Orlen vagy OMV?
Engedjük már el ezt a témát.
Minden üzemanyag ugyanaz és a MOL-tól származik.
Csupán a benne lévő adalékok változnak, hogy ezek hogyan befolyásolnak egy adott autót az maga az egyes autó tulajdonságán is múlhat. Én soha nem tapasztaltam semmilyen külsőséget. Vagyis de: a 92es ukrán benzinnel az 1.8as opel gáz reakciója rossz lett, az OMV100al a 601es trabi égésterméke édeskés szagú lett.
Azty hogy egyes kutak hogyan pancsolnak vagy hogy valamilyen galiba miatt belekerül oda nem illő dolog azt nem lehet tudni és nem is a markán múlik.
Egyedül az OMV prémium jön Ausztriából.
Az Auchannal kell tankolni mert az a legolcsóbb, ebben elvileg kevesebb az adalék, én ott szoktam tankolni gázolajat pd TDI-be és semmi bajom vele, viszont teszek bele Wynn's Supremium adalékot.
#12
"Ennek elég jó oka van."
Leginkább az az oka hogy tájékozatlan vagy, de eközben simán elhiszed, hogy a nagy hálózatokhoz tartozó különböző benzinkutaknál jobb vagy rosszabb üzemanyagot kapsz, miközben a legtöbb Szászhalombattáról származik, ahogyan azt #11 válaszoló nagyon helyesen leírta.
De ne is tankolj az Auchannál...annyival is rövidebb a sor.
A legtöbb Százhalombattáról származik. Igen az alappárlat! Nem lesz semelyik cég olyan hülye, hogy több ezer km-ről szállítsa, ez nyilvánvaló. De ez miért baj?
Pont, hogy az adalékozás a lényeg! Nagyon sok kémiai reakciót döntően lehet módosítani a kis, akár nyomnyi mennyiségű egyéb adalékok jelenlétével. Egy belső égésű motorban is kémiai reakció zajlik. A fizikai-kémiai változásokhoz nem kell hatalmas mennyiség az adalékokból. Attól hogy kevés van benne, nem csak dísznek, hasraütés szerűen löttyintik bele, abból ami épp a kezük ügyébe került.
A szervezetedben is kémiai reakciók zajlanak. Ha beteg vagy, gyógyszer veszel be. A hatás a mennyiségen múlik?! Elárulom, hogy a tabletták nagy része is csak hordozóanyag, mészkőpor és hasonlók. A milligrammos tablettának csak egy kis része a hatóanyag. Mégis meggyógyulsz tőle. Ha pár tablettával többet veszel be, az simán lehet káros a túladagolás miatt. Ott sem kilókat kell a hatáshoz a mázsás testedbe lapátolni! Miből gondolod, hogy az üzemanyagoknál ez másképp van és a "mészkőpor" lenne a lényeg, nem a "gyógyszerhatóanyag molekulái"?
Ezzel a logikával a különböző autómárkák típusai között sem lenne semmi különbség. Mert mindegyik vasércből, némi kőolajszármazékból, üvegből, meg kis mennyiségben egyéb fémekből van. Még az arányok is hasonlóak. Ezek szerint nincs különbség egy 60-as évekbeli Zaporozsec és egy mai prémiummárka csúcsmodellje között? Ha nem is csak az összetételt nézzük, hanem a funkcionalitást még az is hasonló: mindegyikben van egy motor, legye az belső égésű, vagy elektromos, ami a kémiai energiát mozgási energiává alakítja. Mindegyiknek négy kereke van, gurul és elszállít egyik pontból a másikba. Akkor kijelenthető hogy a kettő teljesen ekvivalens?!
Nem arról van szó, hogy egy szabványt ugyan teljesítő, de kevésbé korszerű és kevesebb mennyiségben adalékolt üzemanyaggal azonnal meghibásodna az autó és szétesne a motor. Mint ahogy egy jó állapotban tartott Zaporozseccel ma is lehet közlekedni.
Igenis van köztük különbség. És mindenki eldöntheti, hogy neki megfelel-e a "Zaporozsec" vagy nem. Különben mi a fenének töltögetnéd bele a Wynn's Supremium adalékot, ha csak pénzkidobás...?
Kíváncsiságból rákerestem én is erre az említett szuper adalékra. Nekem már a leírásától elment tőle a bizalmam. Ügyes nesze semmi fogd meg jól marketinges megfogalmazás, hogy ne lehessen belekötni:
"...hatására a gépjármű teljesítmény leadása jobb lesz."
Ha egy gépjármű lead maximálisan mondjuk 100 kW-ot, azt hogy a fenébe lehet jól vagy rosszul leadni?! Véletlenül sem azt írja, hogy megnöveli a teljesítményt, mert azt padon mérni lehetne és az alapján akár perelni. A "jobb" meg "rosszabb" teljesítmény leadása nem kézzel fogható, nem mérhető egzakt módon.
Nekem itt szokott elmenni a kedvem, hogy bármivel nekiálljak pancsolni. Párszor próbálkoztam, bevallom, de az ég világon semmi különbséget nem vettem észre. Szerintem normális helyen kell tankolni, a "kamionról lepottyant" kannás üzemanyagot meg kerülni és karban tartani az autót. Az Orlen és az OMV is teljesen jó, függetlenül attól, hogy ki a beszállító.
Jójó, hajrá srácok, tankoljatok csak a drága kúton prémiumot.
Az én autóim 20 éve importot, lepottyantat, pancsoltat és olcsót tankolnak, mind köszöni jól van, a pénztárcám meg pláne.
50-60, az durva! Hol van ez, melyik település? Nincs a két kút között véletlenül egy államhatár?
Nálunk max 5 Ft szokott lenni városon belül a különböző nagyobb kúthálózatok között. Ha monduk 600Ft literje az Orlennél, 660 meg a szemben lévő OMV kúton, ugyanaz az alap üzemanyag, akkor nekem evidens lenne, hogy melyiket válasszam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!