Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A héten lesz a forgalmi...

A héten lesz a forgalmi vizsgán. Egyetlen egy szituáció van amitől parázok kicsit, az emelkedőn megállás és elindulás (STOP tábla van az emelkedő tetején). Le tudná valaki írni hogy kell helyesen csinálni kézifékkel?

Figyelt kérdés

2016. okt. 17. 17:48
 1/4 anonymus950 ***** válasza:
Be van huzva a kézi, sebbesegbe teszed (1-es) engeded a kuplungot, majd ha erzed a fogaspontot ( remeg ) akkor engeded ki a kezit es adod neki a gazt is szép óvatosan. De csak gyakoroltatok.. Vagy nem???
2016. okt. 17. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Odaérsz, időben gázról le, ne menj közel a másikhoz mert ő gurulhat, fékezel, kuplung be fékkel együtt 0-ra megállsz, féket még nyomod, üresbe teszed, kézifék behúz, lábad le a pedálokról. Nem kell semmit várni itt (ha lámpánál leszel az életben: ha a gyalogátkelő lámpája villog, akkor már kezded is csinálni ezt -> Kuplung be, 1-es, jobb kezed a kéziféken, benyomod a gombot, kis gázt adsz és engeded nagyon lassan a kuplungot, amint megemelkedik picit az eleje az autónak, nézd a törlőket, nekünk egy matrica volt rajta a tanulóautón :D akkor kiengeded a kéziféket és továbbengeded a kuplungot, felengeded, nyomod a gázt és már mész is, mehet a kettes :)
2016. okt. 17. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Előttem már jól leírták, így én nem is ragoznám tovább. Tényleg csak annyi hogy az emelkedőn behúzod a kéziféket mikor megállsz, majd pedig indulásnál fokozatosan engeded ki ahogyan csúsztatva elindulsz. Egyébként nem tudom nálatok hogyan oktatta ezt az oktató, mert nekem sehogy. Persze a lejtőn megállás, elindulást nekem is mutatták, de kézifék nélkül. Nem tudom mekkora emelkedőről van szó, de mivel mondtad hogy csak STOP tábla van, és nem fényjelző, így gondolom csak egy pillanatnyi időre kell megállni az emelkedőn. Ebben az esetben, leírom hogy én hogyan csinálnám:


- Ilyenkor igazából felesleges a kézifékes módszer, pusztán kitaposod a féket, majd elindulásnál kuplung 1-es, elengeded a féket és nagy gázt adsz, közben pedig engeded fel a kuplungot, fogáspontig gyorsan onnantól pedig finoman. Ha nagyot ugrana hirtelen az autó, akkor kitaposod a kuplungot és megint elkezded óvatosan engedni, nagyobb gázadás mellett. Nem baj az ha bőg motor, ezért nem fog szólni a vizsgabiztos, azt garantálom neked és az sem baj ha pár centit elkezd hátrafelé gurulni az autó indulás előtt (persze mondjuk nem mindegy hogy milyen közel van a mögötted lévő). A lényeg hogy finoman, és nem kapkodva kell csinálni. -


Persze ha nem vagy biztos magadban, vagy félsz hogy lefulladsz, akkor felejtsd el amit írtam. A kézifékes megoldás mindenképpen biztosabb, pláne egy tanulóvezető számára. Én csak leírtam hogy kisebb rutinnal hogyan szokás ezt kivitelezni.

2016. okt. 17. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy stop táblánál nekünk is csak a "mérlegállást" tanították, tehát nem kell a kézifék, csak fék és utána kuplung és nagyobb gáz.

Viszont max azt tudom így elképzelni hogy lehet náluk a vizsgavárosba nincs fényjelzős hely lejtőn, nálunk az egyik útvonal feladata volt, vagyis érintési pont ahol ezt kell megcsinálni. Előfordulhat hogy az a hely egy elhagyatottabb részen van, ahol van idő erre, bár stop táblánál ez a módszer az életben felesleges, elég a mérlegállás.

2016. okt. 18. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!