Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az előnyei mellett (ártól...

Az előnyei mellett (ártól eltekintve) van hátránya is, ha 95-ös benzin helyett 98 vagy 100-as benzint tankolunk?

Figyelt kérdés
2021. ápr. 18. 09:25
 1/8 anonim ***** válasza:
93%
A nagyobb áron kívül nincs semmi hátránya.
2021. ápr. 18. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Nincs.
2021. ápr. 18. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
75%

Előnye sincs, ha a kocsiba 100 as kell akkor az, ha 95 ös akkor az.

Tudod egyáltalán mit jelent?

2021. ápr. 18. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
69%
Nincs hátránya, illetve a plusz adalékok miatt minden motor szívesen befogadja a drágább benzint. Egyébként sokan nem figyelnek rá, de sok autó csak 98 vagy 100as benzinnel tudja a gyári megadott teljesítményt, pl VW/Audi TSI motorok, de sok más ilyen motor is van.
2021. ápr. 18. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nincs, de előnye sincs. Oktánszám csak az öngyulladás esélyét mutatja. Minél kisebb, annál valószínűbb az öngyulladás (szikra nélküli belobanás).

Ha a motorod 98-asra van beállítva, 95-ös benzin kárt tehet benne, fordítva viszont ez nem igaz.


Amiért érdemes időnként prémiumot takolni, az a hozzáadott tisztító adalékok.

2021. ápr. 18. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

" A nagyobb áron kívül nincs semmi hátránya."

De előnye sincs.

2021. ápr. 18. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
77%
Előnye, hogy a placebó hatás miatt az 1.2 Corsa is versenyautó lesz és feleannyit fogyaszt. :D
2021. ápr. 18. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

3-as, képzeld el, tudom mi a különbség. Ilyen válaszoktól inkább kíméld meg az embereket, ha lehet.


Mindenki másnak köszönöm az értelmes válaszokat!


----


Egy ismerősön állítja, hogy megfigyelte, hogy amikor prémium benzint tankol az autójába (egy 1.2-es motorral szerelt Renault Kajar-ról van szó konkrétan), akkor elő szokott fordulni vele, hogy csak úgy megáll az autó. Start gombra újra elindul kis idő múlva, de ez szerinte nem történik meg, amikor 95-öst tankol, csak a drága prémium benzinnel. Minden 4-5. tankolásra szokott 100-ast vagy 98-ast bele tenni korábban. Én nem hittem el neki, bár nem egy kamuzós típus. Állítása szerint le is szokott a prémium benzinről, már csak 95-öst tesz a gépbe, és azóta nem volt ilyen gondja. Lehet ami másnál placebo, nála nocebo hatás? :)


Ezt a motort egy csomó elektronika bizgeti minden oldalról. Az oktánszám különbség bizonyára nem okozhat gondot, hogy a 10% etanol hiánya is csak jót hozhat a konyhára (pl. nem köti meg a vizet az üzemanyag a levegőből). A különbség az egyéb adalék anyagokban lehet esetleg, ami meghülyíthetett valami elektronikát, ami aztán tévedésből leállította neki a motort, mert valami értéket kritikusnak ítélt. Laikusként ezt tudom elképzelni, ha egy pillanatra elhiszem, hogy van összefüggés a leáálás és a benzin típusa között.


----


A másik dolog, amiért ezt a hülye kérdést feltettem, hogy van most nálam kölcsön egy LPG + benzines autó. Majdnem tele gáztartájjal, és kb. üres tankkal kaptam meg. Gondoltam jól teletankolom 100-as benzinnel abból a megfontolásból, hogy úgyis többnyire gázzal megy, a benzin jó sokáig áll a tankjában, így hát jobb lenne, ha a 95-ös nem menne tönkre benne idő előtt. Tele is nyomtam 100-as benzinnel, mentem is vele kicsit benzinre átkapcsolva, hogy ha maradt a csövekben egy kis 95-ös egy korábbi tankolásból, akkor az legyen olyan kedves és takarodjon ki onnan. Aztán x * 10 km benzines autózás után, egy egészségügyi szünet után a következő indításnál égve maradt a műszerfalon a környezetvédelmi lámpa, vagy hogy hívják azt a motorblokk alakot formáló izét (ami a BKV buszokon pl. mindig folyamatosan jelez, de nem érdekel senkit). Kicsit megijedtem, hogy valami rosszat csináltam a legjobb szándék mellett. Mivel narancs színű volt, nem pros, aggódva bár, de mentem tovább, és kb. 50 km gázzal közlekedés után valahogy kialudt nagy nehezen. Igazából arra keresem a választ, hogy ez lehetett-e a 100-as benzin miatt, vagy azért, mert ez az autó gázüzemre hangolva méri a saját károsanyag kibocsátását, és a szokásoshoz képest túl hosszúra nyúlt benzinnel autózásom megzavarhatta ezt az LPG-re hangolt mérést? Kölcsön autót ciki lett volna hibalámpával visszaadni. Remélem nem csinálja ezt velem többet!


Talán nincs is összefüggés a benzin és a hibajelző között, mert a neten azt látom, hogy sok LPG-s autóban folyamatosan világít ez a visszajelzés, és amíg nem villog, addig nem is foglalkoznak vele a gyakorlott gázautósok...

2021. ápr. 18. 17:41

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!