Tényleg addig kell járni a régebbi autókkal ameddig bírják?
Felelős autósból kiindulva két véglet van.
1.) Van rá pénzed és/vagy nem sajnálod rá: 4-6 évente új autót veszel, az első olajcserénél komolyabb szerviz helyett eladod. Ennyit azért általában a legelcseszettebb konstrukció is kibír anélkül, hogy komolyabban hozzá keljen nyúlni.
2.) Nincs rá pénzed és/vagy nem ér neked annyit: a bontóig használsz egy megbízható, olcsón fenntartható öregebb autót, de megadod neki, amit kér a jó műszaki állapot fenntartásához.
Én is inkább a másidikba esem, nekem nem ér "prémium" árat az ebbe én fingtam először érzés és csak nyűg az autócserével járó hajcihő, a viszonylag új autók pedig túlbonyolítottak és általában drágább a fenntartásuk, miközben érdemben nem tudnak többet. Nem szeretem, ha a műszerfal egy érintőkijelző, nem vágyom rá, hogy balesetnél a kigyulladt autó a kasztniba zárjon, mert mechanikus helyett elektromos az autózár, ami letilt/nem kap áramot.
Ti CEO-k vagytok hogy egy àtlagos 20 éves autóval kinéznek a meetingen?Elárulom a legtöbb magyar ugyanezekkel az autókkal jár és nem szólják meg őket,de ha igen akkor is mi van?Eladod a neked megfelelőt mert felnőtt valószínűleg férfi lelikvilàgodat megtöri ez?
Na meg azt se gondoljuk már komolyan hogy van egy záróvonal ami előtt csak megbízható fillérből fenntartható csodálatos hibátlan kocsik gyártódtak,utána az összes kétnaponta lerobban és milliós szervízek fognak kelleni.Valóban bonyolultabbak az autók ahogy megy előre az idő de vannak jó konstrukciók,nem úgy van hogy a 2004 helyett 2010-es garantàltan hulladék lesz.
#21 akkor én felelőtlen vagyok, nekem a 30 évvel ezelőtti kocsik tetszenek, és ezekkel szeretek járni. na?
#22 ja, megérkeznél egy meetingre egy 1980as 930-assal és kinéznek mert öreg.. :D :D
#23
Ha rendesen karban van tartva, akkor nyilván nem. De ha tudsz szöveget értelmetlzni, ez egyértelműen ki is derül a hozzászólásomból.
Csak a szokásos csóró és/vagy hozzá nem értő mantra.
A régi a jó, mert neki is csak arra futja
A kérdésre a válasz elég összetett szerintem. Igaz, hogy egy 20 éves tehát 2005 körül gyártott kocsi valószínűleg sokkal kevesebb hibaforrast tartalmaz napjaink euro6-os, holdkompjaihoz képest. Ellenben már akkor is több ezer alkatrészből dobtak össze még egy szívó benzines autót is. Ha csak a kábelek, csapágyak, tömítések, szigeteleseket nézzük akkor két évtized van bennük amit nem cserélték ki, márpedig kizárt hogy egy 20 éves autóban az utolsó pattentet is cserélték, mert akkor nemszoltam.
Mindig lesz valami aprobb-nagyobb kehe amit javittatni kell, ha használod is, és napjaink szerviz oradijai mellett hamar ott lesz az évi szervizdij a kocsi értékének 15-50%-a.
Itt jön a matek, hogy ez így ok v nem, mondjuk egy szép gyári led lámpa manapság simán 3-5k... nem tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!