Miért egyre rosszabb az új autók megbízhatósága?
#10 Na igen, egyébként már csak ezért sem értem a "megbízhatóbb" kifejezést a régiekre. Mert ugye sokan azzal támadják a mai autókat, hogy régen nagyapáinknak volt egy tízes kulcs a csomagtartóban és bármit megcsináltak az út szélén... hát ez az, hogy azokat csinálni kellett az út szélén és szerszámokat kellett magadnál tartani. Sőt, nem véletlen, hogy régen ADTÁK a szerszámokat. Nyilván nem azért, mert sosem volt rájuk szükség...
Ahogy az sem véletlen, amivel kapcsolatban te is írtál, hogy régen ötszámjegyűek voltak a kilométerórák. A kutya sem tervezte azokat még 100 ezer kilométerre se és ahogy te is írtad (bár nagyon alábecsülted), manapság egy átlag szíjas autónál 150-180 ezernél cserélsz vezérlést, láncosnál meg kb. soha, ha karbantartod.
Semmiképpen sem vagyok régi autó ellenes, mert én még éppen tapasztaltam azt a kort, a kétütemű Wartburg nagy nosztalgia számomra, szeretnék is majd egyet hobbi célra, na de könyörgöm nagyapámnál annyi hengerfejtömítés, meg vízpumpa tömszelence volt széthajigálva, hogy múzeumot lehetett volna nyitni belőle. Nem egy és nem két út indult úgy, hogy gyere kisfiam megcsinálunk ezt meg azt az autón, aztán megyünk. Mai napig vallom, hogy az állandóan szar és állandóan javítandó Wartburgjai minimum 90%-ban felelősek azért, hogy autószerelő lettem, mert szinte akármikor ott voltam, mindig volt mit csinálni rajta. Most meg a saját autómhoz az elmúlt egy évben egy kerékcsapágyon kívül nem nyúltam. Meg van egy 400 ezret futott Volvom, amit egyszer már valaki majdnem eltemetett és szó szerint nulla forintból megcsináltam, úgy fut mint az álom.
Hol van akkor az a régi megbízhatóság és hol vannak azok a folyton lerohadó modern szarok? Aki egy modern autót (ami nem valami hírhedten fos konstrukció) rövid időn belül megöl, az a trehányság és igénytelenség mintapéldánya. Bicikli se való neki, nemhogy autó. Persze nem is az a baj, ha tönkreteszi, mert övé, ő dolga, de hogy utána van képe ország-világ előtt hirdetni, hogy az autó a fos... na az azért gáz.
"Trabant-Lada korszakban elképzelhetetlen volt"
Azért ne a trabant-ladát hozzuk fel. Egy 2000-ben gyártott toyota elvisz a Holdra meg vissza csak olajcserével.
#12 A "régi" viszont nem 24 évnél kezdődik. Tény, hogy nem fiatal, de autós berkekben az még nem minősül öregnek. Az öreg az minimum a veterán-kor.
Viszont én a veterán-kor 30 éves korlátjával is vitatkoznék, pontosan amiatt, amiről itt szó van. Régi autók megbízhatók... ja, hát annyira, hogy régen 30 évet találtak ki a veterán korra, mert ritka és kiemelkedő volt, ha egy autó annyit elfutott. Manapság meg tele vannak az utak a 30 éves F Astrákkal, Swiftekkel, stb. Na akkor vajon sok az a 30 év? Tényleg veteránnak kellene hívni a 30 éves autót?
Amíg 30 a veterán-kor, addig elfogadom, hogy azt már öregnek hívjuk, de én simán felemelném 40 évre ezt a határt. A 24 év viszont nagyon távol áll az öregtől.
"Egy 2000-ben gyártott toyota elvisz a Holdra meg vissza csak olajcserével."
Ahogy egy mai Toyota is. Mindamellett, hogy a legtöbb 2000-ben gyártott autó ma már bontóban van. és nem az utakon.
Ugyan akkora futásnál azért lesz több baja egy újabb modernebb autónak, mert sokkal bonyolultabb minden téren(persze sokkal többet tud nyújtani). Ráadásul még ott van a spórolás is és ma már sok minden műanyagból készül a motortérben is. Mondjuk egy megvigyázott 1.9 sdi octavia is kivisz a világból meg új passat is csak az utóbbira nagyobb anyagi ráfordítás lesz szükséges folyamatos használat mellett. A jó hogy ma már bármivel járhatsz ami a te igényednek/értékrendednek megfelel, régen meg csak trabik, ladák meg skodák voltak.
"Modern motorokat akartam összehasonlítani egy 20 évessel, de annyira sok problémájuk van az újaknak, hogy szét kellett választanom dízel és benzinesre 😳
A legnagyobb dízel problémára nem találtam videót vagy hangfelvételt, ezért azt gyorsan leírom..
A modern dízelek legnagyobb hibája, hogy az EU kötelezővé tette a DPF filtert, ami ha kezd eltömődeni korommal, a motor mégtöbb naftát fecskendez be hogy emelje az égési hőmérsékletet és ki tudja égetni a szűrőt.. de ennek a naftának egy része még egy új autónál is átjut az olajteknőbe és higítja az olajat.. Renault adat szerint 6%-ban, de rövid távon használt dízel esetében sokkal több kerül az olajba.. ilyenkor két lehetőség marad:
1. Túl magas lesz az olajszint, a főtengely habosra keveri az olajat, a levegős olaj nem ken és nem is tud kialakulni az olajnyomás, tönkremegy a motor.
2. A naftával higított olajtól szépen lassan kopik a hengerfal és dugattyúgyűrű, rengeteg apró fém kopadék jut az olajba, ami szerencsés esetben csak szétcsiszolja azokat a felületeket amit kenni kellene és ezért a folyamat felgyorsul.. de olajfuratokat is eltömhet, vagyis tönkremegy a motor.
Ha valaki mindkettőt megússza, az ne szomorkodjon, vehet cserébe sok száz eurós alkatrészeket is, pl. új turbót, magasnyomású szivattyút, a befecskendezési rendszer elemeibe meg már bele sem kell menni"
A legtöbb még euro 4-es autó azért is van bontóban, mert vagy totálra tört vagy szétrohadt, mert lesz@rták az utólagos alváz védelmet. Persze már akkor is voltak f@s motorkonstrukciók, de sok szerelőt látok aki még mindig 4-es golf-al meg b5 passat jár, pedig annyira nem szegények csak annyit dolgoznak, hogy sokszor még a saját autóikra sincs idő.
https://www.youtube.com/watch?v=mmh5SL7qQ-I&t=134s
Miért vok huele?
10 éve vettem új autót.
1x nem robbant le
150k km
Csak kopó dolgok cseréje.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!