Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miben jobb vagy rosszabb az...

Miben jobb vagy rosszabb az olyan váltó amiben a hátra menethez lekell nyomni a váltókart vagy felhúzni a gyűrűt?

Figyelt kérdés

2024. jún. 3. 13:55
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Abban jobb, hogy sokkal nehezebb berakni előremenet közben hátramenetbe és ledarálni a váltót. Abban rosszabb, hogy nehezebb berakni hátramenetbe.
2024. jún. 3. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Ez pont olyan kérdés, mint az, hogy miben jobb vagy rosszabb, ha jobb vagy bal oldalon kell tankolni. Az égvilágon semmiben.
2024. jún. 3. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Tehát magyarul nincs jelentősége. Jól van mert fingom nincs az egészről csak azért.
2024. jún. 3. 14:37
 4/12 anonim ***** válasza:

Ahol nincs gyűrű, ott minden fokozattól jobbra van a rükverc. Ha ötfokozatú, akkor is jobbrább van a rükverc, csak a piktogram mutat mást. Igazán művészet és fizikai erő előremenetben belekényszeríteni a váltót, de van, akinek mégis sikerül.

Amikor van gyűrű, akkor az 1-estől balra fent van a rükverc. 1-esbe úgy váltunk, hogy ütközésig magunk felé húzzuk a váltót, és feltoljuk. Ha nem lenne a gyűrű, ha ütközésig magad felé húzod, és feltolod, akkor rükvercbe tennéd, ezért van a gyűrű. Nem azért, hogy menet közben ne tedd véletlenül rükvercbe, mert 1-esbe is az esetek 99,9%-ban csak elinduláskor tesszük a váltót, csak gyűrű nélkül nehezebb lenne megtalálni az 1-es fokozatot.

2024. jún. 3. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Jó! De sok váltónál egyáltalán nincs ilyen. Nem kell se lenyomni se felhúzni. Hanem csak simán berakni ahova kell. Minek bonyolítják?
2024. jún. 3. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
61%

Mert a váltószerkezetben (rudak a fogaskerekekkel) így lett fizikailag kialakítva. Ahol máshol a fokozat a váltókaron, ott a fogaskerekek is máshol vannak. A váltó kialakítása egyszerűen más, ami valószínűleg tervezési döntés, amit indokolhat sok minden, pl. karosszéria, motor és hajtás kialakítása stb.

Ez a minek bonyolítják kérdés kb. olyan, mintha azt kérdeznéd, miért nem csak egyetlen fajta szedán, egyetlen fajta kabrió stb. létezik. Vannak gyártók, modellek, amit éppenséggel úgy terveztek, ahogy.

2024. jún. 3. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
3 fajtát vezettem eddig, ami most van, fel kell huzni a gyűrűt es egyesbe rakni, veletlenül sem valtottam visszamenetbe egyikben sem. A masik az apamé azon le kell nyomni a kart es mintha 6osba valtanal a valto 5 fokozatú abba se valtottam soha visszamenetbe. Anno ceges meg olyam volt, hogy lenyomni es egyesbe rakni akkor valtottam hatramenetbe. Eleg bénának kell lenni, hogy elhibazd.
2024. jún. 3. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Volt már mindenféle autóm, olyan is amin lenyomni kellett, olyan is amin felhúzni, meg olyan is amin egyiket sem, csak nagyobb erővel kellett eltolni jobbra vagy balra a rükihez.


Egyiknél sem volt még csak veszélyérzetem sem, hogy most véletlen rükibe raknám. Ha mégis valahogy eljutna a váltókar oda hogy rükibe rakod miközben mész egyenesen, akkor olyat szól a szerkezet hogy instant visszarántod ha nem vagy teljesen idióta. Akkor pedig nagy baj még nem történt.

2024. jún. 3. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
De élettartamra sincs különbség?
2024. jún. 3. 15:28
 10/12 anonim ***** válasza:
Miért lenne? Csak azért, mert máshol van a rúdon a rükverc fogaskereke?
2024. jún. 3. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!