Autógyártásban, mikor kezdek tényleg olyan autók készülni, amik már ténylegesen a fogyasztói társadalmunkat tükrözik?
Hát ezek már régóta azok.
Sokat és sűrűn kell ezeket fogyasztani.
Senkinek nem érdeke hogy 20-30 évig menjenek költség nélkül.
Már kb 25 éve elkezdték, amit még megfejeltek a környezetvédelmi anomáliák.
Érdemes nézegetni egy szerelő hulladékai között, múltkor láttam már teljesen műanyag vízpumpát is...
Az 1200-es ladán egy láncfeszítő még egy 3mm vastag acéllemez volt, egy 1998-as opel 1.2 láncoson már egy vékony műanyag szar.
Mégis elment az opel kb 4-500 ezret avval a motorral, ha vigyáztak rá.
Ha meg még anyagot is raktak volna bele, a sokszorosát bírná.
Csak egy pár kérdés.
Többet fogyasztó, gyengébb autókat hasonlítunk modern autókhoz, milliószor több vezetés támogató elektronikával, többszörösen nagyobb teljesítmény, valamint kedvezőbb fogyasztás, kevesebb károsanyag kibocsátás.
Ha egy apriliában az ötvenes öntöttvas hengert kicseréled egy alu hengerre(nagyvonalakban ne menjünk bele, csak példa), akkor a teljesítmény is nagyobb lesz, de hamarabb kuka az alu henger.
Valamit valamiért elven feladtak az autógyártók, mert ez lett a kereslet. Ha nem lenne ilyen a kereslet, akkor a kínálat sem.
Ha mindenkinek elég lenne egy részecske szűrős, EGR -es 2.0 szívó dízel, akkor valszeg a motor élettartamára pozitív hatással lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!