Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Lada 1200 felvenné a...

Attilav kérdése:

Egy Lada 1200 felvenné a versenyt a mai downsizing motoros kocsikkal némi korszerűsítés után ?

Figyelt kérdés
Vannak ezek a turbo/szívó 1.2/1.3/0.9 downsized motorok a belépő kategóriás autókban. Ha tegyük fel újra lehetne kapni a Lada 1200-ast, lényegében ugyanazzal a motorral amivel a szocializmusban gyártották, de kapna egy kis korszerűsítést, pl hidrotőkéket hogy ne kelljen szelephézag állítással foglalkozni, és karburátor helyett elektronikus vezérlésű befecskendezést(injektort) kapna. Akkor felvenné a versenyt a mai belépő kategóriás, downsized motoros autókkal ?

dec. 19. 17:10
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%

Nem ettől nem venné fel. Akkor is sz@r.

[link]

Az új ladákba is orosz motor van. Az injektortól és katalizátortól nem lett modern. Az AvtoVAZ folyamatosan fejleszti azt a régi motort.

dec. 19. 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
Nem venné fel velük a versenyt. Annyira át kellene dolgozni, hogy semmi köze nem lenne az eredeti konstrukcióhoz.
dec. 19. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
82%
Ne szórakozz, Lada Nivát a mai napig gyártanak, újban megvehető.. :D
dec. 19. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

"némi korszerűsítés" után.

Gyakorlatilag ha mindent kicserélsz rajta, akkor majdnem tudja majd azt, mint egy mai motor...


De akkor már nem egyszerűbb egy teljesen újat tervezni?

dec. 19. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
52%
A Lada még a kortársaival sem vette fel a lépést. Egy ócska hulladék volt, ahogy az összes szocialista autó.
dec. 19. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Milyen szempontból? Ettől az anyagminőség kaki lenne. Euro0 lenne, EuroNCap nulla lenne. Nyomatékszegény lenne, gyenge még a mai háromhengeres 0.9-es turbómotorokhoz képest is. Ergonómia zéró. Kialakítás, kényelem sem felelne meg a mai kor követelményeinek. Fék, futómű: szintén hagyjuk...

Szerettem én is a klasszik Ladákat. A sajátomat 2022-ben adtam el. De mai napiszintű közlekedésre nem alkalmasak már, legfeljebb hobbiautónak.

dec. 19. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
100%
Nem venné fel a versenyt sőt. A blokk az nem a közvetlen befecskendezésre meg turbóval felfújt működésre lett tervezve, valószínű pár száz esetleg ezer km alatt kuka lenne a főtengely, dugattyúk, hajtókarok.
dec. 19. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
21%
A Lada motor már a maga korában is egy hulladék volt, normál megvigyázott használat mellett is 100ezer km és generál. Annó a tuning kimerült abban hogy ami cserélhető volt azt esetleges kapcsolatok révén kicserélték nyugati alkatrészre, pl NGK gyertyákat.
dec. 19. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
100%
nem venné fel
dec. 19. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Ez a "kis korszerűsítés" megtörtént a klasszik Lada-motorokon. A Nivákat és a kocka-Ladákat még mindig az olasz tervezésű motor sokadik generációs leszármazottaival gyártják és megkapták a fent említett extrákat. A Nivákban a motorkód 21214 (1,7 literes hengerűrtartalom), a kockákban 2104 (a hagyományos 2103-motor 1452 köbcentiméteres hengerűrtartalma), elektronikus befecskendező eteti őket és hidrotőkével mozgatják a szelepeket, a gyújtás teljesen elektronikus és az ECU vezérli, megszűnt a motorblokk elején ágaskodó gyújtásoszlop.

Azt' ennek ellenére nem hódították meg a világot az ilyen motorral szerelt 2105-ök és 2107-ek, pedig még mindig gyártják őket. Igaz, már csak Izsevszkben megy az összeszerelés, de valahogy nem nagyon veszik fel a versenyt a mai autókkal. Maga a motor is őskövület, nem tud olyan gazdaságosan üzemelni, mint a maiak, a bódé légellenállása botrányos, de legalább a merevsége is pocsék, a hajtáslánc sokkal több helyet foglal, mint a Giacosa-féle elsőkerekes megoldás - az, hogy nem tudja felvenni a versenyt a mai autókkal, nem csupán az erőforráson múlik. Ráadásul a mai, állítólag szemétbe való kis turbós benzinmotorok simán tudnak olyan élettartamot, mint a Ladák motorjai - igaz, sosem fognak ridegtartásban annyit futni, mint a '90-es és 2000-es évek szívóbenzinesei, amik lógó béllel is simán húzzák a melósautó mögé kötött utánfutót, de emelkedőn 60-nál többet nem tudnak és olajból többet fogyasztanak, mint benzinből.

De talán nem is csoda, hogy a világ alaposan meghaladta a '60-as évek közepének technikáját.

dec. 19. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!