Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A keleti blokkban miért nem...

A keleti blokkban miért nem gyártottak dízel személyautókat?

Figyelt kérdés

2023. jún. 17. 21:52
 1/9 anonim ***** válasza:
72%

Mert nem tudtak diesel motort gyártani.

Benzinmotort sem nagyon, szinte mindent nyugatról loptak vagy jobb esetben licenceltek.

2023. jún. 17. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Gyártani tudtak, csak épp mezőgazdasági gépekbe és teherautókba kerültek mert úgy voltak vele, hogy az üzemanyagkészleteket így érdemes felosztani a benzin jó a személyautókba a gázolaj pedig úgymond a ipari oldalt.
2023. jún. 18. 01:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%
Felesleges volt mert olcsó volt a benzin és senkit nem érdekelt ha 15 litert is eszik egy autó.
2023. jún. 18. 06:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
97%
3.-hoz Nem értek a kocsikhoz, a memóriám sem a régi. Gyermekkoromban volt egy Autótípusok című könyvben. Abban egy Tatra modell luxus kocsiként szerepelt. És valóban! Egy Renault koppintás volt, legalábbis külső megjelenésében. De az „eredeti” talán 9 liter körül fogyasztott, a csehszlovák 23-at.
2023. jún. 18. 06:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
95%

Politikai, gazdasági okai voltak, ez még a HTO korszak előtt volt. Azt már nem tudom, miért.

Tudtak volna gyártani, alig különbözik egy dízel, meg benzinmotor, bár lehet még egy adagolót, porlasztót nem nagyon tudtak volna szerezni, gyártani.

Az a fő mutatvány a régi dízeleknél.

Lehet, próbálkoztak, de iszonyat kemény, meg a tűréshatár gyártásnál nagyon precíz.

Épp ezért bírják sokáig a régi dízelek, gagyibbat egyszerűen nem lehetett gyártani, mert el sem indult, vagy behalt pár 1000km alatt.

Lásd utángyártott régi porlasztócsúcsok, 20 ezernél többet nem bírtak.

2023. jún. 18. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Drágább, bonyolultabb volt gyártani. A benzin meg olcsó volt. Nem véletlen, hogy akkoriban a teherautók, pl. ZIL is többnyire benzinesek voltak.

A "nyugati blokkban" sem voltak tömegesen jellemzőek a dízel személyautók.

2023. jún. 18. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
35%

Az a helyzet, hogy ha nagyon belegondolunk akkor rájöhetünk hogy személyautóba diesel motor feelsleges, az esetek 95%-ban!


A diesel motoros személy autók eröltetése a német és francia autógyártóknak köszönhető


diesel személyautókat csak europában szeretik, itt gerjednek rá, de hogy miért a tulajok sem tudják:)


Drágább, bonyolultabb, drágábban fenttartható mint egy benzines autó.

A kevesebb fogyasztás ezen nem kompenzál, kivéve... ha évi 4-50 ezer kilómétert mész vele.

Se amerikában se ázsiában se sehol máshol nem "divat" a diesel személy autó


Ezért sem volt divata KGST országokban

Bonyolult, macerás, drága

Tudtak disel motort gyártani, látom itt 1-2 agyas azt írja hogy nem tudtak.

gyártottak is diesel motort, munkagépekbe:)


A diesel autó egy merénylet a környezetünk ellen, és a pénztárcánk ellen.

2023. jún. 18. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Fogyasztáshoz tegyük hozzá, hogy nem is volt ennyire mindennapos dolog az autó, nem volt minden háztartásban kettő belőle és nem mentek az emberek évente 15-20 ezer km-eket.
2023. jún. 18. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Amerikában és Japánban is ritka. Szovjeteknél nevetségesen olcsó volt a benzin, oroszoknál ma is az. Egyébként haszonjárművekbe gyártottak dízelmotort.
2023. jún. 20. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!