Tényleg addig kell járni a régebbi autókkal ameddig bírják?
#29: "hamar ott lesz az évi szervizdij a kocsi értékének 15-50%-a"
Ezt igazából sosem értettem, hogy miért akkora nagy tragédia. Az autó általában használati cikk, nem befektetés. Ha lecseréled egy feleannyi idősre, azt is ugyanúgy szervizelni kell, valószínűlegg pontosan ugyanannyit fogsz rákölteni, csak a piaci értékének a 7-25%-a lesz a szervizdíj 15-50% helyett. Plusz ráköltöttél (ex-has) másfél milliót a kétszer annyi idős autód eladási árára, hogy megvedd.
Most, hogy (random példa) egy 2 millió forintos 2007-es Honda Civicre költök 300 ezret a szervizben, vagy egy 2016-os 5 millió forintosra, az autót ugyanúgy használom, a szervizben ugyanúgy 300 ezret hagyok ott, az autó pedig pontosan ugyanannyira lesz használható tőle.
Ha el akarnám adni, más lenne a tészta. Az eladás előtt ráköltött pénz általában az eladási árban nem jelentkezik 100%-ban, így akkor tényleg nem éri meg komolyabban költeni rá, a meglévő állapotot kell jól beárazni. Vagy ha a rálocsolt szervizköltségek nem jelentkeznek az autó használati (!és nem pedig eladási!) értékében.
29-es voltam. Én egyik megoldásról sem akarok senkit meggyőzni, a 0 km-es kocsi a legdrágább az tuti, de ha valaki 1 millás kocsival operál és évente ramegy a fele az már meggondolando szerintem. Ehhez hozzádjuk, hogy ugye nem tervezett szervizlátogatásból lesz több, tehát full macera.
Én a tizenéves japán szívó benzinesek partján vagyok nekem bejött, de persze másoknak más a tapasztalata, elfogadom.
#36 ki dönti el hogy a 35 éves autóm mennyit ér? :D :D
Amúgy idén szerintem 100 ezer alatt maradtam a hozzá vett alkatrészek kiadásában, és ebben bennevolt az is hogy találtam egy ritka kiegészítőt hozzá külföldön. :D
"de ha valaki 1 millás kocsival operál és évente ramegy a fele az már meggondolando szerintem"
Ez teljes mértékben jogos, de nem mindegy, hogy konkrétan milyen típusú autó és hogy az milyen állapotban van. Mert arra is van esély, hogy a gatyád rá megy, de arra is, hogy nem csak főként kopó alkatrészeket cserélsz. Ugye németek és a japánok gyakorlatilag évtizedekig voltak élvonalában, ami nem véletlen(Most még kérdéses, hogyan tovább). De a lényeg, hogy nálam is a japán szívó benzin vált be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!