Károsanyag kibocsátás szempontjából nem egyszerűbb lenne a dízelek betiltása személyautóknál?
"A dízel a saját normáit tudja teljesíteni, de a benzines normát nem. Ez a teljes igazság"
Nem, ez megint egy féligazság. Persze, a dízel nem tudná teljesíteni a benzines normát. De fordítva sem, a benzines sem tudná a dízel normát teljesíteni. Tehát nem arról van szó hogy a dízel esetén magasabbak a határértékek. Van amiben a dízel határértéke mgasabb, van amiben a benziné. Almát a körtével.
Azt se felejtsük el, hogy egy dízel autó 1-2liter üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt, mint egy ugyanolyan benzines auto.
Szóval a kibocsátást illene 100km-re emlegetett uzemanyagra vetíteni...
És a villany még mindig a legrosszabb választás szennyezés szempontjából.
"Szóval a kibocsátást illene 100km-re emlegetett uzemanyagra vetíteni..."
Szerencse hogy már évtizedek óra km-re vetítve vannak megadva a határértékek.
#11 Ez így van. A benzinesnél a CO kibocsátás a magasabb.
Tudod mi a különbség? A szénmonoxiddal lehet mit kezdeni, a nátrium-oxidokkal nem. A CO a légkörből kiszűrhető, erre már rengeteg technológia létezik és régóta csinálják. Ha pedig közvetlen emberi belélegzésre gondolunk, akkor egyértelmű a jelenléte: szédülés, fejfájás, stb. Ha megszűnik a szénmonoxid forrása, az emberi szervezet is pár másodperc alatt kidolgozza a szénmonoxidot és nincs hosszútávú következménye.
A nátrium-oxid és nátrium-dioxid nem szűrhető a ki a levegőből. A közvetlen emberi kontaktus sokkal erőteljesebb, mert mint írtam, nagy molekulákban hullik a földre és az autók felverik, folyamatosan azt lélegezzük, főleg nagy városokban. Élettani hatásai sokkal alattomosabbak, mert míg a szénmonoxidra tudsz reagálni, addig az NOx hosszú évek alatt rombolja le a szervezetedet és okoz rákos elváltozásokat.
Mérlegelj, hogy szerinted melyik a rosszabb. Ha a válaszod nem az, hogy a dízel rosszabb, akkor tévedsz.
Az ugye megvan, hogy mely komponensnek köszönhetjük elsősorban a klímaváltozást? (És hogy nem egy Euro6d-s dízeltől fogunk mind meghalni, szemben egy "hegyi levegőt" kipufogó öreg Euro0-s benzinessel?)
Meg kellene nézni, hogy ebből az anyagból fajlagosan mennyit bocsájt ki egy benzin és mennyit egy dízelmotor! Sok félinformált agymosott hozzászóló nagyon meglepődne itt.
Ha feltételezzük, hogy az elektromos energiát nem környezetszennyezőbb módon tudjuk előállítani, akkor városban az elektromos, hosszabb utakon, autópályán a dízel a jelenleg legtisztább hajtás. Tehát pont az agyonimádott egekig magasztalt benzin az, ami sehol nem optimális.
“És a villany még mindig a legrosszabb választás szennyezés szempontjából.”
Bujj már el magadnak. Olvass inkább a témában, ne a hülyeséget osszad.
CO2 szempontjából meg kell nézni hogy 1 liter gázolajból és 1 liter benzinből mennyi CO2 keletkezik. Gázolajból valamivel kevesebb, de abból kevesebbet is fogyaszt az autó, esetleg a Toyota féle hybridek tudják felvenni a versenyt a dízelekkel. A CO2 a globális felmelegedésért felelős, a koromrészecskék, NOx pedig légzőszervi megbetegedéseket, ezt ontják magukból a dízelek.
Aki együtt tud élni az elektromosokkal (otthoni töltés, napi 400km-nél kevesebb autózás) annak az a jó választás, aki nem annak hybrid. A dízel mehet a traktorokba/kamionokba amíg muszáj (már nem sokáig).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!