Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Friss jogsis vagyok és az...

Friss jogsis vagyok és az emelkedőn való elindulásról szeretnék kérdezni hogyan is kéne egy gyenge benzines autóval amin nem nagyon fog a kézifék?

Figyelt kérdés
Egy G astrám van 1.4 és őszintén szólva tartok az emelkedőktől mivel tudom a 2 felé módját hogy labfek fogaspont fék el át a gáz illetve kézifék gáz kuplung mozdul az autó ki a kézi és megyünk igen ám de ha gáz nélkül probalnám a kuplungot emelni fogaspontig lefullad egyből kézifék meg nem nagyon fogja meg az autót folyamatosan gurul hátra hiába van nyakig felhúzva ha fogna akkor nem lenne kérdésem de így azért elég nehéz szóval ha valakinek van ötlete hogyan kellene azt megköszönném:)

szept. 1. 23:02
A kérdező szavazást indított:
#vegyel inkább bérletet
#hagyd abba az egészet
#inkabb biciklizz
7 szavazat
 1/9 anonim ***** válasza:

A valóságban senki se indul csak kuplunggal. Mivel a tanuló autók kuplungja máshogy van beállítva és azért fog máshogy.


Picit engeded a kuplungot, gáz, egyből engeded ki a kézit, és utána fogásponton túl emeled a kuplungot. Nem kell centizgetni, adj nagyobb gázt, emeld a kuplungot és semminek nem lesz baja, a kocsi meg elindul szépen.


Ha szar a kézifék, akkor ezt úgy kell megcsinálni, hogy gyorsan átlépsz a fékről a gázra. Egy kezdőnek ez okozhat nehézséget.

szept. 1. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
82%

Egy autó sem fullad le a fogasponton, csak ha tovább engeded. A legkisebb, leggyengébb motor is megtartja az autót még egy meredek emelkedőn is.


Amúgy meg a nem működő kézifék bukás a műszaki vizsgán is, szóval csináltatsd meg és utána gyakorold a kuplung helyes használatát.

szept. 1. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 krwkco ***** válasza:

A kettő kombinációja:

1. Állsz a féken és behúzod a kéziféket, amennyire csak tudod.

2. Engeded fel a kuplungot.

3. Gyorsan átlépsz a gázra és tovább engeded a kuplungot. Ha nem vagy elég ügyes, akkor közben lehet, hogy az autó egy kicsit megy hátrafelé. De nem sokat, mert a kézifék fog valamennyire.

4. Ki a kézi, teljesen fel a kuplung, gázt neki és előre!

Gyakorolni kell.

szept. 2. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 krwkco ***** válasza:
0%

"A legkisebb, leggyengébb motor is megtartja az autót még egy meredek emelkedőn is."

Jó gondolat.

Feltéve, ha jó az alapjárati szabályozása és elég lassan kapja a kuplungot a fogáspontnál ahhoz, hogy az alapjárati szelep reagálni tudjon.

szept. 2. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

4

elég lassan kapja a kuplungot a fogáspontnál


Nyilván, hiszen ez a lényeg...

Főleg, hogy az elmúlt 10-15 év vezérelt autóiban a computer még meg is emeli az alapjáratot ha valakinek fa lába van, ezzel kompenzálva..

szept. 2. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
A lábféket felejtsd el, csak kézifék és indulj vele, majd amikor már érződik hogy fog a kuplung akkor kiengeded.
szept. 2. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

3. Te neked fingod nincs az elindulásról!!!

Ha behuzza a kéziféket akkor nem kell a lábfékkel már utána foglalkozni.

Amelyik meggurul a kézifék használatakor az az autó szar.

szept. 2. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
angol hülyék hülye angolok. Na majd jól megmondom mit kell csinálni jöhet a 0 % ig diszlájkolás :D Szóval én minden héten megyek a szépvölgyin felfelé, kéziféket behúzom, üresben várok a piros lámpánál, sárgánál kuplung benyom, 1-esbe berakom, zöldnél egyszerre nyomok neki egy kövéret és engedem fogás pontra a kuplungot és kb azonos időben engedem ki a kézi féket ilyenkor teljesen megáll és ami fontos, nem szabad felengedni a kuplungot akkor lefullad, pár másodpercig tartod a fogás pontot, majd lassan cenitől cenitre engeded fel, ez így működik, a tárcsa nem szereti mert "leég" kicsit de ez van!
szept. 2. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Szóval, behúzott kézifékkel állsz az emelkedőn, és jár a motor.

"Hagyományos" módon indulsz, kuplung be, egyest kapcsolsz, a gázt nyomod és a kulungot engeded.

Ám mivel emelkedőn állsz, az indulással egyidőben kiengeded a kéziféket is(mert különben lefulladnál)

Ennyi.

Végiggondolva:

Az indulás pillanatáig ugye nincs gond, mert a motor már jár, a kézifék fogja az autót, és a kuplung kinyomva tehát betolhatod 1.fokozatba.Eddig sima ügy.

Ha idáig eljutottál már a fele készen is van.

Innen pedig:

jobb láb le

bal láb föl

jobbkéz le, na de ezt, szinte majdnem egyszerre.

Persze, hogy elsőre nem fog menni!

(senkinek sem ment elsőre ne aggódj, csak egyesek olyan régen vezetnek hogy nem emlékeznek már rá, vagy direkt elfelejtik)

Különben tényleg semmi más titka nincs, gyakorolni kell és kész.

szept. 2. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!