Károsanyag kibocsátás szempontjából nem egyszerűbb lenne a dízelek betiltása személyautóknál?
#3 És látod itt jön ki az, hogy milyen könnyű az embereket besz*patni és lenyomni a torkukon mindent, csak a megfelelő módon kell nekik tálalni.
"Hozza az előírást, szóval biztos jó."
Aha igen és szerinted az autókat tervezik az előíráshoz, vagy az előírást alakítják úgy, hogy a dízelek beleférjenek és forgalomba hozhatóak maradjanak?
Segítek: utóbbi.
És amúgy amiről az előírás egy szót sem szól, de akármelyik szakértőt megkérdezheted róla, mert ez is egy amolyan "köztudott, de nem igazán köztudott" tény: a dízeleknél az egyik jelentős "előrelépést" az hozta, hogy a kibocsátott korom nagyobb darabokban hagyja el a kipufogót. És ezt istenítik, hogy milyen jó, mert így a molekulák elég nehezek ahhoz, hogy ne szálljanak fel a légkörbe. ÉLJEN! Helyette visszahullanak a földre, ahol a többi autó felveri, a parasztok meg belélegzik az erősen rákkeltő anyagot. PONT, MINT ANNAK IDEJÉN AZ ÓLMOT!
De semmi baj. Hozzák az Euro6d-t, szóval nincs semmi gond. Jó az a dízel. :)
Valójában egy korszerű dízel semmivel sem szennyezőbb, mint egy benzines auto.
Az elektromos pedig mind közül a legrosszabb, ha nem csak a helyszíni kibocsátást vizsgáljuk, hanem a jármű teljes szennyezését...
#Kérdező:
Én elfogadnám a dízelek teljes kitiltását, de csak akkor ha minden benzines vagy hibrid autó is két év után menne a bontóba kötelező érvénnyel. Igaz hogy ÁLTALÁBAN egy azonos korú, azonos műszaki színvonalú dízel autó szennyezőbb bezines táráshoz képest, de egy 3 éves dízel még mindig jóval kevésbé szennyező mint egy 15 éves benzines.
#5:
"De a dízel Euro6d 33%-kal magasabb NOx kibocsátást engedélyez (0.060 g/km helyett 0.080 g/km). Szóval nem, a dízel közel sem hozza ugyanazt az előírást."
Ez egy pofátlan hazugság. Tényszerűen persze igaz ez a számadat, csak te úgy ragadtad ki a kontextusból hogy a saját nézőpontodhoz próbáld a tényeket igazítani, és nem fordítva. Mivel a benzines és dízel motorok károsanyagának összetétele teljesen más jellegű, ezért összetétel szerint más határértékek vannak. A NOx esetén valóban a dízelnél magasabb a határérték, de pl. a széndioxid esetén a benzinmotorokra megengedett határérték kereken duplája a dízelhez képest.
"És látod itt jön ki az, hogy milyen könnyű az embereket besz*patni és lenyomni a torkukon mindent, csak a megfelelő módon kell nekik tálalni."
Na igen, pont ugyanezt csináltad te is a kontextusból kiragadott féligazságoddal...
#7 Már ne haragudj, de én semmit nem ragadtam ki semmiből. Az eredeti kijelentés egyszerűen úgy szólt, hogy a dízel és a benzines ugyanazt a normát hozza:
"a korszerű dízelek ugyanúgy hozzák az Euro6d környezetvédelmi besorolást, mint a benzinesek."
Na EZ a félrevezető és ez van kiragadva kontextusból. Kiragadja azt a részletet, hogy mindkettő az Euro6d-nek megfelel, de azt a fontos és perdöntő részletet kihagyja, hogy a dízel Euro6d és benzin Euro6d full másmilyen.
Pont ugyanazt csinálta, mint amit a döntéshozók is: szándékos félrevezetés. Direkt ugyanúgy nevezi mindkét előírást, hogy úgy tűnjön, mintha mindkettő ugyanazokat a normákat tudná, pedig ez hazugság. A dízel a saját normáit tudja teljesíteni, de a benzines normát nem. Ez a teljes igazság és én ezt mondtam, szóval nem tudom mire gondolsz, hogy milyen kontextust hagytam ÉN ki. De várom válaszod.
Egyéltalán nem károsabb mint a benzines.
Csak hát valamivel hergelni kell az embereket mindíg.
Benzinessel kellene az áruszállítást is megoldani, majd rájönnének hogy mit jelent az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!