Miért mondják a legtöbben, hogy a dízel munkagépbe való, amikor a személyautók többsége is kvázi egy munkagép?
Az egzotikus sportkocsik, Ferrarik,Aston Martinok és társaik,illetve a városi kisautók kivételével a többi autóba sokkal ideálisabb a dízel.
Miért?
-olcsóbb előállítani
-Kényelmesebb vezetni, mert alacsony fordulaton is megy
-egy kezdő sofőr sokkal könnyebben megtanulja a dízelautót vezetni, mint benzinest.Vajon miért dízel az oktatóautók közel 90 százaléka?
-kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines, akkor sem nő meg jelentősen az étvágya, hogyha kinyomod a szemét.
Hátrányok:
-Vannak drága alkatrészek, na de nézzünk már meg egy modern turbófeltöltős benzinest, lassan csak azok lesznek.Ugyanúgy, turbó van bennük.
-Büdösek.Egy autótól nem lehet elvárni, hogy orchidea illatot pufogjon ki magából.
Provokatív kérdés de nem baj.
Szerintem egy dízelnek akkor van létjogosultsága ha legalább évi 20-25.000 km-t használják és azt is nagyrészt pályán.
Városba látni sok anyukát TDI Q7 és társaival, annak semmi értelme.
"olcsóbb előállítani"
Nem.
"Kényelmesebb vezetni, mert alacsony fordulaton is megy"
Kinek mi.
"egy kezdő sofőr sokkal könnyebben megtanulja a dízelautót vezetni, mint benzinest.Vajon miért dízel az oktatóautók közel 90 százaléka?"
Mert az oktatóknak így a legolcsóbb azért. Ha a benzines lenne olcsóbb akkor azt használnának.
"kevesebbet fogyaszt, mint egy benzines, akkor sem nő meg jelentősen az étvágya, hogyha kinyomod a szemét."
Ez nem minden esetben van így, saját példám is van rá.
"-Vannak drága alkatrészek, na de nézzünk már meg egy modern turbófeltöltős benzinest, lassan csak azok lesznek.Ugyanúgy, turbó van bennük. "
Persze Mazda 6 2.0 szívóbenzin köszöni jól van, dízelből meg csak turbós van.
"Büdösek.Egy autótól nem lehet elvárni, hogy orchidea illatot pufogjon ki magából."
Igen, de a benzines mégsem olyan büdös. A dízeltől meg meg lehet fulladni.
Én egyébként sem a kis köbcentis turbóbenzint, sem a bármilyen dízelt nem szeretem. A fogyasztás nálam az utolsó szempont mert nem megyek sokat egy évben.
-Nem olcsóbb előállítani, már maga a blokk is nagyobb terhelésnek van kitéve, erősebb anyagból, több bordával kell készüljön, s jobban ellen kell állnia a káros kilengéseknek. Egy diesel és benzin forgattyús mechanizmust (dugattyútól főtengelyig) egymás mellé rakva is láthatod, hogy a nagyobb gázerők miatt sokkal robusztusabb (s drágább) konstrukciót igényel a diesel. S akkor ott van a modern kipufogógáz utánkezelő berendezés, amihez képest a turbó egyáltalán nem drága alkatrész (különben sem értem ezt a modern turbó-fóbiát, már vagy 80 éve velünk van a technológia, kőegyszerű megoldás)
-Sőt, az elektromos autót még kényelmesebb vezetni, mert annak még alacsonyabb fordulaton van nyomatéka, mégsem rohannak egyelőre az emberek tömegével elektromos autót venni.
-Az oktató autók között azért van sok diesel, mert az oktatók baromi sóher népség - ha szűzlányok vérével lehetne tankolni az autót 5 forintot spórolva, akkor kérdés nélkül rohannának szűz lányokat ölni.
-Nem releváns, hogy kevesebbet fogyaszt, ha a végső üzemeltetési költségben ez nem csapódik le (valójában az autóbirtoklás költségeinek csak 30-60%-át adja az üzemanyagköltség).
A modern benzin turbó is kormol, és ezt sem látni mint a dieseleknél. Csak ezt nem mérik! Itt csak co meg lamda értéket nézik.
Aki nem hiszi szedjen szét egy modern benzin turbós motort...
"Sőt, az elektromos autót még kényelmesebb vezetni, mert annak még alacsonyabb fordulaton van nyomatéka, mégsem rohannak egyelőre az emberek tömegével elektromos autót venni. "
Én és rengeteg ismerősöm már meg is vettük volna, csak egyelőre nem használható sajnos kompromisszumok nélkül, a másik pedig hogy nincs pénzünk rá.
"Egy autótól nem lehet elvárni, hogy orchidea illatot pufogjon ki magából."
De azt sem ,hogy nem látok mögötte a koromtól amit tol magából a szaros tdi traktor. Egy ilyen szutyok kitesz 4 benzinest károsanyag szempontjából. Amit megspórolsz a tankoláson bukod is a szerelőnél. Egy egyszerű szívóbenzines nem vághat úgy pofán mint a tdi ,pdtdi ,hdi szarok. Sok divatdizeles marha veszi csak ezeket a szarokat ,igazi ostoba marha mind.
Az ugye megvan, hogy a VW-nél a NOx kibocsátás volt többszörös és a nem a korom? Úgyhogy nem tudom mi a szarról beszéltek itt. A nem teljesen kinyitott EGR miatt volt, mert így tudták a DPF élettartamát növelni és kevesebb gázolajjal elérni ugyanakkora teljesítményt.
Most már kinyit az EGR, a DPF 2x annyit regenerál, sokkal előbb tönkremegy, több befecskendezett gázolaj kell, magasabb turbónyomás... Nem unalmában csalt a VW szoftver, hanem mert elmebetegek a környezetvédelmi előírások.
Zéró emissziót nem lehet elérni belsőégésű motornál, mindennek van határa...
És még mindig nem értem miért kell a hülyegyerek autót meg a csórómagyar dízelt idekeverni. Repedfazék 1.6 vétekből szerinted mi jön ki egy okoschip után ami szarrádúsítja a keveréket? Ja csak azt nem látod és akkor már nincs is?
Nálunk a cégnél 20 éves lomok járkálnak, egy darab korom nélkül, mert mindet megjavítjuk (műhely). Érdekes mi? 15-20 éves dízelek amik nem kormolnak. Pedig ez nem lehetetlen, csak fel kéne fogni, hogy nem a kocsi tehet arról, ha a tulaj balf_sz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!