Pont ugyanolyan jövője lesz, mint a benzineseknek.
Érdekes, amit itt egyesek írnak... Dízel autót vettem újonnan és még nincs 10 éves. Nincs cégem, a gzolajat se elszámolni nem tudom sehol, se nem lopom. De mivel sokat ingázok autópályán, még mindig ez érte meg legjobben. Euro6-os, tehát azt se gondolom, hogy ettől fogunk mind meghalni. Ezidáig tankoltam meg olajcserék. Azaz az sem igaz, amit ilyen kérdéseknél be szoktak nyögni, hogy hetente kell szervizbe hordanom és a gatyámat kellene ráfizetnem.
#4 nem az újakkal van a gond, majd ha eladod mondjuk 200.000km körül, majd az új tulajnál fog szépen lassan összehalni minden.
De ez ilyen, aki dízelt vesz ezzel számolnia kell.
#6, oké értem. Csak arra reflektáltam, hogy állítólag "10 éve csak a már meglévők téblábolnak a piacon".
Amúgy amit írsz, szerintem az is használatfüggő. Aki az általános, legfeljebb a szomszéd kerületig munkába buszpótlékként, gyerektaxiként, meg hétvégi bevásárlókocsiként használja az autót, annak én is azt javasolnám, hogy mellőzze a dízelt. Nem erre való. A benzines sem, csak az valamivel jobban tolerálja az ilyenfajta nyúzást. De van olyan felhasználási mód, amire a mai napig a dízel legjobb.
Az előző autóm is dízel volt. És azt én is használtan vettem. 174.000 km-rel vettem meg, 320.000 km-ig használtam. Amit rá kellett költeni egy kettőstömegű lendkerék csere és egy önindító és generátor felújítás. Utóbbi kettő nem a dízelesség következménye. Ennyi km-rel egy benzinesnél is ugyanúgy előjött volna. A kettőstömegű meg kopóeszköz. Egy ideje már a benzinesekben is ott figyel. Nem dőltem a kardomba ezek miatt. Mikor autót vettem, eleve úgy kalkuláltam, hogy időnként karban kell tartani, ami elfárad cserélni kell, akkor is ha az pénzbe kerül.
Azt én se értem, mikor a 20 éves Pistike/Armandó megveszi a nála öregebb német exprémiumot a kínálat legaljáról fillérekért. Természetesen dízel motorral, külföldről behozva, sokadik lelakó hanyag tulajtól, csillió km-ről visszatekerve. Mert nehogymár a disco előtt egy Opellel, Suzukival jelenjen meg! Hogy játssza azzal a fejét, hogy ő milyen gazdag menőcsávó és hogy szedi fel azzal a libusokat?! Aztán koppan és még ő van a legjobban meglepődve és felháborodva hogy olcsó húsnak híg a leve, és a szervizekben az exprémiumra nem huszadáron adják az alkatrészeket meg a munkadíjat. Csak mert öreg az autó és olcsón vette, akkor szerinte evidens, hogy fenntartani is olcsó. Hát nem!
Egyet értek azzal amit mondasz, de ettől függetlenül te is tudod, hogy egyszer biztos, hogy tönkre fog menni. Az más kérdés, hogy ki tudja kifizetni és ki nem, de aki nem tudja az ne vegyen már dízel autót, mert ettől függetlenül meg kell csinálni aztán mehet tovább.
Egy jó barátom 1.5 éve vette az mk4-es mondeoját. Akkor volt benne 540.000km. Jön-megy könyvet ír, nem nagyon tudtunk bele kötni, szép állapotban van. Azóta is csak kopó alkatrészeket cserélt benne, semmi extra. Reflektálva a példádra, nyilván használat függő illetve az sem mindegy milyen idős az autó, de 320.000km nem olyan sok egy dízelbe. (Én a dízel focusomba raktam évi 56.000km-t)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!