Az előnyei mellett (ártól eltekintve) van hátránya is, ha 95-ös benzin helyett 98 vagy 100-as benzint tankolunk?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előnye sincs, ha a kocsiba 100 as kell akkor az, ha 95 ös akkor az.
Tudod egyáltalán mit jelent?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nincs, de előnye sincs. Oktánszám csak az öngyulladás esélyét mutatja. Minél kisebb, annál valószínűbb az öngyulladás (szikra nélküli belobanás).
Ha a motorod 98-asra van beállítva, 95-ös benzin kárt tehet benne, fordítva viszont ez nem igaz.
Amiért érdemes időnként prémiumot takolni, az a hozzáadott tisztító adalékok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" A nagyobb áron kívül nincs semmi hátránya."
De előnye sincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
3-as, képzeld el, tudom mi a különbség. Ilyen válaszoktól inkább kíméld meg az embereket, ha lehet.
Mindenki másnak köszönöm az értelmes válaszokat!
----
Egy ismerősön állítja, hogy megfigyelte, hogy amikor prémium benzint tankol az autójába (egy 1.2-es motorral szerelt Renault Kajar-ról van szó konkrétan), akkor elő szokott fordulni vele, hogy csak úgy megáll az autó. Start gombra újra elindul kis idő múlva, de ez szerinte nem történik meg, amikor 95-öst tankol, csak a drága prémium benzinnel. Minden 4-5. tankolásra szokott 100-ast vagy 98-ast bele tenni korábban. Én nem hittem el neki, bár nem egy kamuzós típus. Állítása szerint le is szokott a prémium benzinről, már csak 95-öst tesz a gépbe, és azóta nem volt ilyen gondja. Lehet ami másnál placebo, nála nocebo hatás? :)
Ezt a motort egy csomó elektronika bizgeti minden oldalról. Az oktánszám különbség bizonyára nem okozhat gondot, hogy a 10% etanol hiánya is csak jót hozhat a konyhára (pl. nem köti meg a vizet az üzemanyag a levegőből). A különbség az egyéb adalék anyagokban lehet esetleg, ami meghülyíthetett valami elektronikát, ami aztán tévedésből leállította neki a motort, mert valami értéket kritikusnak ítélt. Laikusként ezt tudom elképzelni, ha egy pillanatra elhiszem, hogy van összefüggés a leáálás és a benzin típusa között.
----
A másik dolog, amiért ezt a hülye kérdést feltettem, hogy van most nálam kölcsön egy LPG + benzines autó. Majdnem tele gáztartájjal, és kb. üres tankkal kaptam meg. Gondoltam jól teletankolom 100-as benzinnel abból a megfontolásból, hogy úgyis többnyire gázzal megy, a benzin jó sokáig áll a tankjában, így hát jobb lenne, ha a 95-ös nem menne tönkre benne idő előtt. Tele is nyomtam 100-as benzinnel, mentem is vele kicsit benzinre átkapcsolva, hogy ha maradt a csövekben egy kis 95-ös egy korábbi tankolásból, akkor az legyen olyan kedves és takarodjon ki onnan. Aztán x * 10 km benzines autózás után, egy egészségügyi szünet után a következő indításnál égve maradt a műszerfalon a környezetvédelmi lámpa, vagy hogy hívják azt a motorblokk alakot formáló izét (ami a BKV buszokon pl. mindig folyamatosan jelez, de nem érdekel senkit). Kicsit megijedtem, hogy valami rosszat csináltam a legjobb szándék mellett. Mivel narancs színű volt, nem pros, aggódva bár, de mentem tovább, és kb. 50 km gázzal közlekedés után valahogy kialudt nagy nehezen. Igazából arra keresem a választ, hogy ez lehetett-e a 100-as benzin miatt, vagy azért, mert ez az autó gázüzemre hangolva méri a saját károsanyag kibocsátását, és a szokásoshoz képest túl hosszúra nyúlt benzinnel autózásom megzavarhatta ezt az LPG-re hangolt mérést? Kölcsön autót ciki lett volna hibalámpával visszaadni. Remélem nem csinálja ezt velem többet!
Talán nincs is összefüggés a benzin és a hibajelző között, mert a neten azt látom, hogy sok LPG-s autóban folyamatosan világít ez a visszajelzés, és amíg nem villog, addig nem is foglalkoznak vele a gyakorlott gázautósok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!