Kuplungcsere után ilyennek kell lennie a kuplungnak? Sokkal könnyebb benyomni, mint előtte, konkrétan vajpuha lett, alig érezni a fogáspontot lábbal, persze lehet csak azért furcsa most, mert előtte rosszabb volt a helyzet.
Az biztos, hogy sokkal lentebb fog, mint előtte, közel sem kell annyira felengedni, már az alsó 1/3-ban gyönyörűen elindul az autó minden gond nélkül, ezzel nincs is gond, csak sok helyen azt hallottam hogy a csere után pont, hogy nem szabadna puhának lennie és erősen kéne érezni a fogáspontot. Tényleg szó szerint olyan mintha kétszer könnyebb és simább lenne benyomni, mint előtte, mivel sosem volt még cserélve ezért elég szokatlan, alig érzem hol a pedál vége.
A fő probléma egyébként a kinyomócsapágy volt, nagyon el volt már fáradva és ezt nem túl kellemes hangok formájában a tudtomra is adta, ez volt a csere fő oka, azonban ha már ott voltunk akkor a kuplung szett mellett egyébként sor került ilyen-olyan villák, valamint nyelestengely csapágy cserére is, mert azok sem voltak túl fényes állapotban.
Az autó egy 20 éves 1.6 benzines Golf, lassan 10 éve van nálam és most kellett először a kuplunghoz nyúlni.
2-es válaszoló, ismerősnél ( magyarán az alkatrészárak kedvezményesek és nem tett rá semmi hasznot csak a munkájának az árát ) fizettem 110E felett egy kicsivel.
Egyébként amit csak tudok igyekszem magamnak csinálni, cseréltem már rajta vezérlést és az összes apróbb munkát, kopó alkatrészt stb.., de ez már olyan kaliberű munka volt amit még soha nem csináltam, de még csak nem is láttam ahogy csinálják, videók alapján meg nem akartam a kertben nekiállni kuplungolni meg esetlegesen váltót leszedni, ha nagyobb lett volna a baj. Ha mégis összejött volna, akkor a fenti ár természetesen nagyban lecsökken, mert csak alkarészt fizetsz. Itt már csak annyi a kérdés hogy milyen minőséget veszel bele, és honnan, esetlegesen milyen kedvezményekkel.
Pedig marha egyszerű a kuplungcsere :)
Én akna nélkül csináltam itthon kétszer is... földön azért kicsit necces visszatenni a váltót a helyére :D de aknával semmiség.
Nem igen lehet elrontani...
+ ma már minden ilyen műveletről 690 videó van neten az adott típussal.
Amikor nekem mondták mennyi lenne (120e körül), úgy voltam vele, hogy annyiért inkább szenvedek én a kocsi alatt, majd a sör erőt ad 😅😅😅
És ez csak váltó le, kettőstömegű le, kuplung le, főtengely szimering csere és vissza minden. Csak a munkadij lett volna ennyi.
A csere elotti kemeny kuplung a tonkrement kinyomo csapagy miatt volt.
Teljesen jo!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!