Egy Lada 1200 felvenné a versenyt a mai downsizing motoros kocsikkal némi korszerűsítés után ?
Nem ettől nem venné fel. Akkor is sz@r.
Az új ladákba is orosz motor van. Az injektortól és katalizátortól nem lett modern. Az AvtoVAZ folyamatosan fejleszti azt a régi motort.
"némi korszerűsítés" után.
Gyakorlatilag ha mindent kicserélsz rajta, akkor majdnem tudja majd azt, mint egy mai motor...
De akkor már nem egyszerűbb egy teljesen újat tervezni?
Milyen szempontból? Ettől az anyagminőség kaki lenne. Euro0 lenne, EuroNCap nulla lenne. Nyomatékszegény lenne, gyenge még a mai háromhengeres 0.9-es turbómotorokhoz képest is. Ergonómia zéró. Kialakítás, kényelem sem felelne meg a mai kor követelményeinek. Fék, futómű: szintén hagyjuk...
Szerettem én is a klasszik Ladákat. A sajátomat 2022-ben adtam el. De mai napiszintű közlekedésre nem alkalmasak már, legfeljebb hobbiautónak.
Ez a "kis korszerűsítés" megtörtént a klasszik Lada-motorokon. A Nivákat és a kocka-Ladákat még mindig az olasz tervezésű motor sokadik generációs leszármazottaival gyártják és megkapták a fent említett extrákat. A Nivákban a motorkód 21214 (1,7 literes hengerűrtartalom), a kockákban 2104 (a hagyományos 2103-motor 1452 köbcentiméteres hengerűrtartalma), elektronikus befecskendező eteti őket és hidrotőkével mozgatják a szelepeket, a gyújtás teljesen elektronikus és az ECU vezérli, megszűnt a motorblokk elején ágaskodó gyújtásoszlop.
Azt' ennek ellenére nem hódították meg a világot az ilyen motorral szerelt 2105-ök és 2107-ek, pedig még mindig gyártják őket. Igaz, már csak Izsevszkben megy az összeszerelés, de valahogy nem nagyon veszik fel a versenyt a mai autókkal. Maga a motor is őskövület, nem tud olyan gazdaságosan üzemelni, mint a maiak, a bódé légellenállása botrányos, de legalább a merevsége is pocsék, a hajtáslánc sokkal több helyet foglal, mint a Giacosa-féle elsőkerekes megoldás - az, hogy nem tudja felvenni a versenyt a mai autókkal, nem csupán az erőforráson múlik. Ráadásul a mai, állítólag szemétbe való kis turbós benzinmotorok simán tudnak olyan élettartamot, mint a Ladák motorjai - igaz, sosem fognak ridegtartásban annyit futni, mint a '90-es és 2000-es évek szívóbenzinesei, amik lógó béllel is simán húzzák a melósautó mögé kötött utánfutót, de emelkedőn 60-nál többet nem tudnak és olajból többet fogyasztanak, mint benzinből.
De talán nem is csoda, hogy a világ alaposan meghaladta a '60-as évek közepének technikáját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!