Miért mondják a legtöbben, hogy a dízel munkagépbe való, amikor a személyautók többsége is kvázi egy munkagép?
Az egzotikus sportkocsik, Ferrarik,Aston Martinok és társaik,illetve a városi kisautók kivételével a többi autóba sokkal ideálisabb a dízel.
Miért?
-olcsóbb előállítani
-Kényelmesebb vezetni, mert alacsony fordulaton is megy
-egy kezdő sofőr sokkal könnyebben megtanulja a dízelautót vezetni, mint benzinest.Vajon miért dízel az oktatóautók közel 90 százaléka?
-kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines, akkor sem nő meg jelentősen az étvágya, hogyha kinyomod a szemét.
Hátrányok:
-Vannak drága alkatrészek, na de nézzünk már meg egy modern turbófeltöltős benzinest, lassan csak azok lesznek.Ugyanúgy, turbó van bennük.
-Büdösek.Egy autótól nem lehet elvárni, hogy orchidea illatot pufogjon ki magából.
Én sem értem ezt.
aki sportosan akar vezetni annak is jobb egy nagy köbcentis dízel mert gyorsabb mint a benzin és kevesebbet is eszik.
En amúgy is utálom a benzines autókat.
A másik vicc hogy a dízel "jobban szennyezi a környezetet".Aha 2.0tsi 160gramm körül bocsájt ki míg a 2.0tdi 125g körül.
Sokkal magasabb a károsanyag kibocsátása. Főleg ezeknek az új dízeleknek. Nem látszanak a koromrészecskék, mert már nanoméretűek, de pont ezért veszélyesek. Már a szervezet szűrői sem fogják meg (pl. orrnyálkahártya).
Ugye az amerikai dízelbotrányra is emlékszik még mindenki... Olajkályha fosvágenek jól mentek, alig fogyasztottak, csak épp a százszorosát bocsátották ki a megengedett értéknek, környezetvédelmi méréskor meg egy másik táblázatból dolgozott a motorvezérlő, és teljesítette a normát (az más, hogy ezekkel az értékekkel a motor rövid úton tönkremenne).
Egyébként egy benzinmotor sokkal rugalmasabb. Egy dízel csak nagyot tol abban a viszonylag szűk tartományban, ahol megy, aztán amikor a menésnek kéne jönni, kapcsolni kell a következő fokozatot, mert 4000/perc felett vége van.
Az sem igaz, hogy olcsóbb előállítani. Sokkal drágább egy nagynyomású befecskendező rendszer, mint egy injektor.
Remélhetőleg a dízelmotorok be lesznek tiltva az új személyautókban. Franciaország, és a skandináv országok már léptek ebben az ügyben.
Átlagos városi használat esetén nem, vagy nagyon ritkán éri el azt az üzemállapotot, ahol a részecskeszűrő tisztulás beindulna. Egy munkagépnél (kamion, stb) viszont ez az üzemmód mindennapos. Ezért mondják, hogy a dízel (most még) munkagépbe való.
Miért lenne olcsóbb előállítani egy dízelt? Még te is írod utána, hogy drága alkatrészek vannak benne.
Az új dízelek egy része egyáltalán nem megy alacsony fordulaton. Vezettem Insignia 2.0 CDTI-t, nehezebb volt vezetni, mint egy 1.4 benzint, mert 2000 alatt szinte azonnal lefulladt. Gyanítom, hogy az oktató autók nagy része az alacsony fogyasztás miatt dízel. Az oktató nem a tanulónak veszi az autót, hanem magának, hogy minél nagyobb haszonnal tudjon dolgozni.
Kevesebb fogyasztással nem lehet vitatkozni.
A modern benzinesek valóban ugyanebbe az irányba haladnak, elég szomorú. Lassan nem lehet normális, egyszerű felépítésű autót kapni. A turbó a legkevésbé probléma, a közvetlen befecskendezés, részecskeszűrő (rövidesen benzinesekben is) sokkal költségesebb és problémásabb.
Ha minden autó büdös lenne, élhetetlenek lennének a városok. Igenis elvárás, hogy egy autó minél kevésbé szennyezze a környezet. A szén-dioxidon kívül még elég sok káros komponens van, pl. korom, NOx.
Ez a benzin vs. dízel vita soha nem ér véget, és mindig egyéni preferencia fog dönteni. Én a nagy köbcentis benzint szeretem a legjobban, de sajnos annak az árát a kúton meg kell fizetni.
A dizel nem jobban szennyezi hanem mashogy. A dizelnek sokkal magasabb a nitrogenoxid kibocsajtasa ami rakkelto, teny h a co gaz kibocsajtasa alacsonyabb, jelentosen. Illetve a koromkibocsajtasa is magasabb.
A dizel mukodesebol adodoan nem mukodik jo hatasfokkal magas fordulaton. Teny h erosebb, jobb hatasfokkal dolgozik de szukebb tartomanyban mint a benzin es feltotltovel mar a benzinesek is eleg alacsonyan leadja a kello nyomatekot mig a dizelek meredek nyomatekgorbevel jellemezhetoek ami a csucs utal kozel stagnal, a benzineseknek hosszu nyomatekgorbejuk van ami a csucs utan megint stagnal.
Nem az a baj a dizelekkel h kamionba valo. Palyazni, utazoautoba tenyleg jobb a dizel, a baj azzal van h a paraszt megveszi a dizelt mert jobban fogyaszt aztan boyracert jatszik vele amire nem alkalmas. Szervizelni nem tudja es tovabb ad egy lerugott vackot. Ebbol sok van. A bmw probalkozott versenyszeriaban dizellel es nagyon jol bevalt de az 24 oras verseny volt, ertheto. Illetve mar mar az eloallitasa se olcsob mert annyira szorongatjak a gyartok tokeit h nagyon nagyon bonyolult rendszereket kell tervezniuk amit megcsinalni is dragabb. Az euro hatot a dizel mar csak adblueval teljesiti. Az sincs ingyen.
A tanuloautok meg azert dizelek mert amennyit az megy, jelentos lesz a fogyasztaskulonbseg. Ha a tanar autoja 20at zabal varosban akkor se kerhet tobbet mint aki egy kis yarissal oktat.
Én benzin párti vagyok, ennek ellenére eddig mindkét autóm dízel volt. Ha a pénztárcámat nézem, jobban megéri a dízel.
Lesz még nekem 6 hengeres benzinesem, csak ameddig saját autóval járok dolgozni, nem túl kifizetődő.
De ha nem rugaszkodok el a valóságtól és egy kommersz 1.4-1.6 benzinessel járnék, ahhoz képest évente 150 ezer Forint körül spórolok a dízellel.
Hiába puffognak azok, akik szerint drága a fenntartása, én nem úgy vettem észre... Ami a dízel motoros autóimban idáig elromlott összesen 3 év alatt és egy benzinesben nincs: 4 db izzítógyertya, 2 db szimering az adagolóban.
Nagy titok nincs mögötte. Nem egy lepusztult, tákolt roncsot kell megvenni, normális minőségű gázolajjal kell járni (kannázás kizárva), 10 ezer kilométerenként olajat és szűrőket kell cserélni. +egr off
Első körben szögezzük le hogy legyen szó az új autókról, tehát 1.6-2.0 dízel és 1-1.6 turbó benzin.
Euro 6+-ban jön a benzinesekre is a részecskeszűrő, Euro 7-nél jön a vízbefecskendezés (hasonló okok miatt mint a dízelnél az AdBlue) illetve jelenleg a benzinesben is megtalálható minden ami a dízelben. (igen a CR rendszer is)
"Olajkályha fosvágenek jól mentek, alig fogyasztottak, csak épp a százszorosát bocsátották ki a megengedett értéknek"
Jár a gratuláció, egyik dízel sem hozta közúton azokat az értékeket amik a papíron szerepelnek, a kiugrás 50-500x értékig volt.
"Egyébként egy benzinmotor sokkal rugalmasabb"
Egy mai benzines motor hasonlóan lomhán pörög fel mint egy dízel, tehát ez nonszensz. Illetve a dízelek alatt hosszabb váltó van, tehát ha te elforgatod 1500-tól 3500-ig ez pl 4.ben ~60-130.
" Vezettem Insignia 2.0 CDTI-t, nehezebb volt vezetni, mint egy 1.4 benzint, mert 2000 alatt szinte azonnal lefulladt"
Persze mert az Insignia nehezebb mint egy 5-ös BMW. (az előző generáció)
Jelenlegi céges autóm egy 1.0ecoboost fóka. Így télen ~8l eszik városban, ami ha mellé rakunk egy régi tdi passatot akkor az 6-6,5l elvolt (és itt a gond, hogy a dízelt annyira visszafogják hogy 15éve aligha van változás fogyasztásban) ha a másik oldalt nézzük akkor van egy hétvégi M3-asom (e36 korai kiadás tehát a 3l motorral) ami így télen 11l eszik, de amit ki akarok itt hozni, valaki írta hogy a benzinesnek jobb a gázreakciója. Hát... az euro3 és az euro6 között olyan szakadék van gázreakcióban bármilyen tartományon mint a márai árok közepe és teteje.
Amondó vagyok jelenleg bármilyen új autót veszel és nem vigyázol rá, 200e km körül mind a kettő cumi tud lenni.
"Egy dízel csak nagyot tol abban a viszonylag szűk tartományban, ahol megy, aztán amikor a menésnek kéne jönni, kapcsolni kell a következő fokozatot, mert 4000/perc felett vége van. "
De ez kit érdekel, ha 2000 és 3500 fordulat között jobban megy, mint a benzines bármikor is? És a dízelnek a váltóaj is úgy van áttételezve, hogy jól kielehessen használni ezt a tartományt. Egy semmilyen hangú benzinest (gyári kipufogóval egy autónak sincs jó hangja) is csak azért forgatsz el 6000-ig, hogy tudj vele megelőzni egy kamiont, de igazából te is tudod, hogy semmi értelme, és ettől nem lesz nagyobb élmény. Persze, egy sportkipufogós, sportautónál már beszélhetünk élményről, de most ugye utcai, mindennapos autókról beszélünk?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!