Friss jogsis vagyok és az emelkedőn való elindulásról szeretnék kérdezni hogyan is kéne egy gyenge benzines autóval amin nem nagyon fog a kézifék?
A valóságban senki se indul csak kuplunggal. Mivel a tanuló autók kuplungja máshogy van beállítva és azért fog máshogy.
Picit engeded a kuplungot, gáz, egyből engeded ki a kézit, és utána fogásponton túl emeled a kuplungot. Nem kell centizgetni, adj nagyobb gázt, emeld a kuplungot és semminek nem lesz baja, a kocsi meg elindul szépen.
Ha szar a kézifék, akkor ezt úgy kell megcsinálni, hogy gyorsan átlépsz a fékről a gázra. Egy kezdőnek ez okozhat nehézséget.
Egy autó sem fullad le a fogasponton, csak ha tovább engeded. A legkisebb, leggyengébb motor is megtartja az autót még egy meredek emelkedőn is.
Amúgy meg a nem működő kézifék bukás a műszaki vizsgán is, szóval csináltatsd meg és utána gyakorold a kuplung helyes használatát.
A kettő kombinációja:
1. Állsz a féken és behúzod a kéziféket, amennyire csak tudod.
2. Engeded fel a kuplungot.
3. Gyorsan átlépsz a gázra és tovább engeded a kuplungot. Ha nem vagy elég ügyes, akkor közben lehet, hogy az autó egy kicsit megy hátrafelé. De nem sokat, mert a kézifék fog valamennyire.
4. Ki a kézi, teljesen fel a kuplung, gázt neki és előre!
Gyakorolni kell.
"A legkisebb, leggyengébb motor is megtartja az autót még egy meredek emelkedőn is."
Jó gondolat.
Feltéve, ha jó az alapjárati szabályozása és elég lassan kapja a kuplungot a fogáspontnál ahhoz, hogy az alapjárati szelep reagálni tudjon.
4
elég lassan kapja a kuplungot a fogáspontnál
Nyilván, hiszen ez a lényeg...
Főleg, hogy az elmúlt 10-15 év vezérelt autóiban a computer még meg is emeli az alapjáratot ha valakinek fa lába van, ezzel kompenzálva..
3. Te neked fingod nincs az elindulásról!!!
Ha behuzza a kéziféket akkor nem kell a lábfékkel már utána foglalkozni.
Amelyik meggurul a kézifék használatakor az az autó szar.
Szóval, behúzott kézifékkel állsz az emelkedőn, és jár a motor.
"Hagyományos" módon indulsz, kuplung be, egyest kapcsolsz, a gázt nyomod és a kulungot engeded.
Ám mivel emelkedőn állsz, az indulással egyidőben kiengeded a kéziféket is(mert különben lefulladnál)
Ennyi.
Végiggondolva:
Az indulás pillanatáig ugye nincs gond, mert a motor már jár, a kézifék fogja az autót, és a kuplung kinyomva tehát betolhatod 1.fokozatba.Eddig sima ügy.
Ha idáig eljutottál már a fele készen is van.
Innen pedig:
jobb láb le
bal láb föl
jobbkéz le, na de ezt, szinte majdnem egyszerre.
Persze, hogy elsőre nem fog menni!
(senkinek sem ment elsőre ne aggódj, csak egyesek olyan régen vezetnek hogy nem emlékeznek már rá, vagy direkt elfelejtik)
Különben tényleg semmi más titka nincs, gyakorolni kell és kész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!