Mivel érvelnétek a dízelüzemű személyautók teljes kivezetése ellen és mellett?
Ellene azzal hogy hülyeség, mellette semmivel.
Az hogy a dízelek "roszabbak" mint a benzines, ugyan nem alaptalan állítás ÁLTALÁBAN, de általánosítás. (a kérdésből arra következtetek, hogy most kizárólag környezetvédelmi szempontokról beszélünk)
Tény hogy egy átlagos dízeles autó szennyezőbb mint egy átlagos benzines (természetesen ez attól is függ, hogy a különböző károsanyagokat milyen súlyozással vesszük figyelembe, lehet úgy alakítni az összegzést hogy a dízel jöjjön ki jobban) de ez nem azt jelenti, hogy az összes dízel autó szennyezőbb mint az összes benzines, hanem van egy elég széles átfedés közöttük. Emiatt kategorikusan a dízelt tiltani értelemtlen lenne.
Tehát legyen a károsanyag kibocsátás valamilyen egyenérték alapján összegezve (csak fiktív számok, hogy érthető legyen a példa): benzin 8-26 dízel 10-43 tartományban, annak függvényében hogy mennyire korszerű, milyen kategóriájú stb az adott autó. Ha az a cél hogy a forgalomban lévő autók szennyezése minnél kisebb legyen, értelemtlen a dízelt tilatni, mert azzal a 12-es károsanyag kibocsátású dízelt kitiltjuk, a 26-os benzinest pedig nem.
A teljes kivezetést egyedül akkor tartanám szakmailag megalapozottnak, ha a benzinüzeműekkel együtt vezetnék ki, mivel a károsanyag-kibocsátás sokkal több tényezőtől függ, mint hogy benzin vagy dízel-e a tüzelőanyag.
Másrészt az elektromos autózás jelenlegi állása mellett egy ilyen intézkedés egy hatalmas pofont adna az egyéni mobilitásnak, mert elektromos autót kevesen engedhetnek meg maguknak, Budapesten kívül meg sokszor nem választás az autóval való munkába járás, hanem megfelelő közösségi közlekedés hiányában kényszer.
Ráadásul érdemes azt is szem előtt tartani, hogy az átlagember jelentősen túlbecsüli akár CO2, akár más szennyező anyagok kibocsátásában az autózás részarányát, a valóságban szinte csepp a tengerben, tényleg valós probléma közvetlen és elsődleges okát leginkább csak a nagyvárosokban, lokálisan jelentik.
"Ráadásul érdemes azt is szem előtt tartani, hogy az átlagember jelentősen túlbecsüli akár CO2, akár más szennyező anyagok kibocsátásában az autózás részarányát,"
Attól függ, mit számolunk bele. Ha szigorúan csak az autók által üzem során okozott környezetszennyezést akkot igazad van. De ha a kőolajkitermeléstől kezdve a hulladékmegsemmisítésig mindent, akkor jelentős. (az más kérdés, hogy ha tokkal vonóval számoljuk, akkor az elektromos autózás sem sokkal kedvezőbb összességében)
Oké, 5-ös, de ilyenkor meg azt felejtik el, hogy egyáltalán nem az autók miatt létezik a kőolajkitermelés. Ha holnaptól minden autót kukába dobnánk, pontosan ugyanúgy menne tovább a kőolaj biznisz. Rengeteg mindenhez kell még ám, nem csak az autókhoz. Inkább úgy mondom, hogy az autók csak kapnak belőle, de nem miattuk zajlik az egész.
És igen, jól írtad, hogy kitermeléstől kezdve a szemétdombig nézve alig, ha egyáltalán van előnye a villanynak.
Elektromos autókat azért szeressük, mert kiváló közlekedő edények. Városban nem cseszik szét a kuplungjukat (mert nincs nekik), nincs helyi környezet szennyezés, ha jól tudom a legtöbb marha tágas belül és baromi egyszerű vezetni őket, csendesek, illetve kevesebb a hibalehetőség is. Abszolút jó dolog a villanyautó, csak felejtsük el ezt a zöldezést, mert semmi közük a zöldséghez. :) Én vennék villanyt, de nekem fontos a vezetési élmény és nincs lehetőségem otthon tölteni, szóval nekem marad a benzines mx-5.
#5: "De ha a kőolajkitermeléstől kezdve a hulladékmegsemmisítésig mindent, akkor jelentős."
Ha egyetlen belsőégésű motor sem létezne, a kőolajkitermelés mértéke semmivel sem csökkenne. Nézzél magad köré, hány tárgyat látsz, ami olajból kérszült? Rádió, bögre, toll, fogkefe, mikrofon, adatkábel, pet-palack, elosztó, stb. Ha autónál maradunk, akkor is számtalan műanyag elem és gumi.
Van az a felhasználási mód, amire nincs más alternatíva.
Én őrültségnek találnám a kivezetésüket
Na meg lehet onnan is nézni, hogy jön a környezetvédelmis rész - más kérdés ugye ott is részecskeszűrő de jó, ment régen most meg hogy lehet az apró szemcsék mgé veszélyesebbek - és van a másik oldal az emberek szempontjából.
Mert azt ki lehet mondani, hogy az átlag ember számára még mindig a pénztárca az ami a leginkább döntő, és sok esetben az a szempont, hogy kell egy kb ilyen autó, és jön az a része, hogy ezzel a benzines motorral fogyaszt 8 litert a dízellel 5-öt, akkor már erősen a dízel felé fog indulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!