Egy Lada 1200 felvenné a versenyt a mai downsizing motoros
kocsikkal némi korszerűsítés után ?
Figyelt kérdés
Vannak ezek a turbo/szívó 1.2/1.3/0.9 downsized motorok a belépő kategóriás autókban. Ha tegyük fel újra lehetne kapni a Lada 1200-ast, lényegében ugyanazzal a motorral amivel a szocializmusban gyártották, de kapna egy kis korszerűsítést, pl hidrotőkéket hogy ne kelljen szelephézag állítással foglalkozni, és karburátor helyett elektronikus vezérlésű befecskendezést(injektort) kapna. Akkor felvenné a versenyt a mai belépő kategóriás, downsized motoros autókkal ?
Az új ladákba is orosz motor van. Az injektortól és katalizátortól nem lett modern. Az AvtoVAZ folyamatosan fejleszti azt a régi motort.
ma 17:14
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Nem venné fel velük a versenyt. Annyira át kellene dolgozni, hogy semmi köze nem lenne az eredeti konstrukcióhoz.
ma 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Ne szórakozz, Lada Nivát a mai napig gyártanak, újban megvehető.. :D
ma 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
"némi korszerűsítés" után.
Gyakorlatilag ha mindent kicserélsz rajta, akkor majdnem tudja majd azt, mint egy mai motor...
De akkor már nem egyszerűbb egy teljesen újat tervezni?
ma 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
A Lada még a kortársaival sem vette fel a lépést. Egy ócska hulladék volt, ahogy az összes szocialista autó.
ma 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Milyen szempontból? Ettől az anyagminőség kaki lenne. Euro0 lenne, EuroNCap nulla lenne. Nyomatékszegény lenne, gyenge még a mai háromhengeres 0.9-es turbómotorokhoz képest is. Ergonómia zéró. Kialakítás, kényelem sem felelne meg a mai kor követelményeinek. Fék, futómű: szintén hagyjuk...
Szerettem én is a klasszik Ladákat. A sajátomat 2022-ben adtam el. De mai napiszintű közlekedésre nem alkalmasak már, legfeljebb hobbiautónak.
ma 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
Nem venné fel a versenyt sőt. A blokk az nem a közvetlen befecskendezésre meg turbóval felfújt működésre lett tervezve, valószínű pár száz esetleg ezer km alatt kuka lenne a főtengely, dugattyúk, hajtókarok.
ma 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
A Lada motor már a maga korában is egy hulladék volt, normál megvigyázott használat mellett is 100ezer km és generál. Annó a tuning kimerült abban hogy ami cserélhető volt azt esetleges kapcsolatok révén kicserélték nyugati alkatrészre, pl NGK gyertyákat.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!