Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben jobb vagy rosszabb az...

Miben jobb vagy rosszabb az olyan váltó amiben a hátra menethez lekell nyomni a váltókart vagy felhúzni a gyűrűt?

Figyelt kérdés

jún. 3. 13:55
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Abban jobb, hogy sokkal nehezebb berakni előremenet közben hátramenetbe és ledarálni a váltót. Abban rosszabb, hogy nehezebb berakni hátramenetbe.
jún. 3. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Ez pont olyan kérdés, mint az, hogy miben jobb vagy rosszabb, ha jobb vagy bal oldalon kell tankolni. Az égvilágon semmiben.
jún. 3. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Tehát magyarul nincs jelentősége. Jól van mert fingom nincs az egészről csak azért.
jún. 3. 14:37
 4/12 anonim ***** válasza:

Ahol nincs gyűrű, ott minden fokozattól jobbra van a rükverc. Ha ötfokozatú, akkor is jobbrább van a rükverc, csak a piktogram mutat mást. Igazán művészet és fizikai erő előremenetben belekényszeríteni a váltót, de van, akinek mégis sikerül.

Amikor van gyűrű, akkor az 1-estől balra fent van a rükverc. 1-esbe úgy váltunk, hogy ütközésig magunk felé húzzuk a váltót, és feltoljuk. Ha nem lenne a gyűrű, ha ütközésig magad felé húzod, és feltolod, akkor rükvercbe tennéd, ezért van a gyűrű. Nem azért, hogy menet közben ne tedd véletlenül rükvercbe, mert 1-esbe is az esetek 99,9%-ban csak elinduláskor tesszük a váltót, csak gyűrű nélkül nehezebb lenne megtalálni az 1-es fokozatot.

jún. 3. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Jó! De sok váltónál egyáltalán nincs ilyen. Nem kell se lenyomni se felhúzni. Hanem csak simán berakni ahova kell. Minek bonyolítják?
jún. 3. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
61%

Mert a váltószerkezetben (rudak a fogaskerekekkel) így lett fizikailag kialakítva. Ahol máshol a fokozat a váltókaron, ott a fogaskerekek is máshol vannak. A váltó kialakítása egyszerűen más, ami valószínűleg tervezési döntés, amit indokolhat sok minden, pl. karosszéria, motor és hajtás kialakítása stb.

Ez a minek bonyolítják kérdés kb. olyan, mintha azt kérdeznéd, miért nem csak egyetlen fajta szedán, egyetlen fajta kabrió stb. létezik. Vannak gyártók, modellek, amit éppenséggel úgy terveztek, ahogy.

jún. 3. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
3 fajtát vezettem eddig, ami most van, fel kell huzni a gyűrűt es egyesbe rakni, veletlenül sem valtottam visszamenetbe egyikben sem. A masik az apamé azon le kell nyomni a kart es mintha 6osba valtanal a valto 5 fokozatú abba se valtottam soha visszamenetbe. Anno ceges meg olyam volt, hogy lenyomni es egyesbe rakni akkor valtottam hatramenetbe. Eleg bénának kell lenni, hogy elhibazd.
jún. 3. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Volt már mindenféle autóm, olyan is amin lenyomni kellett, olyan is amin felhúzni, meg olyan is amin egyiket sem, csak nagyobb erővel kellett eltolni jobbra vagy balra a rükihez.


Egyiknél sem volt még csak veszélyérzetem sem, hogy most véletlen rükibe raknám. Ha mégis valahogy eljutna a váltókar oda hogy rükibe rakod miközben mész egyenesen, akkor olyat szól a szerkezet hogy instant visszarántod ha nem vagy teljesen idióta. Akkor pedig nagy baj még nem történt.

jún. 3. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
De élettartamra sincs különbség?
jún. 3. 15:28
 10/12 anonim ***** válasza:
Miért lenne? Csak azért, mert máshol van a rúdon a rükverc fogaskereke?
jún. 3. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!