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Ugyanis kereskedésnél a kereskedőnek kell bizonyítani, hogy az eladás pillanatában nem állt fent a hiba, ami ugyancsak marha nehéz."
Fordítva, a bizonyítás terhe mindig a vádlóé. És ezen is szokott megbukni szinte minden ilyen próbálkozás, hogy ezt mégis hogy bizonyítja az ember, hogy 1. a hiba már fennált a vételkor, 2. az eladó tudott róla, 3. ha tudott is róla, nem tájékoztatta a vevőt? Ha a háromból csak egyre is nincs egyértelmű bizonyíték, veszett ügy a dolog.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12.
Rosszul tudod.
A Ptk. 6:158. §-a alapján, „Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.”
Ezen rendelkezés (vélelem) azonban megdönthető. Az autókereskedés feladata annak bizonyítása, hogy a hiba a teljesítést követően keletkezett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#13
Ejnye, nekem ezt anno teljesen máshogy magyarázták még. Köszönöm a kiigazítást, ma is tanultam valami újat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem meg a szaki akar átvágni!
Belenyúlt már a motorba?!
Én a helyedben egy felesleges perbe nem mennék bele (1700 km), azt a pénzt javításra költeném!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Milyen bizonyíték?
Az igazságügyi szakértő véleménye?
Mert azonkívül semmi sem számít!
Ha nagyon jószvű a kereskedő, lehet, hogy visszaad 100 000 ft-ot.
De lehet, hogy elküld a fenébe, mondván, hogy széthajtottad a motort.
Azt tudtad, hogy a tsi motor különösen vacaknak számít?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
18.
Nem vinné vissza, mert 6 hónap után az eladónak kell bizonyítania. És még olyan - rejtett - hibát is nehezen tudok elképzelni, ami fél éven belül, de 1 hónapon túl jön elő, max klíma/fűtés ami nincs használva szezonon kívül. Más hiba heteken belül ki fog derülni, ha mennek azzal a kocsival.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért kétlem hogy nulla kompresszióval közlekedtél el 1700 km-t, főleg hogy át is lett nézetve a vásárlást követően. Ergo ez még nem állt fenn az eladás pillanatában így rejtett hiba sem lehet.
A bírói gyakorlat szerint viszont a természetes elhasználódásból fakadó hibák nem róhatók fel az eladónak, tehát ha valaki vesz egy 10 éves 200ezret futott autót akkor számolnia kell a természetes amortizációval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!