Az előnyei mellett (ártól eltekintve) van hátránya is, ha 95-ös benzin helyett 98 vagy 100-as benzint tankolunk?
Előnye sincs, ha a kocsiba 100 as kell akkor az, ha 95 ös akkor az.
Tudod egyáltalán mit jelent?
Nincs, de előnye sincs. Oktánszám csak az öngyulladás esélyét mutatja. Minél kisebb, annál valószínűbb az öngyulladás (szikra nélküli belobanás).
Ha a motorod 98-asra van beállítva, 95-ös benzin kárt tehet benne, fordítva viszont ez nem igaz.
Amiért érdemes időnként prémiumot takolni, az a hozzáadott tisztító adalékok.
" A nagyobb áron kívül nincs semmi hátránya."
De előnye sincs.
3-as, képzeld el, tudom mi a különbség. Ilyen válaszoktól inkább kíméld meg az embereket, ha lehet.
Mindenki másnak köszönöm az értelmes válaszokat!
----
Egy ismerősön állítja, hogy megfigyelte, hogy amikor prémium benzint tankol az autójába (egy 1.2-es motorral szerelt Renault Kajar-ról van szó konkrétan), akkor elő szokott fordulni vele, hogy csak úgy megáll az autó. Start gombra újra elindul kis idő múlva, de ez szerinte nem történik meg, amikor 95-öst tankol, csak a drága prémium benzinnel. Minden 4-5. tankolásra szokott 100-ast vagy 98-ast bele tenni korábban. Én nem hittem el neki, bár nem egy kamuzós típus. Állítása szerint le is szokott a prémium benzinről, már csak 95-öst tesz a gépbe, és azóta nem volt ilyen gondja. Lehet ami másnál placebo, nála nocebo hatás? :)
Ezt a motort egy csomó elektronika bizgeti minden oldalról. Az oktánszám különbség bizonyára nem okozhat gondot, hogy a 10% etanol hiánya is csak jót hozhat a konyhára (pl. nem köti meg a vizet az üzemanyag a levegőből). A különbség az egyéb adalék anyagokban lehet esetleg, ami meghülyíthetett valami elektronikát, ami aztán tévedésből leállította neki a motort, mert valami értéket kritikusnak ítélt. Laikusként ezt tudom elképzelni, ha egy pillanatra elhiszem, hogy van összefüggés a leáálás és a benzin típusa között.
----
A másik dolog, amiért ezt a hülye kérdést feltettem, hogy van most nálam kölcsön egy LPG + benzines autó. Majdnem tele gáztartájjal, és kb. üres tankkal kaptam meg. Gondoltam jól teletankolom 100-as benzinnel abból a megfontolásból, hogy úgyis többnyire gázzal megy, a benzin jó sokáig áll a tankjában, így hát jobb lenne, ha a 95-ös nem menne tönkre benne idő előtt. Tele is nyomtam 100-as benzinnel, mentem is vele kicsit benzinre átkapcsolva, hogy ha maradt a csövekben egy kis 95-ös egy korábbi tankolásból, akkor az legyen olyan kedves és takarodjon ki onnan. Aztán x * 10 km benzines autózás után, egy egészségügyi szünet után a következő indításnál égve maradt a műszerfalon a környezetvédelmi lámpa, vagy hogy hívják azt a motorblokk alakot formáló izét (ami a BKV buszokon pl. mindig folyamatosan jelez, de nem érdekel senkit). Kicsit megijedtem, hogy valami rosszat csináltam a legjobb szándék mellett. Mivel narancs színű volt, nem pros, aggódva bár, de mentem tovább, és kb. 50 km gázzal közlekedés után valahogy kialudt nagy nehezen. Igazából arra keresem a választ, hogy ez lehetett-e a 100-as benzin miatt, vagy azért, mert ez az autó gázüzemre hangolva méri a saját károsanyag kibocsátását, és a szokásoshoz képest túl hosszúra nyúlt benzinnel autózásom megzavarhatta ezt az LPG-re hangolt mérést? Kölcsön autót ciki lett volna hibalámpával visszaadni. Remélem nem csinálja ezt velem többet!
Talán nincs is összefüggés a benzin és a hibajelző között, mert a neten azt látom, hogy sok LPG-s autóban folyamatosan világít ez a visszajelzés, és amíg nem villog, addig nem is foglalkoznak vele a gyakorlott gázautósok...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!