Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg olyan rossz minőségűek...

Progizo kérdése:

Tényleg olyan rossz minőségűek voltak a szocialista országok gépkocsijai?

Figyelt kérdés
Vagy mégsem, csak az alacsony IQ-jú fejes elvtársak gátolták a fejlesztést? Gondoljunk bele: az még nem ez a mai "vedd meg és dobd el" világ volt, hanem az ember évtizedekre, ha nem egy életre vásárolt fogyasztási cikkeket, mint pl. autó, TV, stb. Nekünk egy Skoda 120L-esünk volt, amit apum 1986-ban vett és 1996-ban adott el (tehát más még tovább használta). Azért jutott eszembe mindez, mert nekem is egy nagyjából faék egyszerűségű autó kellene, mint az akkoriak voltak, nem pedig a mai túlbonyolított-agyonelektronizált típusok, amikre ránézni is félek. A FB Marketplace-en láttam egy ingyen elvihető IZS-t egy ukrán illetőtől; olyan jó lenne megmenteni az enyészettől azt a már ritka autócskát... Biztos sokat kéne még rákölteni, de utána talán már lenne egy masszív kis autócskám. Esetleg OT-sként. Vagy ez csak egy szép álom? Mindenesetre belegondoltatok, hogy a mai egyenautók közül mennyi lesz 50 év múlva forgalomban?

2022. júl. 21. 17:03
A kérdező szavazást indított:
Nem voltak rosszabbak a tervezésükkor a nyugatiaknál, csak nem fejlesztették őket.
Roncs volt egytől-egyig, úgyhogy megvenni olyat csak saját felelősségre!
Volt köztük ilyen is-olyan is.
23 szavazat
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
84%

Anno gyerekkoromban egy Daciánk volt. 8-10 éves korában már egy kaland volt vele minden út. Sose tudtam meddig jutsz vele. Végül 13 éves korában egy szép reggelen induláskor kigyulladt és leégett az egész motor.

Na ehhez képest ma 20 éves autókkal boldogan járnak nagy utakra is, pedig a Daciahoz képest ezek már űrhajók.

2022. júl. 21. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
100%

Amelyik viszonylag jó volt, az általában nyugati fejlesztés volt.

Pl. lada, dacia

2022. júl. 21. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
90%

Lada samaránk volt. 6 eves kora utan egy isten csapas volt.

Skoda 120l meg allandoan forralta a vizet.

Nem sírom vissza azokat az időket. Mikor sikerült venni egy suzuki swiftet 95 körül akkor mintha egy ürhajoba ültem volna.

2022. júl. 21. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 A kérdező kommentje:
Érdemes megnézni a YouTube-on a Trabantokról, Wartburgokról szóló dokumentumfilmeket. Az azokban említettek szerint pl. a duroplast, ami a Trabi karosszériájának anyaga volt, egyáltalán nem volt gyúlékony, és a töréspróbákon is jól szerepelt. Csakhát a nyugati konkurenseknek érdeke volt eme autógyártók befeketítése. Pedig négyüteműként már viszonylag korszerűek voltak, úgyhogy kár, hogy az eltűnés lett a sorsuk.
2022. júl. 21. 17:47
 5/23 anonim ***** válasza:
94%
Annál is rosszabb. A szovjet technológiára mindig is az volt a jellemző, hogy szar, de olyan szög egyszerű és olcsó, hogy az ember mindig össze tudta tákolni működőképesre. Manapság ritkán kell az autókra költeni sokat (relatív), a szocialista autóknak meg kb. minden hétvégén alattuk kellett feküdni, de ennek költsége legalább fillérek voltak. Sosem felejtem el, hogy megrögzött Wartburgos nagyapám udvarán mennyi elhajigált hengerfejtömítést lehetett fellelni. Szerintem azon a telken 1000 év múlva ásatásokat fognak végezni és egy komplett Wartburgot össze tudnak majd rakni a fellelt darabokból.
2022. júl. 21. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
93%

Régi autoknal nagyon sokszor az ut szelen kellett szerelni. Egy balatoni tura alatt nagy esellyel meg kellett állni.

De keves szerszámmal szerelhető volt ha volt par tartalek alkatresz a kocsiban.

2022. júl. 21. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
93%
Én arra emlékszem gyerekkoromból, hogy sokszor felforrt a víz 😁 nem egy autóban, hanem a család, ismerősök autóiban.
2022. júl. 21. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
91%

"négyüteműként már viszonylag korszerűek voltak"


Mire ezek négyüteműek lettek már főleg nem voltak korszerűek... :D

2022. júl. 21. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
48%

Kezdjük ott, hogy a fene nagy szovjet technika nagy része nyugatról licencelt volt, lásd FIAT->LADA. Nyilván lebutítva a szovjet minőségre, egyszerűségre.


Farmotorosok legendásan szaron voltak, Kispolskinál mindig tetszett, hogy nyitott motorháztetővel járt vele mindenki, hogy ne főjön meg a motor.


Egyik munkatársamnak Aleko-ja volt. Mesélte, hogy pár éves kocsinál szó szerint minden út kaland volt, soha nem tudtad, hol rohad le éppen. Idővel már nem az volt a kérdés, lerohad-e, hanem hogy az adott úton mikor. És mondjuk nem Nyíregyháza-Balaton utazásra kell gondolni, hanem arra, hogy beugrasz a piacra.

2022. júl. 21. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
32%

A Lada 1966-ban vásárolt Fiat licensz alapján készült.

A gyártósorok olaszországból érkeztek, sok mással együtt.

Egy új várost építettek, Togliatti néven.

Az akkori modern autók orosz megfelelője volt.

Minden volt akkor, csak nem elavult.

Nekem volt többek között Daciam, Szamarám, abból 2 is, nagyjából 8-10-12 évet szolgáltak.

A Daciával kicsit több, a Szamarákkal semmi gond nem volt. Volt persze Trabant és Skoda S100 is.

Talán divat ma nem tudom milyen emlékezetre hivatkozva szidni őket?

Persze volt aki az út szélén szerelte, mert úgy adódott, de nem kellett az autómentőre várni.


És a történetem nem a hallottam kategória.

2022. júl. 21. 19:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!