Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Károsanyag kibocsátás szempont...

Károsanyag kibocsátás szempontjából nem egyszerűbb lenne a dízelek betiltása személyautóknál?

Figyelt kérdés
A benzin, gáz, meg elektromos továbbra is engedve lenne

2022. ápr. 24. 16:57
1 2 3 4 5
 1/41 anonim ***** válasza:
18%
De. Már rég be kellett volna tiltani.
2022. ápr. 24. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/41 anonim ***** válasza:
30%
Mindenki tudja, hogy a dízelmotorok extrém módon környezetszennyezők még a benzineshez is, de ahogy ezt már oly sokszor leírtam például pro-elektromos kérdéseknél (és oly sokszor lepontoztak érte, pedig én csak az igazságot közlöm): amíg van olaj a földben, addig azt ki is fogják aknázni. És a dízelmotorok forgalomban tartása ennek a kiaknázásnak egy jelentős része.
2022. ápr. 24. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/41 qkker1 ***** válasza:
78%
Nem, a korszerű dízelek ugyanúgy hozzák az Euro6d környezetvédelmi besorolást, mint a benzinesek.
2022. ápr. 24. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/41 anonim ***** válasza:
30%

#3 És látod itt jön ki az, hogy milyen könnyű az embereket besz*patni és lenyomni a torkukon mindent, csak a megfelelő módon kell nekik tálalni.


"Hozza az előírást, szóval biztos jó."

Aha igen és szerinted az autókat tervezik az előíráshoz, vagy az előírást alakítják úgy, hogy a dízelek beleférjenek és forgalomba hozhatóak maradjanak?

Segítek: utóbbi.


És amúgy amiről az előírás egy szót sem szól, de akármelyik szakértőt megkérdezheted róla, mert ez is egy amolyan "köztudott, de nem igazán köztudott" tény: a dízeleknél az egyik jelentős "előrelépést" az hozta, hogy a kibocsátott korom nagyobb darabokban hagyja el a kipufogót. És ezt istenítik, hogy milyen jó, mert így a molekulák elég nehezek ahhoz, hogy ne szálljanak fel a légkörbe. ÉLJEN! Helyette visszahullanak a földre, ahol a többi autó felveri, a parasztok meg belélegzik az erősen rákkeltő anyagot. PONT, MINT ANNAK IDEJÉN AZ ÓLMOT!


De semmi baj. Hozzák az Euro6d-t, szóval nincs semmi gond. Jó az a dízel. :)

2022. ápr. 24. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/41 anonim ***** válasza:
26%
#3 Ja és amúgy az megvan, hogy a dízel Euro6d és a benzin Euro6d közel sem ugyanaz a szabvány? Mindkettőt Euro6d-nek hívják, igen. De a dízel Euro6d 33%-kal magasabb NOx kibocsátást engedélyez (0.060 g/km helyett 0.080 g/km). Szóval nem, a dízel közel sem hozza ugyanazt az előírást. Ugyanúgy hívják a kettőt azért, hogy az egyszerű ember ne vegye észre a különbséget, ahogy te sem tudtál róla, szóval működik a trükk, itt a bizonyíték. De a kettő közel sem ugyanaz.
2022. ápr. 24. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/41 anonim ***** válasza:
43%

Valójában egy korszerű dízel semmivel sem szennyezőbb, mint egy benzines auto.

Az elektromos pedig mind közül a legrosszabb, ha nem csak a helyszíni kibocsátást vizsgáljuk, hanem a jármű teljes szennyezését...

2022. ápr. 24. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/41 anonim ***** válasza:
83%

#Kérdező:

Én elfogadnám a dízelek teljes kitiltását, de csak akkor ha minden benzines vagy hibrid autó is két év után menne a bontóba kötelező érvénnyel. Igaz hogy ÁLTALÁBAN egy azonos korú, azonos műszaki színvonalú dízel autó szennyezőbb bezines táráshoz képest, de egy 3 éves dízel még mindig jóval kevésbé szennyező mint egy 15 éves benzines.



#5:

"De a dízel Euro6d 33%-kal magasabb NOx kibocsátást engedélyez (0.060 g/km helyett 0.080 g/km). Szóval nem, a dízel közel sem hozza ugyanazt az előírást."

Ez egy pofátlan hazugság. Tényszerűen persze igaz ez a számadat, csak te úgy ragadtad ki a kontextusból hogy a saját nézőpontodhoz próbáld a tényeket igazítani, és nem fordítva. Mivel a benzines és dízel motorok károsanyagának összetétele teljesen más jellegű, ezért összetétel szerint más határértékek vannak. A NOx esetén valóban a dízelnél magasabb a határérték, de pl. a széndioxid esetén a benzinmotorokra megengedett határérték kereken duplája a dízelhez képest.


"És látod itt jön ki az, hogy milyen könnyű az embereket besz*patni és lenyomni a torkukon mindent, csak a megfelelő módon kell nekik tálalni."

Na igen, pont ugyanezt csináltad te is a kontextusból kiragadott féligazságoddal...

2022. ápr. 24. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/41 anonim ***** válasza:
7%

#7 Már ne haragudj, de én semmit nem ragadtam ki semmiből. Az eredeti kijelentés egyszerűen úgy szólt, hogy a dízel és a benzines ugyanazt a normát hozza:


"a korszerű dízelek ugyanúgy hozzák az Euro6d környezetvédelmi besorolást, mint a benzinesek."


Na EZ a félrevezető és ez van kiragadva kontextusból. Kiragadja azt a részletet, hogy mindkettő az Euro6d-nek megfelel, de azt a fontos és perdöntő részletet kihagyja, hogy a dízel Euro6d és benzin Euro6d full másmilyen.


Pont ugyanazt csinálta, mint amit a döntéshozók is: szándékos félrevezetés. Direkt ugyanúgy nevezi mindkét előírást, hogy úgy tűnjön, mintha mindkettő ugyanazokat a normákat tudná, pedig ez hazugság. A dízel a saját normáit tudja teljesíteni, de a benzines normát nem. Ez a teljes igazság és én ezt mondtam, szóval nem tudom mire gondolsz, hogy milyen kontextust hagytam ÉN ki. De várom válaszod.

2022. ápr. 24. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/41 anonim ***** válasza:
72%

Egyéltalán nem károsabb mint a benzines.

Csak hát valamivel hergelni kell az embereket mindíg.

Benzinessel kellene az áruszállítást is megoldani, majd rájönnének hogy mit jelent az.

2022. ápr. 24. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/41 anonim ***** válasza:
10%
De.
2022. ápr. 24. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!